Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-06 11:23:20 Podaj kod bledu ,ale wyglada to na przeplywomierz do czyszczenia, a co do odglosow to trzeba osluchac,i zrobic test aktywny VVTI czy dziala.
|
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-06 16:40:16 w ASO powiedzieli ze 140 zł za taka wstepna diagnoze ale moze trzeba bedzie cos przeczyscic odkrecic itp to wiecej -_- i badz tu czlowieku madry. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-07 00:02:46 Jutro sprobuje pogrzebac juz znalazlem czym to czyscic ;p dorwalem fajny manual na pewnej stronie =] [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-07 00:05:03 ] |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-07 16:23:08 mam pytanie czy korekte fuel trim robi sie na postoju czy trzeba sie przejechac?
czy mechanik przez czyszczenie przeplywomierza sprezonym powietrzem mogl go uszkodzic -_-? [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-07 16:23:51 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-07 23:54:38
A jak sobie czyscisz ucho delikatnie patyczkiem z wata ,czy dmuchasz z kompresora? Ale gdyby go uszkodzil to bys nie odjechal z miejsca bo by sie silnik krztusil i kichal. Pryskasz srodkiem carbocleaner przez rurke na druty pomiarowe az beda czyste koloru szarego.Pozniej to samo na banke z boku-czujnik temp powietrza. Po regulacji skladu na gazie trzeba sie przejechac bo nierzadko na postoju jest ok a podczas jazdy nie lub odwrotnie zwlaszcza gdy jest zalozona zla instalacje lub zanieczyszczona. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-08 21:33:28 Zdjalem kleme na pare minut, nie czyscilem przeplywomierza bo nigdzie nie znalazlem jeszcze tego plynu, myslalem ze samo zresetowanie fuel trimow pomoze ;/
A poza tym przeplywomierz byl sprawdzany przez komputer i 'czyszczony' przez mechanika wiec nie wiem czy jest sens go czyscic. Podpialem kleme i przejechalem sie troche i po chwili znow wywalilo blad -_- tym razem jak pojade to sprawdze kod bledu i podam. Dodam ze odnioslem wrazenie iz zaczal sie gorzej mulic a raczej teraz szarpac i nawet powyzej 3tys obrotow a wczesniej bylo tak tylko do 3tys a teraz nawet miedzy 3-4 tys :/ [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 21:34:34 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-08 22:18:57
Nieda sie sprawdzic zabrudzenia przeplywomierza przez komputer , bo pomiedzy zabrudzonym i sprawnym nie widac roznicy,pozatym jak czyscil dmuchajac powietrzem to nic nie wyczyscil,bo tam jest zeskwarzony olej z kurzem czyli smola. Wyjmij sobie ten przeplywomierz i zajrzyj do kanalow powietrznych i poswiec lampa,jak oporniki pomiarowe sa brudne to trzeba wyczyscic.Samo zdejmowanie klemy nic nie pomoze. A ile masz obrotow na biegu jalowym na nagrzanym silniku.? A pozatym sie zdecyduj czy chcesz oszczedzic kase i sobie sam naprawic ten samochod,jestem Cie w stanie pokierowac pod warunkiem ze wykazesz troche zaangazowania ze swojej strony.Nie jedno juz auto w ten sposob naprawilem na tym forum ,wiec jest to mozliwe ,pod warunkiem ze ktos slucha i robi co trzeba.. Lub jedz do serwisu ,plac i nie marudz ze drogo, bo wiedza kosztuje. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-08 22:29:37 ] |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-08 22:29:50 600 ? Jutro pojade moze w intercarsie dostane ten preparat to na wieczor wyczyszcze. Slucham i robie co piszesz =] tylko nie moglem dostac tego preparatu nigdzie. Jeszcze chcialbym zebys zweryfikowal to co powiedzial mechanik odnosnie powodu mulenia samochodu: - zle wyregulowane zawory - cos nie tak z rozrzadem albo tym urzadzeniem od zmiennych faz rozrzadu (bo niby slychac jak lancuch trze) Czy sa to mozliwe scenariusze ? :o [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 22:46:10 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-08 23:27:59
Jak VVTI nie pracuje to wywala kod z vvti,a ty mowiles ze cos ze skladem mieszanki , wiec wnioskuje ze p0171 fuel trim lub pochodne. Skoro silnik ma 600 obr to przestawiony rozrzad odpada. Za ciasne zawory tak jezeli jest gaz,ale wtedy silnik by utykal na biegu jalowym tak jakby nie palil na jeden cylinder i tmukal by w wydech- takie charakterystyczne tmuk tmuk co jakis czas jak kucniesz przy wylocie rury wydechowej. Najczesciej jednak brudny przeplywomierz, i zawsze od tego trzeba zaczac bo najlatwiej. A wtedy jak zdjales kleme to jezdziles tylko na benzynie czy tez na gazie?kiedy powstal ten kod... A wydech masz szczelny -bez okopcen na laczeniach? Lewe powietrze w kolektorze ssacym tez odpada bo by nie schodzil na 600obr. Rozrzad byc moze chalasuje , ale mysle ze raczej nie jest powodem. Puki co wszystko wskazuje na przeplywomierz ...trzeba go dobrze umyc oporniki musza byc idealnie czyste koloru szarego,najmniejszy glut i sklad mieszanki szaleje. Jak bedziesz czyscil to psikaj z obydwu stron w kanal powietrzny w przeplywomierzu , ale nie trzymaj go zbyt dlugo do gory nogami. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-09 14:26:46 Maly update, dzis zakupilem CRC air sensor clean wyczyscilem itp no i wio przejechalem sie z 5km okazalo sie ze rzeczywiscie przestal mulic idzie ladnie. Wrocilem na miejsce zgasilem wzialem rzeczy i chcialem jechac przy zawracaniu samochod zgasl i znow wywalilo blad jakis -_- chociaz samochod rzeczywiscie przestal mulic i chyba to byl wlasnie przeplywomierz zabrudzony. Zastanawia mnie co teraz za blad wywalilo.... moze reset akumulatorem nie wystarczyc ?
Jutro jestem umowiony z mechanikiem to mi sprawdzi jaki teraz blad jest i go podam. Ale chce zeby tez przyjrzeli sie mojemu rozrzadowi bo wydaje on z siebie naprawde niepokojace dzwieki chyba ze to zawory. Jak mozna stwierdzic czy rozrzad jest wporzadku ? Po samym dzwieku jaki wydaje mozna stwierdzic ze jest do wymiany ? Czy wywaliloby blad jakis rozrzadu jesli bylby do wymiany ;d? Wymiana napinacza moze pomoc :o? W kazdym razie juz krok do przodu zrobiony bo nie muli teraz trzeba dojsc co to dalej sie dzieje -_- Bigelektron jak wylecze moje auto to normalnie stawiam krate browarow Sprostowanie - auto nie jest zagazowane :o a obroty na biegu jalowym 700 Moze blad wywalac przez zle zrobiona korekte fuel trim ? [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:29:18 ] [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:34:30 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-09 16:20:51
A kleme po czyszczeniu zrzuciles na 5 minut.? |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-09 16:38:07 na czas czyszczenia zdjalem kleme bo tak wyczytalem podlaczylem po wyczyszczeniu. Po czyszczeniu nie bylo lampki dopiero po przejechaniu sie znow wywalilo check engine |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-09 22:29:19
No teraz kluczowa sprawa to jaki jest kod bledu, zawory po 200 tys w Toyocie bez gazu nie beda ciasne chyba ze ma wiecej nakulane.Co do chalasu to trzeba wymienic to co chalasuje Jezeli lancuch sie naciagnal to masz rozrzad kpl i napinacz do wymiany.Dziwne jest to ze silnik zgasl,moze zawor isc do czyszczenia. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-09 23:56:44 jutro podam kod bledu i bedzie trzeba kombinowac dalej ;s
czy przy regulacji zaworow da sie je wyczyscic? czy to wiecej zachodu? Chcialbym tez uzyskac troszke wiecej informacji o tym lancuchu. Jak to jest z tym halasem rozrzadu ? Jesli cos z nim byloby nie tak to nie powinien caly czas halasowac ? Bo mi tylko chodzi jak diesel czasem jak jest rozgrzany silnik i da mu sie chwile ostygnac (5-10min) to po odpaleniu halasuje jak diesel. Tak przez minute i potem juz cisza No i jak sie go wkreca w miejscu na jakies 5tys obrotow to slychac takie dziwne tarcie. Na zimno jak sie odpala to cichutko chodzi. Wymiana napinacza bez wymiany rozrzadu moze pomoc ? Zawsze to taniej a noz widelec to jest to. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-10 21:27:04 niestety badanie komputerem przelozone na jutro ;/ tak wiec jutro podam kod bledu.
Ale zaczalem sie zastanawiac czy po prostu za slabo nie przeczyscilem przeplywomierza bo psikalem tylko z jednej strony na te blaszki (ten kanal powietrzny bodajze) no i moze z drugiej strony wciaz jest brudne :d Poza tym zauwazylem ze samochod czasem potrafi lekko szarpnac na dwojce przy ~2 tys obr ale to prawie nieodczuwalne i tak auto chodzi o niebo lepiej niz wczesniej. Jutro podam kod bledu i nie wiem czy nie skusze sie na wymiane napinacza bo ten dzwiek jest wkurzajacy. [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-10 21:28:28 ] |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2011-05-11 11:47:53
To wyczysc porzadnie i zagladaj po czyszczeniu czy nic nie wisi na obydwu oporach pomiarowych - maja byc czyste i szare. |
newbie Toyota Corolla Warszawa | 2011-05-12 17:24:52 Teraz juz nie jest blad zlej mieszanki paliwa tylko
"czujnik pozycji przestawiania wałka rozrządu po stronie dolotowej rząd 1 kod usterki p1346" a i podobno checka wywala przy obrotach 3400 i 82 stopniach co teraz? =[ z tego co wyczytalem o tym bledzie to nie wyglada za ciekawie ;Q No to chyba rozrzad **** strzelil ? Moze napinacz ? Czy juz nie ma dla mnie nadziei Jesli to rozrzad to Bigelektron moglbys powiedziec co wymienic i jakies przyblizone koszta ;/? [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-12 18:02:56 ] |