Nie jest to taki prosty temat, tego modelu Accenta nie ćwiczyłem, więc pewnie za wiele Ci nie podpowiem, ale z tego co pamiętam z doświadczeń innych użytkowników to jest dość mało miejsca w nadkolach na ewentualne "szaleństwa", szczególnie biorąc pod uwagę fabryczną bardzo małą i wąską felgę.
Cytat:
|
1) czy zmieniajac same opony na rozmiar 175/70/13 poprawi sie znaczaco komfort jazdy, nie bedzie takiego bujania i podskokow na kazdym dolku i dziurze jak to jest w przypadku moich obecnych opon? |
|
Najtańsze i najprostsze wyjście, mało efektowne na pewno, ale powinna być jakaś różnica.
Na pewno auto będzie się lepiej trzymać drogi, co do bujania to zależy na jakie opony konkretnie byś się zdecydował, ale różnicę powinieneś odczuć zdecydowanie na plus.
Cytat:
|
2)Gdybym sie zdecydowal na felgi stalowe 14 lub 15 to jakie powinno byc ET oraz szerokosc aby nic nie trzeba bylo przerabiac?
Zauwazylem ze przy stalowkach czesto wystepuje szerokosc 6j ET 46 nic nie trzeba bedzie przy nich przerabiac? Wydaje mi sie ze Et przy takiej szerokosci jest za duze i by opona przy max skrecie szorowala mam racje?
|
|
Felga jest szersza o półtora cala (niecałe 4 cm), ET takie samo jak podałeś z fabrycznej felgi, więc ta różnica w szerokości rozejdzie Ci się na dwie strony, czyli niecałe dwa centymetry pójdą na zewnątrz i kolejne niecałe dwa centymetry do środka, odsadzenie felgi pozostanie takie same. Na moje oko powinno być OK, pod warunkiem, że nie przesadzisz ze średnicą całego koła (z oponą). Jeśli zachowasz średnicę koła zbliżoną do serii wg mnie nie powinno być problemu.
Cytat:
|
4) Mam okazje kupic poprzez internet felgi z oponami: 4 x 114,3
ET 38 otwór centrujący 72,4mm + pierścienie na 67,1mm
szerokość 7cali opony 195/50/15 - czy ten zestaw bylby ok? nic by nie szorowalo lub cielo?
|
|
To już lekki extreme, ale pamiętam, że był tu kiedyś taki Accent (bodajże 97 albo 96 rocznik, więc zawieszenie i budowa podwozia taka sama jak u Ciebie), który miał własnie 195/50R15 na stalówkach, nie znam niestety ET.
Wg mnie 38 to już może być za mało, będzie Ci ocierać z tyłu o błotniki przy dobijaniu na nierównościach.
Tak miałem w Getzie, który fabrycznie miał 175/65R14 z ET46, a ma dość sporo miejsca w nadkolach. Założyłem felgi z ET38 i oponę 195/45R16 (odpowiednik 195/50R15) i niestety na dobiciach krawędzie opon tarły o krawędzie błotników tylnych...
Aktualnie mam 195/50R15 z ET40 i jest wszystko dobrze, więc niewielka różnica może mieć strategiczne znaczenie...
Ogólnie trudno jest odpowiedzieć jakie ET i szerokość będą dobre do Twojego auta, jeśli chodzi o samą szerokość felgi to nie trzeba się aż tak bardzo przejmować, ważniejsza jest sama opona i ET, ale chyba nie ma złotego klucza, na 100% będziesz wiedział dopiero jak przymierzysz i sprawdzisz...