Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-13 13:16:55 Witam koledzy.
Pomożecie w regulacji LPG ? Założyłem temat w dziale LPG ale tam się chyba na mnie wypieli, bo nikt nie odpowiada na posta. Link do posta : KLIK |
grzesiek127 Sympatyk FEFK focus mk I Świdnica / Wrocław | 2009-11-13 14:13:39
|
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-13 14:37:12 Tą okrągłą mam zakręconą. Tak było jak już kupiłem auto i jej nie ruszałem.
Przewody sprawdzałem, żadnego lewego powietrza nie ma, gdyby było to wydaje mi się że by obroty falowały, tak gdzieś na forum wyczytałem. Próbowałem już różnych ustawień, zmian czasu opóźnienia lambdy, ustawiałem emulację na masę i spalanie cały czas takie samo, reduktor reaguje nawet na najmniejszą regulację więc wykluczam stwardniałe membrany, ale dla świętego spokoju zregeneruję reduktor (jak wypłatę wezmę ) Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy to zmienić kompa. Qwet, a odnośnie twojego posta dotyczącego ilości spalania esów cz. IV, jaki zastosowałeś zabieg że spadło ci spalanie ? Pochwalisz się ? [ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-11-13 14:39:21 ] |
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2009-11-13 14:53:02 Kręcenie reduktorem tu nic nie da. Z tego co widac to masz cały czas ubogą mieszanke ( sprawdz jak sie zachowuje sonda lambda na benzynie). Po pierwsze wymienił bym filtry ( powietrzani gazu), pozniej ewentualnie oczyscił bym reduktor, ewentualnie zlał z niego frakcje olejową. Druga sprawa to to, że jest niezle namieszane w ustawieniach sterownika. Po pierwsze wyłącz funkcje "SKOK do zadanej pozycji" bo to powoduje spore otwieranie silnika krokowego. Ja bym zaczął od zresetowania sterownika lpg i ustawił wszystko od początku. Będzie mniej roboty niż kombinowac z lipnymi ustawieniami. Ja mam ten sam sterownik i sprawuje sie ok, w miescie pali 10,5 a na trasie koło 7 |
djtados (S) Sympatyk FEFK BLU Wrocław | 2009-11-13 16:06:27 Kolego miałeś zdemontować gaz |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-13 16:24:00 No miałem, ale pojeździłem troche ze zdjętym mikserem na benie i zwątpiłem, bo wyszło mi spalanie beny 14/100 po mieście przy mojej ciężkiej nodze.
|
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2009-11-13 17:29:16
|
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-13 19:28:50 Więc tak, poszedłem za radą kolegi XPLOSIV i zrobiłem reset BINGO, po resecie nie włączałem skoku do zadanej pozycji i nie włączałem ilości kroków krokowca, ma swoje domyślne ustawienia (wartości +/-), lekko też przykręciłem śrubę na parowniku (tą sześciokątną) i autko wyraźnie inaczej pracuje, jakby lepiej na wolnych (obroty spadły do 850-900 po resecie i skręceniu śrubki), ale mieszanka cały czas uboga. Natomiast jak spokojnie ruszam z miejsca i dochodząc do 3,5tys. obrotów wrzucę 2 i wcisnę ostro gaz to się dusi na 2-3 sekundy i potem dostaje kopa, a jak gwałtownie wduszę gaz przy ruszaniu to dostaje kangura na chwilę i potem idzie jak oszalały do 6 tys. obrotów i jak wtedy wrzucę 2 to nawet da się pisk na 2 zrobić. Zauważyłem też że szybciej teraz schodzi z obrotów.
Może skręcić jeszcze tą sześciokątną śrubę i odkręcić lekko tą małą (bypass chyba to się nazywa) ? Kolego XPLOSIV, a może dałoby radę umieścić tu swoje ustawienia bingo ? Miałbym jakieś odniesienie co jak poustawiać u siebie, bo narazie to robię metodą prób i błędów. [ wiadomość edytowana przez: jarex76 dnia 2009-11-13 19:32:42 ] |
arpawelec Ford escort wojcieszków | 2009-11-13 20:48:28 a nie lepiej do gazowców podjechać i ustawić za 20zł? i mieć spokój? |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-13 21:43:36 Dziękuje za gazowców, po każdej wizycie u nich było coraz gorzej, co jeden to jeszcze więcej namieszał, więc wziąłem się za to sam i jak na razie muszę powiedzieć że jest lepiej, tylko spalanie wysokie, jutro trochę pojeżdże i zobaczę jak wyjdzie.
Instrukcję do Bingo czytałem, układ paliwowy sprawny. |
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2009-11-14 08:02:56 WYmien filtry koniecznie! Jezeli resetowałes ustawienia bingo to jest tam tryb nauki, przeprowadz go. Sterownik sie wtedy ustawia do odpowiednich warunków. Swoich ustawien nie pamietam, a podłączyc nie moge bo zjarałem laptopa . Powiem tak, Jezeli reduktor nie domaga czy to przez brudny filtr czy przez frakcje olejową, nie masz szans na poprawną regulację. Nie ma zadnej filozofii w regeneracji reduktora i nie da sie nic zepsuć przy posiadaniu minimalnych uzdolnień manualnych , kupujesz zestaw naprawczy reduktora- są to 2 membranki i kilka gumek, czyścisz, przedmuchujesz i po sprawie. wtedy przystepujesz do ustawienia bingo i cieszysz sie bezawaryjną eksploatacją |
xplosiv Ford Escort Gdańsk | 2009-11-14 15:36:40 Sonde można łatwo sprawdzic, podpinasz laptopa, odpalasz program, obserwujesz na oscyloskopie czy lambda pracuje jezdzac oczywiscie na benzynie. Na wykresie powinna oscylowac od 0,1-0,2 do 0,8-0,9V z czest 1-3 Hz |
jarex76 Sympatyk FEFK Escort MKVII 1.8 Wieluń | 2009-11-14 15:38:55 Dzisiaj kolejny etap regulacji, skręciłem śrubę na parowniku (6-kątną) tak że auto zaczęło się dusić na jałowych i odkręcałem małą śrubkę do momentu uzyskania stabilnych wolnych obrotów. Po krótkiej przejażdżce stwierdzam, że auto idzie jak oszalałe i nie ma już problemu przy ostrym wciśnięciu gazu, ale za to troszke wolniej się zbiera. Na razie tak zostawię i zobaczę jak mi wyjdzie spalanie.
Na razie dzięki za porady. Można zamknąć. |