[mk7] (1.6 gaz) duze spalanie + bialy dym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

moze ktos przerabial juz ten temat -
instalacja sekwencyjna stag300 - w jezdzie mieszanej potrafi mi wziac 14l gazu + oczywiscie benzyna... przez jazde mieszana rozumiem codzienny dojazd do pracy (ok 15km w jedn strone bez korkow), powrot juz troche w korkach + wypady "na zakupy" ale raczej nie w godzinach szczytu...
w trasie z klima lepiej - ok 11l i odpada koszt benzyny.

zauwazylem jeszcze dziwny objaw... bialy dym. wystepuje glownie wtedy, jak auto postoi na wolnych obrotach ok 1-2min a potem jazda troszke ostrzejsza, badz tez przygazowka... dym jest na tyle gesty, ze jak jade do momentami w lusterku wstecznym widze bialy dym za szyba... ostatnio na postoju na swiatlach dymil jak stary trabant...

oleju bierze w normie ;P - ok 1l dolewam na jakies 6... moze 10kkm... zastanawiam sie czy to nie jakas para - chociaz dziwnie smierdzi.... ale na postoju z rury wypluwa troche wody...
filtry zmieniane na nowe.


jak nie bedzie pomyslow, to sproboje zatankowac benzynke na full i sprawdzic ile tego spali... bedzie jasnosc co do lpg/pb.

aha... u gaziarza oczywiscie tez bylem... stwierdzil "o kur.... no duzo" i cos tam podregulowal na kompie + oczywiscie zmiana filtra.
  
 
założyłem stag'a 300 okolo 3 miesiące temu.
na benzynie robilem od 400km na baku(44l) do w porywach 700+-.
spalanie pb 7-11?w zależnosci od proporcji trasy do miasta.
W przypadku lpg sprawa wygląda nastepująco:
w butle wchodzi 30-31 l. Na zbiorniku gazu robie okolo 290km , biorac pod uwage przekłamanie od felgi wychodzi jak byk 10 l na 100 km w jeżdzie mieszanej.W trasie lpg pali troszke mniej ale nieznacznie z uwagi że dużo wyprzedzam redukując przeważnie do 3.I tak sie trzyma te 10l na 100km , nie chce nic zmieniac , czasem wezmie te 11 gdy miasta jest naprawde duzo i to mocno zakorkowanego.Mój silnik to 1,6 16v 90 ps więc w twoim przypadku coś faktycznie przy dużo.
Mi nic nie kopci.Ale lubi olej.
  
 
a wlasnie.... dodam jeszcze ze po zalozeniu bylo git na poczatku przy zalaniu 35l gazu robilem W ZIMIE w miesice ok 330km (tylko wiadomo - wiecej benzyny szlo) i w lecie bardzo podobnie... teraz tankuje przy 240-260km 35l :/. roznica spora... za kazdym tankowaniem ucieka mi jakies 100km...
  
 
Sprawdz uszczelke pod głowicą,bo to dymienie mnie zastanawia.
  
 
Trzeba sprawdzic co sie dzieje z płynem chłodniczym, bardzo mozliwe ze minimalnie pekła uszczelka badz głowica i wciaga płyn, stad dymi na biało.
  
 
hmmm... dalo do myslenia... jutro sprawdze... ale czy w przypadku pekniecia uszczelki, nie jest w druga strone? tzn cisnienie w cylindrach wypycha benzyne i olej do plynu chlodniczego? czyli tluste plamy w zbiorniczku?

no i czy to ma wplyw na spalanie? bo jakiegos spadku mocy raczej nie odczuwam

tak czy inaczej - jutro sprawdze... czy nei ma plam oleju i czy poziom plynu jest ok....

dzieki
pozdrawiam
  
 
Cytat:
hmmm... dalo do myslenia... jutro sprawdze... ale czy w przypadku pekniecia uszczelki, nie jest w druga strone? tzn cisnienie w cylindrach wypycha benzyne i olej do plynu chlodniczego? czyli tluste plamy w zbiorniczku?


Może być różnie. U mnie po prostu znikał płyn, przy czym nawet nie bardzo to było widać, bo w suche ciepłe dni białego obłoku z wydechu po prostu nie będzie.
Na cylindrze na którym miałem uszkodzoną uszczelkę świeca się zasyfiała i gorzej palił, chociaż zdarzało się, że wszystkie chodziły równo.

Pozdrawiam
Maciek