Stabilizator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pewnie ten problem juz ktoś rozwiązał dlatego liczę na pomoc
Podczas jazdy z obciążeniem(pasażerowie bagaz) samochód troche za mocno kładzie sie na zakretach. Myslałem żeby zmienic przedni stabilizator(to głównie chyba jego "zasługa" orginalny jest dość 'wiotki")Jask sam jade to niczego mnie brakuje
Z jakiego samochodu by pasował(gdzie dostac i ile to moze kosztowac) oczywiście 'sztywniejszy"?
  
 
w sklepie, od 100 do 800zl sztuka ... glupie pytanie glupia odpowiedz wyszukiwarka prawde Ci powie, tylko wpisz cos normalnego:

- amortyzator -
- sprężyna -

bo stabilizatory to sie na kolana zaklada
  
 
Nie rozumiem dlaczego głupie pytanie?
Napisałem wyraznie ze chodzi mi o przedni stabilizator
A gdyby chodziło tylko o spreżyne czy amortyzator to nie traciłbym czasu swojego czy forumowiczów na pisanie
  
 
Cytat:
2007-10-02 15:35:43, Cwikus pisze:
w sklepie, od 100 do 800zl sztuka ... glupie pytanie glupia odpowiedz wyszukiwarka prawde Ci powie, tylko wpisz cos normalnego: - amortyzator - - sprężyna - bo stabilizatory to sie na kolana zaklada



Czemu wyszukiwać sprezyne skoro chce się kupić stabilizator>??

Ja wymieniałem drązki stabilizatora - koszt ok 10 zł /sztuka

pozdro
  
 
Cytat:
2007-10-02 15:35:43, Cwikus pisze:
w sklepie, od 100 do 800zl sztuka ... glupie pytanie glupia odpowiedz wyszukiwarka prawde Ci powie, tylko wpisz cos normalnego: - amortyzator - - sprężyna - bo stabilizatory to sie na kolana zaklada

ja faktycznie nie widze opcji zeby w espero zakladac stabilizator..ale uwaga z kolanami to rozumiem raczej akcent humorystyczny niz przejaw ignorancji
  
 
drazki tez wymieniłem(19zł sztuka)
i jak sam jade to jest ok
a jak z obciązeniem to za miekko na zakretach
dodam ze mnie to drażni
Moze od vectry albo astry cos mocniejszego mozna dostac
Przescierz tam były usportowione wersje--tylko nie wiem gdzie tego szukac i czy napewno pasuje bez rzeżbienia?
  
 
stabilizator powinien pasować od opla vectra A, najlepiej z jakiejś usportowionej wersji (gt2000)

vectra A miała także stabilizator z tyłu - wymiana belki powinna poprawić trakcję.
POnadto Vectra A miała w lepszych wersjach z tyłu zawieszenie wielowahaczowe - ciekawe czy dałoby się to wtłoczyć do espera?
  
 
wielowachaczowe zawieszenie stosowano przy układach 4 na 4 (moge sie mylic)
A tylne w espero daje rade nawet w ekstremalnych warunkach
Poza tym jest niezniszczalne Nie ma sensu zmieniac
Z przodu za to ten stabilizator jest za miekki jak na mase samochodu
  
 
Przepraszam ze post nad postem
Moje espero ma tez stabilizator z tyłu(pewnie wszystkie to maja)
  
 
Cytat:
2007-10-02 16:24:17, pawel12356 pisze:
Przepraszam ze post nad postem Moje espero ma tez stabilizator z tyłu(pewnie wszystkie to maja)


Zgadza się.
W Espero w tylnej belce również jest stabilizator.

Natomiast odnośnie przechylania się Espero na zakrętach.
Bardziej pomoże usztywnienie zawieszenia (np. sprężynki Jamexy i amorki gazowe KYB), jak róznież założenie dystansów na koła.


  
 
Amrtyzatory ma KYB gazowe sprezyny standard
  
 
Cytat:
2007-10-02 19:17:53, pawel12356 pisze:
Amrtyzatory ma KYB gazowe sprezyny standard


W takim zestawienu podniosło Ci w autko środek ciężkości powyżej "normy" i stąd te przesterowania.
Do amorków gazowych powinno się stosować mocniejsze sprężynki, ale nie koniecznie krótsze.

Polecam Ci zakup (za złomie) dystansów od poloneza.
Mają co prawda tylko 5mm, ale poszerzenie kól o 1cm może mile zaskoczyć
  
 
Bo ja wiem czy podniosło? Moze 1cm z tyłu i 5 mm z przodu. To raczej bez znaczenia do mocniejszych- twardszych sprezyn potrzeba jeszcze twardszych amortyzatorów zeby zrównoważyc siły odbicia w spręzynie inaczej wóz bedzie podskakiwac na dziurach. Zresztą wystarczy popatrzec na 'lepsiejsze" zestawy typu Koni lub Bilhstein gdzie spręzynki cieniusieńkie i delikatne a amory potężne> Takie zestawienie jest optymalne na nasze (dziurawe)drogi
A patent z dystansami wart przemyslenia Napewno posprawdzam czy pasuje
Nie powinno byc ryzyka w koncu to tylko 1 cm na os
  
 
Cytat:
2007-10-02 20:59:43, pawel12356 pisze:
.... A patent z dystansami wart przemyslenia Napewno posprawdzam czy pasuje Nie powinno byc ryzyka w koncu to tylko 1 cm na os


Czy pasuje?
Hm....
Polonez ma rozstaw śrub 4x98 w Espero jest 4x100.
Średnica pierścienia osadczego w poldku róznież jest inna - większa.
Jednak, montaż jest możliwy.
Dystanse mają większe otwory pod śruby, dlatego spokojnie możliwe jest przykręcenie ich na rozstaw 4x100.

Temat tych dystansów był już poruszany na forum, poszukaj.
Jakbędziesz miał problemy z montażem, dzwoń to wyjaśnię Ci co i jak.
  
 
szukaj stabilizatora przedniego od astry gsi lub kadeta gsi jest kilka mm grubszy i zarazem sztywniejszy
  
 
Astra gsi posiadała sanki więc kształt stabilizatora jest inny. Kadett gsi też odpada poniewarz grubość identyczna jak w espero
  
 
Cytat:
2007-10-02 16:15:53, Robert_S pisze:
stabilizator powinien pasować od opla vectra A, najlepiej z jakiejś usportowionej wersji (gt2000) vectra A miała także stabilizator z tyłu - wymiana belki powinna poprawić trakcję. POnadto Vectra A miała w lepszych wersjach z tyłu zawieszenie wielowahaczowe - ciekawe czy dałoby się to wtłoczyć do espera?

Dałoby nawet i napęd 4x4. Ale do wymiany idzie pare części z espero (zbiornik paliwa,wydech srodkowy,) mocowania (otwory) nawet pasują pod belke z wachaczami od calibry. Do napędu 4x4 wystarczy reduktor pod f16 (najlepiej F20), wał, dyfer,itd... Stabilizator przedni oplowski pasuje od kadeta (astry,vectry,calibry,saaby,itd... mają inne mocowania do nadwozia) Tył najlepiej zadoptować od saaba 93,900 układ stabilizatora podobny do tego z vectry A i wymiary,kształt jest taki jak w espero
  
 
nie odpada, bo grubosc nie jest identyczna, bylo kilka grubosci stabilizatora w kadecie, co najmniej 3, nie wiem od czego to zalezalo czy od roku produkcji czy od silnika, jak mialem jeszcze espero to wiedzialem o ile dokladnie sie roznily ale teraz juz nie pamietam a sprawdzac w necie juz sie nie chce
  
 
Kadett 16 i 18mm to wymiary jakie pamiętam W espero mam ten 18mm.Czy były grubsze w kadecie?
  
 
Ponoć jest 21