Silnik krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poradźcie mi jak się dostać do silnika krokowego, jakie narzędzia są potrzebne. Pozdrawiam
  
 
U mnie jest na wierzchu i wystarcza śrubokręt krzyżakowy.
A gdzie jest u CIebie, to nie wiem...

Pozdr.,
Wrolo
  
 
to fakt, nie napisałem, że chodzi o silnik 1.5 16V. Wrolo, co to znaczy na wierzchu, gdzie jest ten wierzch, jakie jest podejście do niego i czy wcześniej trzeba coś zdemontować ?
  
 
Ooooo, ogrom odpowiedzi, to lubię i pozdrawiam.
  
 

Umiejscowienie silniczka krokowego zależy od gazownika, który zakłada instalację. U mnie w silniku 1.5 instalacja przechodzi w taki sposób, że przewód peszel umiejscowiny jest na dlugiej krawędzi pokrywy zaworów. Tam jest silnik krokowy: po drugiej stronie jak korek wlewu oleju.

Ma taki eliptyczny kształt. Powinieneś go po tym kształcie zlokalizować. Dojście i ewentualne rozebranie go nie powinno chyba być poprzedzone jakimkolwiek innym demontażem.

Pozdr.,
Wrol
  
 
Wrolo, dzięki za informację ale mnie chodzi o silnik krokowy Daewoo czyli przepustnicy wolnych obrotów a nie od instalacji gazowej.
  
 
W celu dostania się do silniczka konieczne jest zdjęcie przepustnicy. W tym celu dobrze (wygodnie) jest zdemontować puszkę filtra powietrza i rurę dolotową.
Następnie odłączamy (ostrożnie !!!) kabelki od samego silniczka krokowego i czujnika położenia przepustnicy.
Następnie wykręcamy śruby mocujące przepustnicę (uwaga, bo tu wykręcisz również podporę linki gazu przy przepustnicy).
Zdejmujesz przepustnicę i od lewej jej strony (od wlotu) masz silniczek krokowy

Podczas montażu konieczna będzie zapewne nowa uszczelka (gumowa) pomiędzy przepustnicę a kolektor.

Do wyjęcia samego silniczka przyda sięśrubokręt krzyżakowy.

Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Speed R
  
 
No właśnie ...
SpeedR to doskonale opisał, a poniżej masz rysunek poglądowy. Silnik krokowy to część z nr. 5




[ wiadomość edytowana przez: Andrzei dnia 2004-02-29 17:15:04 ]
  
 
SpeedR, wielkie dzięki za informację, myślałem, że uniknę demontażu przepustnicy, że jest jakiś sposób na wykręcenie silnika. Mam nadzieję, że nie będzie żadnych komplikacji przy tej operacji.
Pozdr.
  
 
ja aby czyścić/wymienić silniczek krokowy nigdy ni demontowałem przepustnicy... Wystarczy śrubokręt (nie krzyżakowy tylko torx) i voila! No ale ja ma 1.8, więc koledzy w 1.5 może mają inaczej.
Należy też zwrócić uwagę, że rozmontowanie przepustnicy pozwoli przeczyścić kanalik powietrza silnika krokowego i samą przepustnicę z syfu, który tam się dostaje z odmy. Jednak w większości przypadków wystarczy sam demontaż silniczka - dwie śruby torx i kostka!
  
 
Na prośbe kilku klubowiczów zamieszczam fotki oraz opis czyszczenia silniczka krokowego

Oczywsicie w 1,5 do demontazu silniczka krokowego niejest konieczne zdjecie przepustnicy ale jej odkrecenie TAK-wiec przy okzaji mozna ja wyjac i przeczyścić-a do tego bedzie nam potrzebna nowa uszczelka(zaznaczylem ja na zdjeciu)

Oprócz tego radze uwazac przy odkrecaniu rurek z ciecza chłodzącą bo wystepuje tam cisnienie i po zdjeciu tej rurki mozna sobie nalac wody nie tam gdzie potrzeba np.do świec

Mimo tego ile przewodzików/kabelkow/rurek trzeba odkrecic to jest to banalnie prosta operacja na poziomie zmiany oleju w silniku.

Silniczek warto wyczyscic bo tak jak jest pokazane na jednym z moich zdjec mój mial na sobie pelno czarnego osadu-wlasciwie grubego brudu oraz na sprezynce

Silniczek odkreca sie TORXEM a nie srubokretem krzyzakowym ale jezeli ktos nie ma to musi kombinowac-trzyma sie na dwóch srubeczkach

-ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR
-PAMIETAJCIE WSZYSTKO POPODŁĄCZAĆ NA SWOJE MIEJSCE I SPRAWDZCIE 5 RAZY ZANIM GO ODPALICIE

Image Hosted by ImageShack.us">

Image Hosted by ImageShack.us">

Image Hosted by ImageShack.us">

Image Hosted by ImageShack.us">

POWODZENIA
  
 
tommi ale ty chcyba masz gass..gdzie jest mikser??
  
 
akumulatora nie trzeba odłączać.Na silniku krokowym nie ma prądu przy wyłączonej stacyjce.
  
 
Cytat:
2005-10-28 01:17:37, qbaj pisze:
tommi ale ty chcyba masz gass..gdzie jest mikser??



Pewnie w obudowie filtra powietrza

A to jest silniczek ktokowy benzyny, wolnych obrotow, czy jak on sie tam nazywa (chociaz na zdjeciu wyglada jak od gazu ).
  
 
Cytat:
2005-10-28 12:06:33, QLogic pisze:
A to jest silniczek ktokowy benzyny, wolnych obrotow, czy jak on sie tam nazywa (chociaz na zdjeciu wyglada jak od gazu ).


No bo są one takie same i co wtym dziwnego krokowy to krokowy
  
 
Cytat:
2005-10-28 14:09:26, maltoron pisze:
No bo są one takie same i co wtym dziwnego krokowy to krokowy



Jeszcze nigdy nie wyciagalem krokowego wiec nie wiedzialem czy sa takie same.

Poza tym silniczki takie same, ale obudowa nie musiala byc juz taka sama, a jest chyba identyczna
  
 
Zmartwie cie ale chyba rozstaw srubek jest inny. Ale to tak z odległosci metra oceniam
  
 
Odświeżę.
Silniczek od gazu zacina mi się czasami. Zaczęło się to jakoś kilka dni temu. Czy wystarczy kupić odpowiednio tak samo wyglądający silniczek, czy muszę znać jakieś parametry ??? Ale raczej musze tylko po wyglądzie dobrać.
Jak sądzicie ???
  
 
wyczyść stary lub kup identyczny
  
 
A jak wyczyścić ???

Wyciągnąć wiem jak Ale jak wyczyścić, czym. wiem, że wcisnąć mogę, a kręcić już nie.


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2009-07-17 09:01:56 ]