Żarniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
na necie jest wiele tematów o Żarnikach i ludzie mają różne poglądy moje pytanie jakie żarniki będą mocniej świeciły
- 4300K
- 6000K
firma oczywiście PHILIPS lub OSRAM D2S
  
 
Cytat:
2011-01-30 15:22:01, markon pisze:
na necie jest wiele tematów o Żarnikach i ludzie mają różne poglądy moje pytanie jakie żarniki będą mocniej świeciły - 4300K - 6000K firma oczywiście PHILIPS lub OSRAM D2S


A co ma temperatura barwowa do mocniejszego świecenia?

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Cytat:
2011-01-30 15:41:53, Adam4302 pisze:
A co ma temperatura barwowa do mocniejszego świecenia?


to ma , że w necie jest pełno kosmitów, którzy twierdzą , że ma ..króluje forum golfa czy innego bmw (zwolennicy 12 tys.K )

Co do firmy..moc jest taka sama (przynajmniej teoretycznie) , bardziej bym się oparł o trwałość palników /Philips jak do tej pory nie cieszył się najlepszą opinią a z kolei Osrama było mało na rynku i trudno coś jednoznacznie powiedzieć )
  
 
Cytat:
2011-01-30 16:11:06, bogdan1 pisze:
to ma , że w necie jest pełno kosmitów, którzy twierdzą , że ma ..króluje forum golfa czy innego bmw (zwolennicy 12 tys.K ) Co do firmy..moc jest taka sama (przynajmniej teoretycznie) , bardziej bym się oparł o trwałość palników /Philips jak do tej pory nie cieszył się najlepszą opinią a z kolei Osrama było mało na rynku i trudno coś jednoznacznie powiedzieć )

a co polecasz ??
  
 
Cytat:
2011-01-30 21:36:58, markon pisze:
a co polecasz ??


Nie wiem czy pytasz o barwę czy o firmę?

Jak barwa ..to mnie osobiście bardziej pasuje 4300K (no chyba, że chcesz koniecznie "zakozaczyć" czyli szpanować fioletem ksenona )
Nie mam bezpośrednich doświadczeń - więc co do wyboru kierowałbym się lepszą ceną i wybrał coś markowego ( nie: "Markonowego" )

Jak zwykle trzeba uważać bo pojawiły się podróby nawet standardowych żarówek H1, H4, H7 sprzedawane np. w firmowych opakowaniach OSRAM
  
 
Cytat:
2011-01-30 22:29:51, bogdan1 pisze:
Nie wiem czy pytasz o barwę czy o firmę? Jak barwa ..to mnie osobiście bardziej pasuje 4300K (no chyba, że chcesz koniecznie "zakozaczyć" czyli szpanować fioletem ksenona ) Nie mam bezpośrednich doświadczeń - więc co do wyboru kierowałbym się lepszą ceną i wybrał coś markowego ( nie: "Markonowego" ) Jak zwykle trzeba uważać bo pojawiły się podróby nawet standardowych żarówek H1, H4, H7 sprzedawane np. w firmowych opakowaniach OSRAM

najbardziej mi sie widzą 5000k ale trudno je kupić a firma raczej stawiam na Osramy
  
 
Światło dzienne ma barwę około 6500 K. Nie przekraczałbym tej bariery choćby z obawy przed szybko męczącym się wzrokiem.
  
 
Cytat:
2011-01-31 00:55:08, robert_or3 pisze:
Światło dzienne ma barwę około 6500 K. Nie przekraczałbym tej bariery choćby z obawy przed szybko męczącym się wzrokiem.

UUUUUU to jeszcze takiego czegoś nie słyszałem bo na wszystkich forach jest napisane ze między 4500 a 5500 a powyżej 6000 wchodzi w barwę niebieską, ale mi nie o barwę chodzi tylko o widzialność bo obecnie mam 4300k ale są już tak wyjarane ze jedna już mruga delikatnie a 2 co 2 dzień świeci na żółto
  
 
Zaczerpnięte z Innego Forum
wydaje się że gośc wie co pisze.

"Jeśli chodzi o kolor świecenia w początkowej fazie (nowy palnik ksenonowy) to nie powninna być niższa niż 4000K producent Philips podaje 4100K a Osram 4050K dla D2S, D2R mają troszkę nizszą temperature barwową o około 100K. Jeśli chodzi o osiągnięcie optymalnych parametrów pracy w naszym przypadku temperatury barwowej na poziomie 4300K tak do końca nie jest określony podaje się go w granicach od 150 nawet do 500 godzin, czasami nawet więcej. Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu . Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +- 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +- 450 lm tak więc różnice są znaczne Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami
"
Ja od kilku dni też zauwarzyłem zmiany ...
Prawy zaczoł świecić na rózowawo-fioletowo a teraz znów powrócił do ... niebieskawego ? Też dziwny objaw ale i tak juz namierzyłem sklep gdzie mają w atrakcyjnej cenie palniki i tą razą 4300K (szkoda ze nie 5000k) założę w mijesce starych 6000K.

Gdzieś jeszcze wyczytałem ze Philips i Osram robią tylko żarniki 4300K ?

I tak żeby się nie wrąbbać w koszta niepotrzebne a w świecie podrób (ostatnio Osramy i duze moje rozczarowanie) i tak jak pisze B1, kupię zwykłe jak poprzednie HID z "najnowszych które się pojawiły" i też będą świecić. mam nadzieję ze poprawnie.
  
 
W zenonach rzeczywiście 6500 K wygląda niebieskawo co nie zmienia faktu że jest to barwa dzienna. A żeby nie być gołosłownym - Temperatura barwowa.
  
 
Cytat:
2011-01-31 16:43:34, robert_or3 pisze:
W zenonach rzeczywiście 6500 K wygląda niebieskawo co nie zmienia faktu że jest to barwa dzienna. A żeby nie być gołosłownym - Temperatura barwowa.


Chyba w łodzi. Wikipedia to raczej słabe źródło informacji, bo np. tu już to wygląda trochę inaczej.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
W Katowicach wygląda tak samo, ale jest inaczej podzielone
  
 
barwa światła dziennego zależy od bardzo wielu czynników - pora roku, pora dnia (ranem bardziej "niebieska", im bliżej wieczora tym bardziej "czerwona") zachmurzenia, lokalizacji (otoczenia), wysokości n.p.m. itp. więc nie da się dokładnie i jednoznacznie określić jaka jest ta temperatura światła.

Ja mam osram xenarc 4300K - czyli standardowy standard. Świecą. Wcześniej miałem włożone przez poprzedniego właściciela tanie podróby za 30 zł - gdy nocą ktoś za mną jechał to widziałem cień mojego samochodu w snopie jego świateł Bałem się jeździć więc czem prędzej je wywaliłem.