Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2009-11-16 14:19:28 Witam
Mocno zastanawiam sie nad tym twoim zbiornikiem - spróbuj go zapalic jak będzie zimny ale na otwartym baku - bo zawsze jak zimny to pracuje na ssaniu i zastanawia mnie czy potrzebuje aż tyle paliwa że podciśnienie może miec tu jakieś znaczenie. Jak przeprowadzisz ten teścik to napisz co ustaliłeś. Pozdrawiam |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-16 15:15:59 dzięki, spróbuję. Oczywiście napisałem o zbiorniku, ale niekoniecznie możę być to zwiazane z problemami... |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-17 10:43:59 z drugiej strony, jeśli po odpaleniu już później odpala bez problemu, to czemu niby pompa, albo odpowietrzenie? |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2009-11-17 10:59:19 Witam
Potem odpala bez problemu bo silnik nie pracuje na ssaniu więc potrzebuje mniej paliwa i pompa juz nie musi tak książkowo trzymać ciśnienia. Teraz pozostaje tylko doprowadzenie do porządku odpowietrzenia zbiornika a jeśli to nie pomoże to albo wymiana pompy albo dokładny przegląd przewodów paliwowych - ewentualnie wymiana filtra paliwa.A jak się auto zachowuje jak w czasie jazdy pokręcisz go do wysokich obrotów - łapie czkawkę czy działa normalnie? Pozdrawiam |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-17 11:04:20
do 3500 jest w miarę oki, powyżej lekko szarpie, ale nie kręcę go wysoko. A jak przerywa, to pompa raczej? Wymienić na nową i czy taka z allegro za 120pln daje radę? U Slawasa jest ale za 300pln, może używka? |
artiko tarnów | 2009-11-17 13:22:44 Odnosnie pompy paliwa to napewno ne kupuj uzywke chyba ze wyjeta z baku. Elektryk mowil dlaczego. Na pompce po wyjeciu z baku i wyschnieciu osadza sie osad taki bialy. I za jakis czas ta pompka jak zacznie pracowac to sie szybko wyciera lub zaciera.
Na pewno na takiej dlugo nie pojezdzisz. Dal przyklad ze klientowi wymienial trzy pompki i jedna pracowala tydzien druga dzien a na trzeciej ledwo do konca ulicy dojechal. I dopiero jak zalozyl nowke ze sklepu to auto zaczelo smigac. Moze byc zamiennik ale nowka !!! |
pdasiek Sympatyk FEFK Bmw e39 zwoleń / kielce | 2009-11-17 14:40:06 mam takie same objawy, jednak ja jeszcze mam tak ze jak zimny potrafi zgasnac, jak sie nacisnie sprzeglo. oczywiscie czytalem ze to moze byc krokowiec, pompka, vss, lambda, jednak chcac by to wszystko wymieniac to by sie pol samochodu uzbieralo.
i mam teraz pytanie czy tobie tez moze schodzi nisko na obroty jak zimny? u mnie tez jak zimny to do 2.000 obrotow tak jak by palil na 3 gary. jednak po przejechaniu 200-400 m jest ok. |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-17 15:07:16 u mnie jak zimny, to po kilku sek na wolnych obr, normalnie jedzie, choć czasmi musi pochodzić z minutę. |
artiko tarnów | 2009-11-17 17:37:39 pdasiek Jak ci gasnie na zimnym to obstawiam na 90% czujnik temperatury do komputera (nie na wskaznik). Caly problem polega na tym ze czujnik pracuje w prawidlowym zakresie temperatur pokazujac niewlasciwa temperature, dlatego nie ma zadnych bledow, a na zimnym silniku komputer dostaje informacje ze silnik jest cieply i dlatego daje normalna mieszanke.
|
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-18 07:38:16
ale to pewnie powinno wyleźć w błędach na kompie... |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2009-11-18 10:30:23 Witam
Skoro przerywa pwyżej 3500obr. to stawiam na zbyt małe ciśnienie paliwa - przed wymianą pompy sprawdź jeszcze filtr paliwa - najlepiej wymień filtr i zobacz wtedy. Pozdrawiam |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-18 10:34:30
oki, filtr już zmieniłem, ale nie miałem okazji przetestować. Niemniej jednak przerywa podobnie i na pb i na lpg...więc wg mnie to raczej ciśnienie w kolektorze, bo i bląd MAPa mi wywala dopiero przy lpg. Ale po regulacji gaziu sądzę, że ustanie. Dzięki serdeczne za odpowiedzi. |
nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2009-11-18 21:46:48 Witam
Chyba się gdzieś musiałem zakręcić bo skoro i na lpg i na pb przerywa to dochodzi następny problem który z kolei obala wcześniejsze pomysły W każdym razie sprawdź czy po wymianie sie polepszyło a potem pozostaje jedynie obadanie ciśnienia paliwa w przewodzie od pompy i jak bedzie słabe to wymiana pompy - podziałałeś co z odpowietrzeniem baku? Pozdrawiam |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2009-11-19 07:50:14 z tym lpg i pb to różnie bywało...
nie mam na razie dostępu do podnośnika, ale sprawdzałem filtr węglowy i wymieniałem zaworek odpowietrzający przy wlewie. Sprawdziłęm też elektrozaworek przy filtrze i wydaje się być wszystko oki. Teraz po regulacji lpg, wymianie filtra paliwa i zalaniu do połowy zbiornika wszystko ustało, ale możliwe, że to też zasługa dość znośnych temperatur... Potestuję, posprawdzam, zobaczymy..., wymienię jeszcze filtr powietrza, sprawdzę kody i wtedy będzie wszystko jasne. Ciśnienie właśnie też bym chciał zmierzyć, ale w dwóch opcjach: rano przy odpalaniu i normalnie po jeździe. Spróbuję sobie złożyć manometr z wężykiem i oblukać... Dzięki za porady... Zauważyłem też, że przy jeździe na lpg czasami wskazanie paliwa spada poniżej zera i za pół minuty podnosi się z powrotem. Możliwe, że wtedy własnie odpowietrza się układ, albo może zapowietrza? |