Proszę o pomoc - Corolla E9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Corollę 2EE 1300 wtrysk model produkowany do 1992r.
Po wysypaniu rozrządu (z winy mechanika) sam zmieniłem sobie głowicę i było fajnie ok. pół roku. Potem obroty wolne zaczęły rosnąć tak, że zabrakło regulacji i zaczęło się "falowanie"prędkości obrotowej po nagrzaniu silnika. Jako usterkę komputer pokazuje kod 51 - błąd brak sygnału z wyłącznika przepustnicy. Nie wiem jak się do tego dobrać. Może ktoś ma jakiś pomysł.
  
 
Jakiej regulacji Ci zabrakło ???
Czyżbyś kręcił odbojnikami przepustnicy ??
Jak się coś dzieje z wolnymi, to się szuka przyczyny, a nie reguluje w ciemno !
Poszarp kabelki przy wtyczce TPSa. Prawdopodobnie jeden z nich ugnił.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2011-11-18 20:38:18, mayu977 pisze:
Mam Corollę 2EE 1300 wtrysk model produkowany do 1992r. Po wysypaniu rozrządu (z winy mechanika) sam zmieniłem sobie głowicę i było fajnie ok. pół roku. Potem obroty wolne zaczęły rosnąć tak, że zabrakło regulacji i zaczęło się "falowanie"prędkości obrotowej po nagrzaniu silnika. Jako usterkę komputer pokazuje kod 51 - błąd brak sygnału z wyłącznika przepustnicy. Nie wiem jak się do tego dobrać. Może ktoś ma jakiś pomysł.


Tzn ze przepustnica jest nie domknieta i nie osiaga punktu zerowego cokolwiek to oznacza czasem jest to switch czasem wartosc rezystancji z TPS ktora komputer uznaje za jeszcze domknieta.
  
 
Cytat:
2011-11-18 23:56:43, Bigelektron pisze:
Tzn ze przepustnica jest nie domknieta i nie osiaga punktu zerowego cokolwiek to oznacza czasem jest to switch czasem wartosc rezystancji z TPS ktora komputer uznaje za jeszcze domknieta.



Ale wolne obroty mu szły do góry więc prawdopodobnie ją domykał.
Ha ! Teraz mi przyszło do głowy, że gość przecież mógł kręcić TPSem W końcu TPS siedzi na ośce i może się kojarzyć z regulacją przepustnicy.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2011-11-19 00:15:55, Perzan pisze:
Ale wolne obroty mu szły do góry więc prawdopodobnie ją domykał. Ha ! Teraz mi przyszło do głowy, że gość przecież mógł kręcić TPSem W końcu TPS siedzi na ośce i może się kojarzyć z regulacją przepustnicy. Pozdro.


Ludzie to rozne pomysly maja...najlepiej niech napisze czym krecil i zdjecie jakies dolaczy ,bo inaczej nie dojdziesz o co chodzi.
  
 
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę te kabelki. A jeszcze pytanie, co to jest TPS?
  
 
Wrzuć zdjęcie Twojej przepustnicy i zaznacz na nim czym kręciłeś.
Pozdro.
  
 
Zrobiłem zdjęcie, ale nie wiem jak go tu wrzucić. A regulowałem tylko śrubą regulacji biegu jałowego. Teraz jest wkręcona do oporu a mimo to obroty są wysokie i "falują". W sobotę spróbuję jeszcze sprawdzić kable we wtyczce przy przepustnicy.
Pozdrowionka
  
 
Już wkleiłem zdjęcie, ale nie pokazuje się.



[ wiadomość edytowana przez: mayu977 dnia 2011-11-23 19:15:14 ]
  
 
Tak lepiej




Big, Syd, czy to jest śruba do regulacji jałowego ?

TPS - czujnik położenia przepustnicy czyli coś, co siedzi po przeciwnej stronie tej wajchy z linką i wpięta jest w to wtyczka.
Masz go TU, a lepiej jest pokazany na powiększeniu przepustnicy TU.

A na wysokie, falujące obroty - poszukaj lewego powietrza. Wszelkie wężyki dochodzące do kolektora, uszczelka pod przepustnicą, pod kolektorem ssącym itd.
Pozdro.
  
 
Dzięki za informacje. Pozdrawiam. Jak znajdę przyczynę to dam znać.
  
 
Cytat:
2011-11-23 21:09:13, Perzan pisze:
Tak lepiej :: Big, Syd, czy to jest śruba do regulacji jałowego ? TPS - czujnik położenia przepustnicy czyli coś, co siedzi po przeciwnej stronie tej wajchy z linką i wpięta jest w to wtyczka. Masz go TU, a lepiej jest pokazany na powiększeniu przepustnicy TU. A na wysokie, falujące obroty - poszukaj lewego powietrza. Wszelkie wężyki dochodzące do kolektora, uszczelka pod przepustnicą, pod kolektorem ssącym itd. Pozdro.


Tak tym sie ustawia wstepnie obroty biegu jalowego na goracym silniku.
Oprocz tego przepustnica musi byc zamknieta na szczelno i niema miec luzow na osi.
Zawor ISC jest woskowy lub bimetaliczny pod przepustnica i czesto ma zarosniete kanaly wodne wiec sie nie nagrzewa i puszcza za duzo powietrza, lub uklad jest nie odpowietrzony lub jest za malo plynu.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2011-11-26 18:03:44 ]
  
 
Dzięki Bigelektron. Trafiłeś w sedno: "Zawor ISC jest woskowy lub bimetaliczny pod przepustnica i czesto ma zarosniete kanaly wodne wiec sie nie nagrzewa i puszcza za duzo powietrza".
Wąż ten był zatkany. Ale przy okazji szukania przyczyny trochę się nauczyłem nowych rzeczy o moim autku.

[ wiadomość edytowana przez: mayu977 dnia 2011-12-06 21:11:43 ]