Corolla 2000 VVT-i spora lamiglowka + pytanie o rozrzad

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem "szczesliwym" posiadaczem corolli z 2000 roku 1.4 vvti wersja poliftingowa, przebieg 200 tys
Jakies 2 tygodnie temu wracajac do domu zapalila mi sie kontrolka 'check engine'. Pojechalem do mechanika bo i tak wymienialem filtry itp Sprawdzili komputerem co to jest, jaki byl blad nie wiem cos mi sie obilo o uszy z lewym powietrzem ale czy to mozliwe, nie wiem.
Objawy idealnie pasowaly mi do sondy lambda tj. mulenie na niskich obrotach pomiedzy 1.5tys-3 tys pozniej juz idzie dobrze a tak to sie dlawi i nie chce isc trzeba depnac pedal niemal do oporu. A wiec lambda zostala przepadana komputerem i dziala podobno bez zarzutow, skasowali blad, pojezdzili troche i sie odmulila niemal calkowicie.
Pojechalem na majowke wszystko ladnie pieknie, ale w drodze powrotnej znow moja ukochana kontrolka 'check engine'. Pojechalem do innego mechanika, tresc bledu byla cos w ten desen 'nieprawidlowy sklad mieszanki' oczywiscie sprawdzil sonde lambda, ale to nie to, wyczyscil przeplywomierz albo przepustnice (?) takie cos na co zaklada sie gumowa rure od filtra powietrza bodajze :d wybaczcie ale zielony jestem. W kazdym razie to tez nie pomoglo.
Co ciekawe jak tak troche pogazowa samochod potem zgasil i po paru minutach odpalil to tak dosc mocno slychac bylo taki metaliczny poglos z rozrzadu po czym stwierdzil ze najpierw trzeba zrobic rozrzad pozniej wyregulowac zawory a dopiero potem jak to nie pomoze szukac powodu dlawienia.

Swoja droga nie wiem czy te dlawienie nie zaczelo sie po wymienianie filtrow ?! mozliwe ?

Stad moje pytanie jak to jest z tym lancuszkiem rozrzadu wymienia sie czy nie? Ten metaliczny dzwiek jest tylko jak samochod jest zagrzany i sie go odpala jak troche ostygnie, na zimnym silniku normalnie pracuje zadnego klekotania.
Zaczal gadac ze jak tak bedzie tarlo to moze przetrzec cos tam w srodku (ze niby jak w maluchu nie wiem o co biega -_-) i bedzie wiekszy problem.
Mozliwe ze sama wymiana napinacza pomoze na klekotanie ? Podobno nie jest drogi i latwo mozna go wymienic w przeciwienstwie do wymiany calego rozrzadu to sporo zabawy i pieniedzy.
Czy ten caly rozrzad moze byc powodem mulenia ? Bo ja nie sadze. Nie rozumiem za bardzo czemu niektorzy robia po 350 tys i lancuch jest wporzadku a u mnie juz niby do wymiany

A najwazniejsze co tu sprawdzic i co moze byc przyczyna mulenia ...?
Wybralbym sie do ASO ale mam wrazenie ze oni to juz chyba wszystko by kazali wymienic

A jeszcze czy ten rozrzad w mojej corolli jest bezkolizyjny ?!?

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-06 00:58:01 ]
  
 
Podaj kod bledu ,ale wyglada to na przeplywomierz do czyszczenia, a co do odglosow to trzeba osluchac,i zrobic test aktywny VVTI czy dziala.
  
 
Nie zdarzylem ujrzec jaki byl kod bledu :S wiem tylko ze bylo to cos z nieprawidlowym skladem mieszanki, nastepnym razem sprawdze jaki bedzie kod jak znow wywali.
Przeplywomierz byl chyba przeczyszczony ;/ On moze byc w jakis sposob 'zepsuty' i czyszczenie nie pomoze? Czy na tym magicznym komputerze przez obd mozna sprawdzic czy dziala poprawnie ? (jesli tak to chyba sprawdzone bylo)

Test aktywny VVTI domyslam sie ze tylko w ASO zrobie ? Ile taka przyjemnosc ?

Widze ze Bigelektron obcykany jestes ;d czemu musisz mieszkac az w katowicach

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-06 12:12:01 ]
  
 
w ASO powiedzieli ze 140 zł za taka wstepna diagnoze ale moze trzeba bedzie cos przeczyscic odkrecic itp to wiecej -_- i badz tu czlowieku madry.
  
 
Cytat:
2011-05-06 12:07:31, newbie pisze:
Nie zdarzylem ujrzec jaki byl kod bledu :S wiem tylko ze bylo to cos z nieprawidlowym skladem mieszanki, nastepnym razem sprawdze jaki bedzie kod jak znow wywali. Przeplywomierz byl chyba przeczyszczony ;/ On moze byc w jakis sposob 'zepsuty' i czyszczenie nie pomoze? Czy na tym magicznym komputerze przez obd mozna sprawdzic czy dziala poprawnie ? (jesli tak to chyba sprawdzone bylo) Test aktywny VVTI domyslam sie ze tylko w ASO zrobie ? Ile taka przyjemnosc ? Widze ze Bigelektron obcykany jestes ;d czemu musisz mieszkac az w katowicach [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-06 12:12:01 ]


Zdejmij kleme na 5 minut i wyczysc sobie sam przeplywomierz ,bylo juz opisywane setki razy czym i jak na tym forum.
  
 
Jutro sprobuje pogrzebac juz znalazlem czym to czyscic ;p dorwalem fajny manual na pewnej stronie =]

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-07 00:05:03 ]
  
 
mam pytanie czy korekte fuel trim robi sie na postoju czy trzeba sie przejechac?

czy mechanik przez czyszczenie przeplywomierza sprezonym powietrzem mogl go uszkodzic -_-?

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-07 16:23:51 ]
  
 
Cytat:
2011-05-07 16:23:08, newbie pisze:
mam pytanie czy korekte fuel trim robi sie na postoju czy trzeba sie przejechac? czy mechanik przez czyszczenie przeplywomierza sprezonym powietrzem mogl go uszkodzic -_-? [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-07 16:23:51 ]


A jak sobie czyscisz ucho delikatnie patyczkiem z wata ,czy dmuchasz z kompresora?
Ale gdyby go uszkodzil to bys nie odjechal z miejsca bo by sie silnik krztusil i kichal.
Pryskasz srodkiem carbocleaner przez rurke na druty pomiarowe az beda czyste koloru szarego.Pozniej to samo na banke z boku-czujnik temp powietrza.
Po regulacji skladu na gazie trzeba sie przejechac bo nierzadko na postoju jest ok a podczas jazdy nie lub odwrotnie zwlaszcza gdy jest zalozona zla instalacje lub zanieczyszczona.
  
 
Zdjalem kleme na pare minut, nie czyscilem przeplywomierza bo nigdzie nie znalazlem jeszcze tego plynu, myslalem ze samo zresetowanie fuel trimow pomoze ;/
A poza tym przeplywomierz byl sprawdzany przez komputer i 'czyszczony' przez mechanika wiec nie wiem czy jest sens go czyscic.

Podpialem kleme i przejechalem sie troche i po chwili znow wywalilo blad -_- tym razem jak pojade to sprawdze kod bledu i podam.
Dodam ze odnioslem wrazenie iz zaczal sie gorzej mulic a raczej teraz szarpac i nawet powyzej 3tys obrotow a wczesniej bylo tak tylko do 3tys a teraz nawet miedzy 3-4 tys :/

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 21:34:34 ]
  
 
Cytat:
2011-05-08 21:33:28, newbie pisze:
Zdjalem kleme na pare minut, nie czyscilem przeplywomierza bo nigdzie nie znalazlem jeszcze tego plynu, myslalem ze samo zresetowanie fuel trimow pomoze ;/ A poza tym przeplywomierz byl sprawdzany przez komputer i 'czyszczony' przez mechanika wiec nie wiem czy jest sens go czyscic. Podpialem kleme i przejechalem sie troche i po chwili znow wywalilo blad -_- tym razem jak pojade to sprawdze kod bledu i podam. Dodam ze odnioslem wrazenie iz zaczal sie gorzej mulic a raczej teraz szarpac i nawet powyzej 3tys obrotow a wczesniej bylo tak tylko do 3tys a teraz nawet miedzy 3-4 tys :/ [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 21:34:34 ]


Nieda sie sprawdzic zabrudzenia przeplywomierza przez komputer , bo pomiedzy zabrudzonym i sprawnym nie widac roznicy,pozatym jak czyscil dmuchajac powietrzem to nic nie wyczyscil,bo tam jest zeskwarzony olej z kurzem czyli smola.
Wyjmij sobie ten przeplywomierz i zajrzyj do kanalow powietrznych i poswiec lampa,jak oporniki pomiarowe sa brudne to trzeba wyczyscic.Samo zdejmowanie klemy nic nie pomoze.
A ile masz obrotow na biegu jalowym na nagrzanym silniku.?

A pozatym sie zdecyduj czy chcesz oszczedzic kase i sobie sam naprawic ten samochod,jestem Cie w stanie pokierowac pod warunkiem ze wykazesz troche zaangazowania ze swojej strony.Nie jedno juz auto w ten sposob naprawilem na tym forum ,wiec jest to mozliwe ,pod warunkiem ze ktos slucha i robi co trzeba..
Lub jedz do serwisu ,plac i nie marudz ze drogo, bo wiedza kosztuje.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-05-08 22:29:37 ]
  
 


600 ?

Jutro pojade moze w intercarsie dostane ten preparat to na wieczor wyczyszcze.

Slucham i robie co piszesz =] tylko nie moglem dostac tego preparatu nigdzie.

Jeszcze chcialbym zebys zweryfikowal to co powiedzial mechanik odnosnie powodu mulenia samochodu:
- zle wyregulowane zawory
- cos nie tak z rozrzadem albo tym urzadzeniem od zmiennych faz rozrzadu (bo niby slychac jak lancuch trze)

Czy sa to mozliwe scenariusze ? :o



[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 22:46:10 ]
  
 
Cytat:
2011-05-08 22:29:50, newbie pisze:
600 ? Jutro pojade moze w intercarsie dostane ten preparat to na wieczor wyczyszcze. Slucham i robie co piszesz =] tylko nie moglem dostac tego preparatu nigdzie. Jeszcze chcialbym zebys zweryfikowal to co powiedzial mechanik odnosnie powodu mulenia samochodu: - zle wyregulowane zawory - cos nie tak z rozrzadem albo tym urzadzeniem od zmiennych faz rozrzadu (bo niby slychac jak lancuch trze) Czy sa to mozliwe scenariusze ? :o [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-08 22:46:10 ]


Jak VVTI nie pracuje to wywala kod z vvti,a ty mowiles ze cos ze skladem mieszanki , wiec wnioskuje ze p0171 fuel trim lub pochodne.
Skoro silnik ma 600 obr to przestawiony rozrzad odpada.
Za ciasne zawory tak jezeli jest gaz,ale wtedy silnik by utykal na biegu jalowym tak jakby nie palil na jeden cylinder i tmukal by w wydech- takie charakterystyczne tmuk tmuk co jakis czas jak kucniesz przy wylocie rury wydechowej.
Najczesciej jednak brudny przeplywomierz, i zawsze od tego trzeba zaczac bo najlatwiej.
A wtedy jak zdjales kleme to jezdziles tylko na benzynie czy tez na gazie?kiedy powstal ten kod...
A wydech masz szczelny -bez okopcen na laczeniach?
Lewe powietrze w kolektorze ssacym tez odpada bo by nie schodzil na 600obr.
Rozrzad byc moze chalasuje , ale mysle ze raczej nie jest powodem.
Puki co wszystko wskazuje na przeplywomierz ...trzeba go dobrze umyc oporniki musza byc idealnie czyste koloru szarego,najmniejszy glut i sklad mieszanki szaleje.
Jak bedziesz czyscil to psikaj z obydwu stron w kanal powietrzny w przeplywomierzu , ale nie trzymaj go zbyt dlugo do gory nogami.
  
 
Maly update, dzis zakupilem CRC air sensor clean wyczyscilem itp no i wio przejechalem sie z 5km okazalo sie ze rzeczywiscie przestal mulic idzie ladnie. Wrocilem na miejsce zgasilem wzialem rzeczy i chcialem jechac przy zawracaniu samochod zgasl i znow wywalilo blad jakis -_- chociaz samochod rzeczywiscie przestal mulic i chyba to byl wlasnie przeplywomierz zabrudzony. Zastanawia mnie co teraz za blad wywalilo.... moze reset akumulatorem nie wystarczyc ?

Jutro jestem umowiony z mechanikiem to mi sprawdzi jaki teraz blad jest i go podam.

Ale chce zeby tez przyjrzeli sie mojemu rozrzadowi bo wydaje on z siebie naprawde niepokojace dzwieki chyba ze to zawory.
Jak mozna stwierdzic czy rozrzad jest wporzadku ? Po samym dzwieku jaki wydaje mozna stwierdzic ze jest do wymiany ?
Czy wywaliloby blad jakis rozrzadu jesli bylby do wymiany ;d?
Wymiana napinacza moze pomoc :o?

W kazdym razie juz krok do przodu zrobiony bo nie muli teraz trzeba dojsc co to dalej sie dzieje -_- Bigelektron jak wylecze moje auto to normalnie stawiam krate browarow

Sprostowanie - auto nie jest zagazowane :o a obroty na biegu jalowym 700

Moze blad wywalac przez zle zrobiona korekte fuel trim ?



[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:29:18 ]

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:34:30 ]
  
 
Cytat:
2011-05-09 14:26:46, newbie pisze:
Maly update, dzis zakupilem CRC air sensor clean wyczyscilem itp no i wio przejechalem sie z 5km okazalo sie ze rzeczywiscie przestal mulic idzie ladnie. Wrocilem na miejsce zgasilem wzialem rzeczy i chcialem jechac przy zawracaniu samochod zgasl i znow wywalilo blad jakis -_- chociaz samochod rzeczywiscie przestal mulic i chyba to byl wlasnie przeplywomierz zabrudzony. Zastanawia mnie co teraz za blad wywalilo.... moze reset akumulatorem nie wystarczyc ? Jutro jestem umowiony z mechanikiem to mi sprawdzi jaki teraz blad jest i go podam. Ale chce zeby tez przyjrzeli sie mojemu rozrzadowi bo wydaje on z siebie naprawde niepokojace dzwieki chyba ze to zawory. Jak mozna stwierdzic czy rozrzad jest wporzadku ? Po samym dzwieku jaki wydaje mozna stwierdzic ze jest do wymiany ? Czy wywaliloby blad jakis rozrzadu jesli bylby do wymiany ;d? Wymiana napinacza moze pomoc :o? W kazdym razie juz krok do przodu zrobiony bo nie muli teraz trzeba dojsc co to dalej sie dzieje -_- Bigelektron jak wylecze moje auto to normalnie stawiam krate browarow Sprostowanie - auto nie jest zagazowane :o a obroty na biegu jalowym 700 Moze blad wywalac przez zle zrobiona korekte fuel trim ? [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:29:18 ] [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-09 14:34:30 ]


A kleme po czyszczeniu zrzuciles na 5 minut.?
  
 
na czas czyszczenia zdjalem kleme bo tak wyczytalem podlaczylem po wyczyszczeniu. Po czyszczeniu nie bylo lampki dopiero po przejechaniu sie znow wywalilo check engine
  
 
Cytat:
2011-05-09 16:38:07, newbie pisze:
na czas czyszczenia zdjalem kleme bo tak wyczytalem podlaczylem po wyczyszczeniu. Po czyszczeniu nie bylo lampki dopiero po przejechaniu sie znow wywalilo check engine


No teraz kluczowa sprawa to jaki jest kod bledu, zawory po 200 tys w Toyocie bez gazu nie beda ciasne chyba ze ma wiecej nakulane.Co do chalasu to trzeba wymienic to co chalasuje
Jezeli lancuch sie naciagnal to masz rozrzad kpl i napinacz do wymiany.Dziwne jest to ze silnik zgasl,moze zawor isc do czyszczenia.
  
 
jutro podam kod bledu i bedzie trzeba kombinowac dalej ;s

czy przy regulacji zaworow da sie je wyczyscic? czy to wiecej zachodu?

Chcialbym tez uzyskac troszke wiecej informacji o tym lancuchu.

Jak to jest z tym halasem rozrzadu ? Jesli cos z nim byloby nie tak to nie powinien caly czas halasowac ?
Bo mi tylko chodzi jak diesel czasem jak jest rozgrzany silnik i da mu sie chwile ostygnac (5-10min) to po odpaleniu halasuje jak diesel. Tak przez minute i potem juz cisza

No i jak sie go wkreca w miejscu na jakies 5tys obrotow to slychac takie dziwne tarcie.

Na zimno jak sie odpala to cichutko chodzi.

Wymiana napinacza bez wymiany rozrzadu moze pomoc ? Zawsze to taniej a noz widelec to jest to.
  
 
niestety badanie komputerem przelozone na jutro ;/ tak wiec jutro podam kod bledu.

Ale zaczalem sie zastanawiac czy po prostu za slabo nie przeczyscilem przeplywomierza bo psikalem tylko z jednej strony na te blaszki (ten kanal powietrzny bodajze) no i moze z drugiej strony wciaz jest brudne :d Poza tym zauwazylem ze samochod czasem potrafi lekko szarpnac na dwojce przy ~2 tys obr ale to prawie nieodczuwalne i tak auto chodzi o niebo lepiej niz wczesniej.

Jutro podam kod bledu i nie wiem czy nie skusze sie na wymiane napinacza bo ten dzwiek jest wkurzajacy.

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-10 21:28:28 ]
  
 
Cytat:
2011-05-10 21:27:04, newbie pisze:
niestety badanie komputerem przelozone na jutro ;/ tak wiec jutro podam kod bledu. Ale zaczalem sie zastanawiac czy po prostu za slabo nie przeczyscilem przeplywomierza bo psikalem tylko z jednej strony na te blaszki (ten kanal powietrzny bodajze) no i moze z drugiej strony wciaz jest brudne :d Poza tym zauwazylem ze samochod czasem potrafi lekko szarpnac na dwojce przy ~2 tys obr ale to prawie nieodczuwalne i tak auto chodzi o niebo lepiej niz wczesniej. Jutro podam kod bledu i nie wiem czy nie skusze sie na wymiane napinacza bo ten dzwiek jest wkurzajacy. [ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-10 21:28:28 ]


To wyczysc porzadnie i zagladaj po czyszczeniu czy nic nie wisi na obydwu oporach pomiarowych - maja byc czyste i szare.
  
 
Teraz juz nie jest blad zlej mieszanki paliwa tylko
"czujnik pozycji przestawiania wałka rozrządu po stronie dolotowej rząd 1 kod usterki p1346"

a i podobno checka wywala przy obrotach 3400 i 82 stopniach

co teraz? =[ z tego co wyczytalem o tym bledzie to nie wyglada za ciekawie ;Q
No to chyba rozrzad **** strzelil ? Moze napinacz ? Czy juz nie ma dla mnie nadziei
Jesli to rozrzad to Bigelektron moglbys powiedziec co wymienic i jakies przyblizone koszta ;/?

[ wiadomość edytowana przez: newbie dnia 2011-05-12 18:02:56 ]