Chemia,Preparaty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam forumowiczow. Z roznych stron slysze wiele opinii na temat tzw. "plukanek" systemu paliwowego preparatami firmy LM i innych. Z relacji wynika ze po tego typu czyszczeniu, odczyty na testerach wykazuja lepsze parametry np. wtryskow ( szczegolnie przy starszych dieslach). Wiele tego typu poczynan mozna zobaczyc rowniez na Youtube. Ciekaw jestem waszych opinii teoretycznych i ... praktycznych. Interesuje mnie rowniez wasze zdanie na temat poprawy wlasciwosci smarowniczych diesla poprzez dodawanie oleju 2T
  
 
Cytat:
2015-01-24 11:33:05, Ravinio pisze:
Witam forumowiczow. Z roznych stron slysze wiele opinii na temat tzw. "plukanek" systemu paliwowego preparatami firmy LM i innych. Z relacji wynika ze po tego typu czyszczeniu, odczyty na testerach wykazuja lepsze parametry np. wtryskow ( szczegolnie przy starszych dieslach). Wiele tego typu poczynan mozna zobaczyc rowniez na Youtube. Ciekaw jestem waszych opinii teoretycznych i ... praktycznych. Interesuje mnie rowniez wasze zdanie na temat poprawy wlasciwosci smarowniczych diesla poprzez dodawanie oleju 2T

Forte i Weep bardzo skuteczne po plukance min 2 butelki ze zbiorniczkiem zewnetrznym i podbijaniu cisnienia testem aktywnym.Jest zauwazalna poprawa pracy i mocy.Czasami korekcje sie poprawiaja a czasami pogarszaja ale zawsze jezdzi lepiej.Jezeli uklad jest tylko zabrudzony w wyniku normalnej pracy poprawa jest znaczaca....jezeli uklad jest pozacierany przez dziadowskie paliwo poprawa niewielka.Preparaty czyszczace poprawiaja rozpylanie koncowek natomiast nie maja wplywu na straty na przelew.

Jesli chodzi o dolewanie oleju jestem przeciwnikiem.Po pierwsze lejnosc ON jest kluczowa jesli chodzi o uszkodzenia wtryskow na przelew.Kazdy wzrost gestosci paliwa powoduje uszkodzenia wtryskow na przelew.Kto jezdzil dwusuwem wie jak czesto trzebabylo wypalac zatkany wydech i co sie w nim gromadzilo -kamien tzw spiek po spalaniu oleju a trzeba dodac ze motorowery nie mialy katalizatorow a wydech byl krotki i wystarczylo co 10tys wypalic palnikiem i wystukac kamien.Mam dwa diesle z przebiegiem 150 i180 tys TDCi i na razie nic nie zapowiada ze nie dociagna do 200 tys i wiecej Od poczatku jezdza na BP Ultimate.Niczego nie dolewam.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-01-24 12:47:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2015-01-24 12:51:45 ]
  
 
ja stosuje płukankę do silnika liqui moly; olej zmieniam raz w roku na wiosnę; do starego oleju wlewam płukankę i włączam silnik na 10-15min; jak po zabiegu wylewa się czarna smoła, to jeszcze raz wlewam jakiś olej jaki akurat mam w garażu i płukankę i znów silnik na 10-15 minut; potem dopiero wlewam olej właściwy; samochód mam 20 letni i nie ma żadnych wycieków ani rozszczelnień silnika jak to wszyscy straszą; poza tym do paliwa w ciągu roku też dodaję różne preparaty podobno płuczące wtryski i takie tam i na razie wszystko działa bez problemu
  
 
Jesli chodzi o dolewanie oleju jestem przeciwnikiem.Po pierwsze lejnosc ON jest kluczowa jesli chodzi o uszkodzenia wtryskow na przelew.Kazdy wzrost gestosci paliwa powoduje uszkodzenia wtryskow na przelew.Kto jezdzil dwusuwem wie jak czesto trzebabylo wypalac zatkany wydech i co sie w nim gromadzilo -kamien tzw spiek po spalaniu oleju a trzeba dodac ze motorowery nie mialy katalizatorow a wydech byl krotki i wystarczylo co 10tys wypalic palnikiem i wystukac kamien.Mam dwa diesle z przebiegiem 150 i180 tys TDCi i na razie nic nie zapowiada ze nie dociagna do 200 tys i wiecej Od poczatku jezdza na BP Ultimate.Niczego nie dolewam.
Cytat:



Doceniam Twoje uwagi ale z drugiej strony, spotkalem wiele opinii na +
Po pierwsze malo kto jezdzi dzis dwusuwami . Mysle ze czas Trabantow i Syrenek minal bezpowrotnie. Przypuszczam ze jakosc oleji renomowanych firm rowniez ulegl poprawie. Jesli chodzi o Katalizatory to dzis na rynku spotkac mozna dwusuwowe skutery, motocykle, maszynki do koszenia trawy a nawet pily lancuchowe z tego rodzaju filtrem a nie nalezy zapominac ze ilosc oleju w paliwie do dwusuwow wynosi zwykle 1:25 - 1:50 czyli 5-10 razy wiecej niz ten ewentualny dodatek do diesla. Mowa jest o mieszance 1:250 - 1:300. Mialem okazje czytac opinie z ktorych wynika ze olej do dwutaktow doskonale miesza sie z dieslem a spala sie praktycznie bezpopiolowo. To znaczy ze wieksze zanieczyszczenie katalizatora i powstawanie nagarow powoduje sam diesel ale przedewszystkim spalany, miernej jakosci , lub zuzyty olej silnikowy. Jasne jest ze w nowoczesnych silnikach CRD przy bardzo wysokich cisnieniach pracy , decydujace znaczenie dla trwalosci pompy , wtryskow itd.ma wlasciwe smarowanie ktore powinien zapewnic sam ON. Masz absolutnie racje ze zakup wlasciwego paliwa jest na pierwszym miejscu a kupowanie "okazyjnie" taniego diesla to "oszczednosc" bez sensu . To co dzis tworzy najwieksze "spustoszenie" w systemie paliwowym to zbyt duzy udzial Biodiesla i "suche" paliwo co w miedzyczasie nie podlega dyskusji. Nagary, zapchane filtry paliwa, elementy pompy itd. zawdzieczamy tej Unijnej dyrektywie z 2005-go roku.
Mam nieduze doswiadczenie jako uzytkownik diesla bo zwykle jezdzilem na benzynie ale temat wydaje sie ciekawy. Spotkalem wiele pozytywnych i w moim przekonaniu ciekawych i logicznych opinii na ten temat i dlatego probuje prowokowac ten watek
  
 
Cytat:
Forte i Weep bardzo skuteczne po plukance min 2 butelki ze zbiorniczkiem zewnetrznym i podbijaniu cisnienia testem aktywnym.



Jak nalezy rozumiec... "i podbijaniu cisnienia testem aktywnym" ?
  
 
Cytat:
2015-01-26 15:33:54, Ravinio pisze:
Jak nalezy rozumiec... "i podbijaniu cisnienia testem aktywnym" ?

Podpinasz tester i wlaczasz test aktywny fuel leak sluzacy do badania nieszczelności układu common raill ..podbija ciśnienie i skraca czasy otwarcia wtryskiwaczy.Czyli daje efekt jakbys jechal przyspieszajac dynamicznie.
  
 
Witam

Mogę polecić 2 preparaty Weep i Liqui Moly Diesel spulung, oba wypróbowałem i są naprawdę dobre.
Ten pierwszy trochę gorzej z zakupem dlatego wypróbowałem LM bo jest dostępny wszędzie.

Ale fakt jest jeden preparat pomoże ale nie na wszystko, na zabrudzenia i syf na pewno pomoże.

Ciekawy temat z tym testem aktywnym - muszę umówić się do Bigelektrona i ponowić czyszczenie Weepem z testem.

Po wyczyszczeniu układu paliwowego była duża różnica, łatwiejszy i równy rozruch silnika w niskich temperaturach(wcześniej zapalał ciężko, nierówno), lepsze przyśpieszenie, bardziej miękka praca równa praca wtryskiwaczy.

Ważne preparatów nie dolewam do zbiornika tylko robię czyszczenie bezpośrednio na pompę w obiegu zamkniętym - puszkę z preparatem podłączam wężykami i uruchamiam silnik. Silnik pracuje na różnych obr. aż do wypalenia całej puszki preparatu.

  
 
Cytat:
Silnik pracuje na różnych obr. aż do wypalenia całej puszki preparatu.



Ile czasu potrzeba na zuzycie calego preparatu ?