Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-08-30 22:33:43 To nie jest normalne i jedną z przyczyn mogą być lejące wtryski - bez testów to gdybanie ... |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-31 08:29:40 Albo za niskie ciśnienie na turbinie. |
s_baro Przasnysz | 2013-08-31 19:37:35
A turbina jest starego typu. jest tam zaworek podciśnieniowy z przewodzikiem podłączonym do króćca turbiny który chyba działa na zasadzie że jak jest za wysokie ciśnienie to przymyka wylot (ale nie jestem pewien czy to na pewno tak właśnie działa). Nie ma tam żadnej elektroniki chyba więc jak sprawdzić czy turbina dobrze działa?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-08-31 23:27:50
A sprawdz czy sa zapocenia olejowe na polaczeniach na dolocie od turbiny do kolektora.Wtryski to każdy dieslowiec ci sprawdzi jak rozpylają.Dobrze jest tez przepływomierz i EGR wyczyscic.to najmniej kosztuje. |
s_baro Przasnysz | 2013-09-01 17:44:26 [quote]
2013-08-31 23:27:50, Bigelektron pisze: Jak za dużo tloczy to uchyla klape upustowa spalin.Trzeba manometr zapiac lub się przejechać i mieć z czym porownac.To ze zapala to nie znaczy ze dobrze rozpyla podczas przyspieszania.A klekoczą wtryski od 2500-3500? A sprawdz czy sa zapocenia olejowe na polaczeniach na dolocie od turbiny do kolektora.Wtryski to każdy dieslowiec ci sprawdzi jak rozpylają.Dobrze jest tez przepływomierz i EGR wyczyscic.to najmniej kosztuje. [/quote No słychać lekkie klekotanie przy takich właśnie obrotach. Czy to znaczy że juz wtryski powoli siadają?? Zapocenia olejowe też zauważyłem na wlocie z intercoolera do przepustnicy. Intercooler w środku też jest lekko zaolejony bo dziś sprawdzałem ale oleju nie ubywa ( często sprawdzam stan) Przepływomierz i egr czyszczony jakieś 10 tyś km temu był. O czym to świadczy te klekotanie wtrysków i lekkie zapocenia olejowe przy przepustnicy?? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2013-09-01 18:56:00
Olej jest zawsze obecny w dolocie bo zawsze osiadaja opary z odmy ale jak sa zapocenia tzn ze tamtędy ucieka powietrze a tymsamym spada ciśnienie na dolocie. A jak zaczynają wtryski rechotac tzn ze się koncza lub paliwo dziadowskie. |
s_baro Przasnysz | 2013-09-01 20:48:05
Paliwo tankuję zawsze na stacjach. Najczęściej na orlenie albo bp rzadko w lotosie więc staram się nie jeździć na niewiadomo czym. Zapocenia oleju zauważyłem na przewodzie gumowym łączącym intercooler z przepustnicą. To z tego co napisałeś to wnioskuję że albo przewód jest nieszczelnie założony na króćce intercoolera albo przepustnicy lub jest pęknięty po prostu. A wtryski powyżej 2500 obr słychać że głośniej tak jakby cykają. Przynajmniej dla mnie tak to słychać. Sprawdzę przy najbliższej okazji ten przewód gumowy czy jest ok. Dzięki wielkie za podpowiedź bo kiedyś kiedy nie było tych zapoceń oleju w rejonie przepustnicy to wydawało mi się że i z rury wydechowej mniej dymu było widać. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-09-04 12:57:23 Ciekawi mnie, czy obejdzie się bez testów .... próbuj dalej |
s_baro Przasnysz | 2013-09-04 20:00:23
Zrobiłem tak. Odkręciłem przepustnicę i posmarowałem metalową uszczelkę silikonem odpornym na wysokie temperatury bo wydawało się że spod tej uszczelki sączy się olej, uszczelniłem i narazie jest sucho. Przewód do intercoolera sprawdziłem i jest szczelny i nie ma żadnych zapoceń olejowych więc wydaje się że dolot jest szczelny i jakby trochę lepiej z tym dymieniem, przynajmniej tak mi się wydaje. Dzieki Bigelektron za podpowiedź z tymi zapoceniami olejowymi, że jak jest olej to i ciśnieniem może spadać na dolocie. Mądrego to i miło posłuchać Testy drogowe na pewno dobra sprawa ale narazie mam mały deficyt finansowy więc muszę się obejść ale będę miał na uwadze Alien_obcy że masz sprzęt żeby coś takiego zrobić Pozdrawiam. |
Alien_Obcy TOYOTA DRIVER Matrix XRS, Yaris Ve ... Wawa | 2013-09-08 00:50:38 A czy problem zniknął? |
s_baro Przasnysz | 2013-09-08 19:34:58
Tak problem zniknął. teraz nie dymi nawet jak ruszam ze świateł i dam ostro gazu na 2 i później na 3 to nie ma dymu a wcześniej kopciło że widziałem ze sobą czarną chmurę wirującego dymu. Śmiem twierdzić że powodem tego mógł być nieszczelny układ zasilania w powietrze bo od kiedy go uszczelniłem to jest ok ale narazie zrobiłem od tego zabiegu ponad 100 km i zobaczymy co się będzie działo dalej. Pozdrawiam. |