[Polonez][caro][plus][chłodzenie] korek zbiornika wyrówn.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

mam pytanie: czy korek zbiornika wyrównawczego w polonezie caro plus 1,6l jest całkowicie szczelny czy też posiada jakąś"dziurę" do wyrównywania ciśnienia jaką miały starsze polonezy? Przejrzałem już forum pod tym kątem, ale informacje, które znalazłem się wykluczają bo jedni twierdzą że ma inni że nie ma tej dziury. Ja tam widzę patrząc od góry wgłębienie pośrodku które albo nie jest dziurą albo jest zapchaną dziurą. Od wewnątrz widać w korku coś jakby sprężynkę więc może jednak służy on do wyrónywania ciśnienia.

Pytam o to bo dziś wymieniałem płyn i gdy odkręciłem korek zbiornika wyrównaczego okazalo sie ze zbiornik jest praktycznie pusty poza drobną ilością płynu zmieszanego z jakimś szlamem na dnie zbiornika. Na zewnątz zbiornik ma białe plamy co jak mi sie wydaje może być zaschniętym płynem chłodzącym, który musiał się wylać przez korek. Ale skoro korek był zakręcony to nie wiem jak mogło do tego dojść - albo był zakręcony za lekko albo rzeczywiście ma dziurę do ciśnienia, która nie utrzymała płynu z jakiś przyczyn. Spuscilem płyn tylko z chłodnicy bez odkrecania srubki w kadlubie silnika i zeszlo jakies 3 litry płynu (plus minus 0,5 litra). Płyn był dość brudny (ostatnio wymieniany 5 lat/60 tys km temu) ale częsciowo pewnie dlatego, że wymieszał się z tym syfem po którym spływał (nie stosowałem wezykow tylko odkrecilem korek i płyn lał sie do miski), ale tak czy siak z niebieskiego koloru petrygo niewiele pozostało.

W każdym arzie proszę o info czy korek muszę wymienić czy o co chodzi z tym wylewającym się płynem. teraz pojeżdzę parę km z zakręconym na maxa korkiem i zobaczę czy coś się wyleje.

acha i jeszcze jedno - jak dotąd miałem tak, że wiatrak wyłączał się dobrą chwilę po zgaszeniu silnika (nigdy nie liczyłem ale zaleznie od rozgrzania wyłaczał sie po pół minuty , minucie, może nawet pozniej) - czy jest to normalne w tym samochodzie? poza tym mam dwa wentylatory - czy powinny sie wlaczac oba naraz? bo dzis włączyłem silnik po zalaniu nowym płynem i rozgrząłem na wolnych obrotach jak jest w instrukcji do włączenia wentylatora i właczyl sie tylko ten z prawej strony.

[ wiadomość edytowana przez: emez dnia 2009-09-17 14:06:56 ]
  
 
Przez ten korek zawsze coś się wydostanie. Mam któryś z kolei i zawsze jest naokoło upaprane. Normalka.
Wentylator zwykle włącza się tylko jeden. Może się załączyć w dowolnym momencie, jeśli temperatura wody w chłodnicy przekroczyła wartość ok.95 stopni (różnie w tą temperaturą bywa, raz jest nieco więcej, raz nieco mniej).