[Mk VII] Pompa wtryskowa - co się z nią dzieje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
od jakiegoś czasu zauważyłem, że do pompy wtryskowej w moim escorcie przyklejają się rozmaite nieczystości. Byłem u kilku mechaników... pierwszy stwierdził, że auto jest już leciwe i tak może się dziać, drugi - umył pompę i kazał obserwować, od którego miejsca zaczynają się "przyklejać" nieczystości, trzeci natomiast stwierdził, że są to tłuszcze (?) i drobiny z drogi. Poza tym, auto po mroźnych nocach (ok. -5 *C) ma problemy z odpaleniem. A jak już zagada to puszcza biały/siwy obłok i taki jest widoczy do czasu nabrania temperatury.
Zdjęcia poniższe przedstawiają syf na pompie. Dodam jeszcze, że nieczystości są w każdym miejscu pompy i nie w jednym obszarze. Czy jest to normalne zjawisko? (Przepraszam za dużą rozdzielczość, ale najlepiej widać przy takiej oipisywany problem).



[ wiadomość edytowana przez: adrwod dnia 2011-03-13 13:24:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: adrwod dnia 2011-03-13 13:27:24 ]
  
 
Czy jestes wlascicielem Escorta juz dlugo czy niedawno go kupiles??

Na moje oko to wyglada jakgdyby ja ktos ropowal (czyscil) i teraz przykleja sie do niej caly syf.


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2011-03-13 14:02:04 ]
  
 
Jestem właścicielem autka od ponad dwóch lat. Możliwe jest rozszczelnienie pompy?
  
 
tu masz podobne tematy tylko wpisz sobie pompa wtrysków
  
 
Wygląda na to, że się całkowicie rozszczelniła. Układ się zapowietrza (wymieniona na nową ręczna pompka paliwa, wszystkie przewody paliwowe zmienione, filtr paliwa + powietrza, wężyki przelewowe) + chwilowo słabnie podczas jazdy, no i oczywiście widoczne pocenie się pompy. Wizyta u pompiarza jest nieunikniona.
  
 
Nie zaglądał to taka się zrobiła. Aż dziwne że nic mu się nie psuło.
Kolego Wyczyść szmatką wszystko i pojeździj, zobaczysz że będzie czysta, jeżeli będzie dalej mokra od ropy to gdzieś cieknie i będziemy szukać wycieku, może z przewodu?
Syf się pchał, wszystko mokre to i się zabrudziła.
Spalanie jakieś normalne?
W końcu jak się rozszczelniła to raz że mógł mieć duże spalanie albo silnik wariował.
Paliwo się cofa to nic nie mówi, każdemu w fordze się cofa, trzeba po prostu układ uszczelnić.
Nic nie zaglądano to teraz posprawdzaj, może jakieś wężyki są nieszczelne, może zaworek zwrotny nie trzyma, może filtr paliwa ma uszczelkę pękniętą...
Każdy diesel forda ma problemy z odpalaniem w niskiej temp. jest kilka sposobów aby to zniwelować ale tu już kolego wyszukajka. Pozdrawiam.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
Po wytarciu pompy będzie to samo. Po umyciu przez mechanika przez ok. 2 dni było OK, ale potem zaczęło sie ponownie przyklejać. Tak jak pisałem: wymieniłem wężyki przelewowe i ten zaznaczony strzałką na fotce. Czy jeszcze mogą puszczać jakieś?
  
 
Podłączę się pod temat...

Zauważyłem, że moja pompa też jakoś tak zabrudzona i obawiam się, że może być to powodem braku ssania (w sensie, że się linka blokuje lub ta dźwignia co ją linka ma podciągnąć).
Czym mogę ją wyczyścić z tego pozasychanego syfu? WD-40 będzie OK? Pytam, bo nie chcę szkód narobić (użyć środka co porozpuszcza uszczelki).
  
 
jak wam cieknie to możecie kupić zestaw uszczelek do pomp Lucasa, 60 zł czy jakoś tak.
Porady są na mondeo klubie kjak to wymieniać.
Można benzyną powycierać wszystko.

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach