Most 4.33 czy sie da?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.


Pytanko mam: kombinowal ktos przelozenia w stosunku 39:9 ?

jedno zasadnicza sprawa - czy beda sie zazebiac te przelozenia, ktos juz cos kombinowal, czy mam byc pierwszy?
  
 
co dokładnie chcesz zrobic?

podobnie jak kilka innych osob mam 4,22 ale bez zmiany przełożenia - po prostu wjechal inny dyfer.
  
 
W każdym dyfrze jest włożony komplet czyli koło talerzowe i zębnik. Są one indywidualnie wykonywane i pasowane.
Jeżeli kombinujesz, żeby włożyć zębnik nie od kompletu to powodzenia.
Raczej szybko będziesz szukał nowego dyfara...
  
 
Cytat:
2011-06-14 14:42:54, ilku pisze:
W każdym dyfrze jest włożony komplet czyli koło talerzowe i zębnik. Są one indywidualnie wykonywane i pasowane. Jeżeli kombinujesz, żeby włożyć zębnik nie od kompletu to powodzenia. Raczej szybko będziesz szukał nowego dyfara...




to chcialem wiedziec. dzieki bardzo
  
 
Cytat:
2011-06-14 14:47:06, Phantii pisze:
to chcialem wiedziec. dzieki bardzo



ale nie tak do końca

z uwagi na moje nowe hobby wyrzucania pieniędzy w błoto spokojnie da się kombinować ze zmianą przełożenia w ramach danego dyfra. Trzeba "tylko" uwzględnić kilka spraw:
- wielkość nowych bebechów względem dotychczasowej obudowy - może okazać się za mała i właściwe smarowanie szlag trafia;
- idealne dopasowanie komponentów - tu nie ma miejsca na "mniej więcej podobne i prawie pasuje"
- złożenie i pasowanie całego mechanizmu przez fachowca z doświadczeniem

taka zabawa w inne przełożenie może dobić do 3-5tys pln
  
 
Cytat:
2011-06-14 18:38:22, 7gsi pisze:
ale nie tak do końca z uwagi na moje nowe hobby wyrzucania pieniędzy w błoto spokojnie da się kombinować ze zmianą przełożenia w ramach danego dyfra. Trzeba "tylko" uwzględnić kilka spraw: - wielkość nowych bebechów względem dotychczasowej obudowy - może okazać się za mała i właściwe smarowanie szlag trafia; - idealne dopasowanie komponentów - tu nie ma miejsca na "mniej więcej podobne i prawie pasuje" - złożenie i pasowanie całego mechanizmu przez fachowca z doświadczeniem taka zabawa w inne przełożenie może dobić do 3-5tys pln



tak dokładnie. Tylko jedna zasadnicza sprawa, jesli zeby takowego zestawu nie beda sie zgrywały to nie zlozymy zestawu, prawda?

Temat poskladania/pomierzenia to oczywiscie zostawiam fachowcowi.

no ale jak ilku napisal ze zęby sie moga nie zgrywac to nic innego nie wymysle. Chyba zeby dobrac z innego auta.

No ale ja odpuszczam temat.
  
 
Cytat:
2011-06-15 10:12:37, Phantii pisze:
tak dokładnie. Tylko jedna zasadnicza sprawa, jesli zeby takowego zestawu nie beda sie zgrywały to nie zlozymy zestawu, prawda? Temat poskladania/pomierzenia to oczywiscie zostawiam fachowcowi. no ale jak ilku napisal ze zęby sie moga nie zgrywac to nic innego nie wymysle. Chyba zeby dobrac z innego auta. No ale ja odpuszczam temat.

Jak chcesz jeszcze skrócić przełożenia względem 4.22, to wrzuć skrzynię R25. Różnica będzie mniej więcej taka, jak przy zmianie mostu z 4.22 na teoretyczny 4.33
 
 
Cytat:
2011-06-15 10:15:31, Immo pisze:
Jak chcesz jeszcze skrócić przełożenia względem 4.22, to wrzuć skrzynię R25. Różnica będzie mniej więcej taka, jak przy zmianie mostu z 4.22 na teoretyczny 4.33



Temat skrzyni oczywiscie jest do rozwazenia.

ale zestaw r25 + 4.33 jakby sie dało to bedzie lux zestaw
  
 
Cytat:
2011-06-15 13:13:03, Phantii pisze:
ale zestaw r25 + 4.33 jakby sie dało to bedzie lux zestaw

W praktyce miałbyś nieco lepsze przyśpieszenie na pierwszych trzech biegach i Vmax = 200kmh. Powyżej 130kmh już by różnicy nie było względem serii, bo IV i V bieg w takim setupie odpowiadałby III i IV w normalnej konfiguracji R28 + 3.9.

Czyli efekt byłby taki, że urwałbyś może 0.2-0.3s do setki, ale zapewnił sobie murowany ból głowy w trasie no i ciasny ogranicznik na autostradzie

Imho lepiej spróbować przeszczepić jakąś skrzynię 6-tkę.
 
 
Cytat:
2011-06-15 10:15:31, Immo pisze:
Jak chcesz jeszcze skrócić przełożenia względem 4.22, to wrzuć skrzynię R25. Różnica będzie mniej więcej taka, jak przy zmianie mostu z 4.22 na teoretyczny 4.33



testowałem inną opcję

4,22 + kapcie 205/50/15
  
 
testowałem inną opcję

4,22 + kapcie 205/50/15.....

... niestety na testach się skończyło, bo spaliły się na pierwszych światłach obok BMW,
  
 
jako ze latwo nie odpuszczam. kompletuje graty i sam sprawdze czy to jest wykonalne.
mosty sa , 4.22 jest, szpera jest. Pozostalo mi znalesc tylko kolo talerzowe z 3.9

jesli zeby sie beda zazebiac to jest szansa na to ze zda to egzamin.