MK IV Wymiana kierunkowskazów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od pewnego czasu jest szczęśliwym posiadaczem Forda Escorta 1.3 z 1988 roku (MK IV). Pewnego razu jakiś niemiły pan/pani zbił mi przedni, lewy kierunkowskaz (od kierowcy)gdy parkował. Kupiłem nowy ale nie wiem jak go założyć... Byłbym wdzięczny za okazaną pomoc.
Przy okazji kontrolka(czerwona), że mam ręczny zaciągnięty mi nie świeci... Wiadomo też jak to naprawić. z Góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam. Jestem nowym użytkownikiem i proszę o wyrozumiałość jeżeli takowe tematy już były.
  
 
wg mnie są takie możliwości:
1.DLA CHCĄCEGO: oglądasz kierunek w necie, kupujesz kierunek, oglądasz go, i stwierdzasz sam, gdzie są jakie mocowania, jak to wygląda, porównujesz ze swoim i jeśli nie dasz rady, to dopytujesz nas już o konkrety.
2.DLA BOGATEGO:jedziesz do ASO i wymieniają Ci za koszmarne pieniądze.
3.DLA LENIA: pytasz na forum o wszystko, bez odrobiny własnego zaangażowania, czekasz aż ktoś nagra film na youtube, albo przynajmniej zrobi fotorelację z wymiany kierunku z podaniem długości śrubokrętów i ilości obrotów kluczem...
Co do kontrolki ręcznego, to:
-albo masz spaloną kontrolkę
-albo masz kable-wtyczka-włącznik, który jest przy dźwigni-to bym obstawiał. Rozbierz tunel, i dojdziesz do tego. Na allegro zerknij sobie, jak to wygląda, to będziesz wiedział co i jak.
  
 
Ogólnie jest to bardzo prosta operacja, więc nie ma co pytać tylko wziąć klucze i działać. Żeby wymienić kierunek musisz odkręcić lampę. Jak to zrobisz to wszystko masz jak na dłoni. Jak sobie nie poradzisz to daj znać i zrobię jakieś fotki.

Co do kontrolki ręcznego to stawiałbym na brak styku przy zbiorniczku wyrównawczym lub spaloną żarówkę. Kable przy dźwigni możesz łatwo wyeliminować odkręcając na zapalonym silniku zbiorniczek wyrównawczy płynu hamulcowego. Jeśli się zapali kontrolka to szukaj przy dźwigni.
  
 
Witam ponownie, przepraszam was, źle mnie zrozumieliście dlatego iż nie napisałem do końca o co chodzi. Jak wymienić kierunek to wiem, że trzeba wykręcić całą lampę bo kierunek ma zaczepy i tylko jedną śrubę trzymającą się reflektora. Tylko chodzi mi o to, że nie wiem jak go wykręcić? Czy wykręcić te śruby co je regulują i ona sama puści potem i kierunek też. Czy odkręcić tylko jedną śrubę przy kierunku co jest koło dużej lampy. Poniżej zamieszczam foty. Z góry przepraszam nie jestem dobrym mechanikiem to moje pierwsze auto a prawko mam zaledwie nie cały rok. pozdrawiam i dziękuje za pomoc!

http://img4.imageshack.us/i/dsc00001rv.jpg/
http://img339.imageshack.us/i/dsc00002wi.jpg/
http://img580.imageshack.us/i/dsc00003or.jpg/
http://img412.imageshack.us/i/dsc00004ql.jpg/
  
 
zobacz na allegro jak wygląda lampa, a może coś Ci pomoże. W MK5 są też pod zderzakiem...ale może koledzy z MK4 coś podpowiedzą...
  
 
Ale czego Ty nie możesz wykręcić, lampy czy kierunku? To co masz na drugim zdjęciu po prawej stronie trzyma Ci kierunek.
  
 
Cytat:
2010-10-04 07:01:27, tevenet pisze:
Ale czego Ty nie możesz wykręcić, lampy czy kierunku? To co masz na drugim zdjęciu po prawej stronie trzyma Ci kierunek.


bo to LEŃ
  
 
no właśnie tej śruby... co trzyma kierunek będę próbował w ten weekend jeszcze raz.