Spalanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy jestem posiadaczek espero z silnikiem 1.8 i nigdy nie jezdzilem samochodami z silnikiem 16v i mam takie pytanie aby ten samochod palil malo to trzeba go utrzymywac raczej na mniejszych obrotach czy na duzych pytam dlatego ze mam teraz sluzbowe autko z silnikiem 1.6.16v i oczywiscie wiadomo o co chodzi zeby palil jak najmniej. jezdzilem ostatnio z dwoma kolegami i jeden ma toyote drogi forda focus oba 16v i niepodobalo mi sie jak wrzucali 5 bieg majac na liczniku 65, 70km pytam dlatego ze wielu klubowiczow jest posiadaczem wlasnie silnikow 16 zaworowych pozdrawiam
  
 
Ja swoje 16V "trzymam wysoko". Pali wtedy mniej i jest bardziej zrywne...
  
 
rożnie to bywa ale generalnie liczy się raczej ogólny styl jazdy i płynność, przede wszystkim myślenie i przewidywanie sytuacji choć oczywiście w 100% to trudne do realizacji ale trzeba próbować i dostosowaywać prędkość wykorzystujac ukształtowanie terenu, ruch innych aut np. dobrze jest wyprzedzać za innym autem. A to czy zmienisz bieg przy 60 czy przy 90 km to tylko teoria i kwestia gustu ale moim zdaniem jazda z prędkoscią 70 km na 5 to już zbędna oszczędność ale 80-90 to jak najbardziej. Poza tym trzeba jechać równo na ile sie tylko da, bez szarpania się i zbędnego hamowania a ruszać dość dynamicznie żeby szybko osiagnąć zakładaną prędkość i tak samo wyprzedzasz to też zdecydowanie i na pewniaka bez czajenia sie i próbowania bo to kosztuje a z takich drobnych wydawałoby się błędów zbiera się na trasie tochę tego paliwa. Życzę powodzenia i małego spalania.
  
 
1.8 jest akurat 8-miozaworowe - więc nie masz problemu.
Nie musisz go kręcić do czerwonego pola, aby sprawnie jechał
  
 
ja w swoim espero 16v dzisiaj zanotowalem zużycie na poziomie 5.4 l na 100 km
a jak jezdzic to Kolega Rudi napisał a ja podpisuje sie 2-rekoma
ogólnie pewnosci i zdecydowanie-kazda sekunda niepewnosci to strata paliwa-jak wyprzedzasz to robisz to najszybciej jak tylko mozesz i potrafisz a potem równiutko jak tylko sie da
co do 5 to zalezy od ukształtowania terenu-ogólnie podczas normalnej jazdy to tylku 'muskac ' pedał gazu- po osiagnieciu ządanej predkosci co takze czynimy jak najszybciej sie da-cofamy noge ( nie dotyczy to szybkosci ponad 150)
  
 
Cytat:
2008-03-06 00:57:54, pawel12356 pisze:
ja w swoim espero 16v dzisiaj zanotowalem zużycie na poziomie 5.4 l na 100 km



Strasznie dużo Ci pali Sprawdź czy któreś koło nie jest przyblokowane. Tyle to pali mi Mondek na autostradzie przy maksymalnej prędkości.
  
 
Cytat:
2008-03-06 07:00:38, DeeJay pisze:
Strasznie dużo Ci pali Sprawdź czy któreś koło nie jest przyblokowane. Tyle to pali mi Mondek na autostradzie przy maksymalnej prędkości.


Zapomniałeś dodać że miałeś 4 worki cementu w bagażniku i koplet luda na pokładzie

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
  
 
Cytat:
2008-03-06 00:57:54, pawel12356 pisze:
ja w swoim espero 16v dzisiaj zanotowalem zużycie na poziomie 5.4 l na 100 km



...Nie wiem jak to jest możliwe (..) Tak mało to mi nawet nie pali ...gazu w przeliczeniu na benzynę. Myślę, że wiekszość klubowiczów to potwierdzi...

Chyba, że mieszkasz w miejscowości gdzie świateł, krzyzówek, ronda nie uświadczysz. A brykę trzymasz w ogrzewanym garażu

PS: A latem na trasie ile Ci pali ? ...ja obstawiam 1,9 - 2,1 /100
  
 
Cytat:
2008-03-05 22:58:40, MareczekR pisze:
mam teraz sluzbowe autko z silnikiem 1.6.16v i oczywiscie wiadomo o co chodzi zeby palil jak najmniej.



A potem wężyk... kanisterek i ssanie paliwka do swojego złomero
pawel12356 mieszka w takim terenie, gdzie wszędzie jest z górki. I tak dużo pali, bo moja złomguna jak na biegu leci z górki pokazuje chwilowe zużycie 0,0 l.
  
 
mój skuterek pali ok. 2 l/100 ale ma 50cm3 pojemności i waży 80 kg.
a na poważnie jeżdże autem 11 rok i spalanie na gazie nie zeszło poniżej 9l w mieście, realnie w mieście pali 10,5 gazu ....ale to warszawka gdzie korki non stop w trasie przy ok. 120km/h pali ok. 9 gzau pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-03-05 22:58:40, MareczekR pisze:
(...) pytam dlatego ze mam teraz sluzbowe autko z silnikiem 1.6.16v i oczywiscie wiadomo o co chodzi zeby palil jak najmniej. (...)



Dziwne....

  
 
Marek, zaglądnij do dokumentacji samochodu.
Silniki palą najmniej w okolicać max. momentu obrotowego.
Z doświadczenia, moje Espero 1,5 16V pali najmniej jak go utrzymujesz pomiędzy 2000-2500obr/min.
Choć przyznam się, że to trudne.
  
 
Cytat:
2008-03-06 13:14:06, kisztan pisze:
Silniki palą najmniej w okolicać max. momentu obrotowego. Z doświadczenia, moje Espero 1,5 16V pali najmniej jak go utrzymujesz pomiędzy 2000-2500obr/min.



Paweł - napisałeś dwa zaprzeczające się zdania Max moment obrotowy w jedenpińć jest powyżej 3000 obr z tego co pamiętam.
  
 
Cytat:
2008-03-06 13:14:06, kisztan pisze:
Silniki palą najmniej w okolicać max. momentu obrotowego.



Które... chyba elektryczne.
  
 
Cytat:
2008-03-06 00:57:54, pawel12356 pisze:
ja w swoim espero 16v dzisiaj zanotowalem zużycie na poziomie 5.4 l na 100 km...



Nie neguję, jednak spalił 5,4 l./ czego ???

Benzyny?
Gazu?
Ropy?
Nitrometanu?
Oleju silnikowego?

Może zatkały Ci się 2 z 4- ech wtryskiwaczy ???

Zużycie paliwa można by rzecz książkowe... jeśli ktoś nadal czytuje bajki.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2008-03-06 14:07:07, SpeedR pisze:
Zużycie paliwa można by rzecz książkowe... jeśli ktoś nadal czytuje bajki.



Albo taryfiarskie... oni potrafią o kropelce jeździć.
  
 
Cytat:
2008-03-06 14:07:07, SpeedR pisze:
Nie neguję, jednak spalił 5,4 l./ czego ??? Benzyny? Gazu? Ropy? Nitrometanu? Oleju silnikowego? Może zatkały Ci się 2 z 4- ech wtryskiwaczy ??? Zużycie paliwa można by rzecz książkowe... jeśli ktoś nadal czytuje bajki. Pozdrawiam - SpeedR


oczywiscie benzyny
ja sam sie dziwie ze tak mało
zresztą nie tylko ja ale i pasazerowie z którymi jade
nic na to nie poradze-miałem tak od "zawsze' odkąd mam espero
dodam po raz kolejny ze jak miałem passata 2.0 8v to przy bardzo podobnych trasach i jezdzie spalałem w granicach 8.8 l benzyny na 100km czyli konkludując zmiana jest diametralnie na lepsze pod względem ekonomicznosci
  
 
Proponuję więc sprawdzić przyczynę, gdyż zużycie jest wręcz nierealnie niskie.

Zasada jest prosta... silnik spalinowy pali albo paliwo albo zawory.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2008-03-06 14:37:50, SpeedR pisze:
silnik spalinowy pali albo paliwo albo zawory.



  
 
Cytat:
2008-03-06 14:37:50, SpeedR pisze:
Proponuję więc sprawdzić przyczynę, gdyż zużycie jest wręcz nierealnie niskie. Zasada jest prosta... silnik spalinowy pali albo paliwo albo zawory. Pozdrawiam - SpeedR


zgadzam sie ze pali zawory-uboga mieszanka
ja swoje widziałem niedawno-bardzo ładniutkie i nie upalone