Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
ALLka Sympatyk FEFK A4/Łoś Aleksandrów Łódzki | 2010-04-11 22:46:13
Pomysł bardzo fajny ale powiedzmy sobie tak szczerze on byłby wykorzystywany max 3x w roku, czy to ma sens? Nie wierze, że byłby użyty na wszystkich zlotach w ciągu roku bo niestety ale nie wszędzie jest możliwość rozstawienia pachołków i innych gadżetów. |
Wuipe Escort Driver Mitsubishi ASX Rybnik / Olza | 2010-04-11 23:04:08 dokładnie - pomysł dobry, ale trzeba realnie podejść do jego realizacji
taj jak pisał yezXR3i lepsza opcja by była z tymi SMSami, a nie męczenie przelewów (zależy też od jego kwoty) - wtedy pewnie więcej ludzi by się skusiło, że by go posłać, aczkolwiek nie wiem jak to wygląda od strony załatwiania takiego numeru co do Driverów, to jest nas około setka, więc teoretycznie wyszło by jakieś 10 zł na głowę teoretycznie wystarczyłoby zwiększyć tylko składkę summa summarum: ja jestem w stanie wejść w ten projekt - w granicach rozsądku |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2010-04-11 23:22:35 |
srvrserver Sympatyk FEFK Ford Escort MK VII okolice Częstochowy | 2010-04-11 23:26:28 dobra escort bedzie... ale trzeba go na kogos zarejestrowac-ubezpieczyc, na kogo?? kto poniesie koszty dojazdu takiego auta na zlot (np. z Gdanska do Katowic)?? komu zabiora znizki przy stluczce??
co do numeru sms to kiedys interesowalem sie tematem, wydaje mi sie to malo oplacalne. Przyklad ( z tego co wyczytalem jakis czas temu w sieci) Firma oferujaca opcje placenia przez sms: przy smsie za 9,50 (calkowity koszt dla wysylajacego) firma czyt. operator pobiera oplate 9zl, wiec dla Nas zostaje 50gr Gdzie interes?? a im tanczy sms tym mniej zostaje dla Nas... |
zsmarti (M) Escort Driver cabrio mk7 Mondeo m ... szczecin | 2010-04-11 23:42:33 pomysł jak najbardziej na tak i jeśli coś to ja się przyłączam zawsze się parę groszy na ok uzbiera tylko trzeba zrobić listę i po ile to wyjdzie |
Snale Sympatyk FEFK VW Touran Goczałkowice | 2010-04-11 23:50:03 Pomysł super, ale nie zapominaj o słomianym zapale większości fefku. Pamiętasz akcje z ZOO w Chorzowie, akcje dotyczącą zapinania pasów, włączania się w WOŚP (pozdro dla LBL) i wiele innych, na początku których wszyscy byli za, a jak przyszło do konkretów to zapominali... |
yezXR3i Sympatyk FEFK BMW E91 Bukowno | 2010-04-12 00:17:26 srvserver zobacz moj link.. tam sa dokladne wysokosci oplat etc |
DzikusPL Sympatyk FEFK Ford Escort Cabrio G ... Skierniewice | 2010-04-12 16:56:31 1) pomysł IMHO dobry, jest to świetny pomysł na rozruszanie klubu i podniesienie atrakcyjności klubu.
2) finansowanie - według mnie finansowanie należy podzielić na dwie części: a) finansowanie podstawowe - czyli opłaty które koniecznie trzeba wykonać: OC, przegląd itd. takie opłaty powinny być finansowane ze składki klubowej, bo tu trzeba mieć pewność że pieniądze będą, a jak się komuś zapomni to będzie klops, jeśli kwotowo zmieścimy się w 1000 PLN rocznie to musimy założyć pesymistyczny wariant 50 członków co daje 20PLN od drivera o które należałoby podnieść składkę, nadwyżki można by wykorzystać na cele statutowe w tym modernizację pojazdu o którym mowa (co należało by uwzględnić w statucie) b) finansowanie rozszerzone - czyli dobrowolne darowizny na klub na cel utrzymania i renowacji tego pojazdu, jak się kasa uzbiera można wtedy coś w nim poprawić, naprawić, coś nowego fajnego zamontować 3) rejestracja itp - samochód nie musi być zarejestrowany na osobę, może być zarejestrowany na dowolny podmiot, w tym taki jak nasz klub, to nie jest problem, ale trza by o tym trochę pomyśleć, obecnie klub ma adres warszawski tak więc stawki były by najwyższe za OC i inne opłaty, tu prosiłbym zarząd o analizę jakie opcje wchodzą w grę. Co do OC to tak samo na klub, tylko że klub niema zniżek więc pełną stawkę trzeba by było płacić. 4) Miejsce postoju pojazdu - ważna rzecz, w końcu gdzieś go trzeba trzymać między kolejnymi zlotami / spotami a to nie jest książka którą można trzymać na półce. Trzeba by wybrać kogoś kto ma możliwość trzymania tego pojazdu, jednak jest parę ale. A mianowicie, jeśli mielibyśmy coś ewentualnie z nim robić i żeby nam trochę posłużył to nie powinien stać "pod chmurką" bo "ruda" schrupie go w pół roku. Trzeba by go garażować. Dodatkowo jeśli będziemy go tylko eksploatować to chociażby najprostsze rzeczy żeby zrobić trzeba mieć choć podstawowo wyposażony garaż / warsztat. Nie mówię miejsce postoju i warsztat to musi być to samo miejsce ale żeby były chociaż blisko. 5) Biodegradacja - dość istotny czynnik szczególnie przy samochodach a w szczególności przy escortach. Jak wiemy escort to przysmak "rudej" w dodatku samochód niejeżdżony przez 3-4 miechy nadaje się już do remontu. Dlatego trzeba by regularnie go odpalać kawałek nim przejechać, czyścić i konserwować. Wożenie go tylko na lawecie i odpalanie na zlotach oznacza góra 2-3 zloty i szrot. Trzeba by wyznaczyć opiekunów którzy by się tym zajmowali. 6) Prace mechaniczne - jak każdy samochód wymaga pewnych prac choćby minimalnych z zakresu eksploatacji i napraw. Jeśli pomysł by wypalił i spotkał się z odzewem i zaangażowaniem ludzi to takie zaangażowanie musi być przede wszystkim w czynach. Zdaję sobie sprawę z tego że na mechanice i motoryzacji "mniej więcej" zna się tutaj pewnie około 50-60% osób 10-20% zna się dobrze lub bardzo dobrze w szczegółowych zagadnieniach motoryzacyjnych. Ci ludzie musieli by wspomóc czynem prace przy tym samochodzie. Ze swojej strony chętnie bym pomógł w pracach przy tym pojeździe w zależności jaką bym miał odległość do niego skutkowało by to odpowiednią częstotliwością moich wizyt. 7) Plan działania - otóż jeśli miałby to być pojazd klubowy, fajnie by było żeby nie był to szrot który wstyd pokazać tylko sprawny ładnie się prezentujący pojazd. Taki stan wymaga planu działania, czyli przede wszystkim trzeba by wymyślić jak chcemy by docelowo wyglądał. Czy restaurujemy na oryginał, czy jakieś przeróbki robimy, tuning mechaniczny, wizualny itd. Następnie w miarę możliwości, czasu, pieniędzy należało by wprowadzić ten plan w życie. 8 ) Zapał - tu jest ważna rzecz i chyba najtrudniejsza. Otóż większość osób wyobraża sobie to tak, że samochód zrobi się "picuś glancuś' w weekend przy piwku i mamy furę na salony. Otóż nie. I trzeba wytłumaczyć to ludziom tak żeby dotarło to do świadomości że ewentualne restaurowanie / modyfikowanie, lub chociaż zwykła eksploatacja wymaga dużo pracy i czasu. Ewentualne restaurowanie / przerabianie może zająć nawet 2 - 3 lata bo nie wierzę że zorganizujemy błyskawicznie dużą kasę na te prace, 50 osób zjedzie się na dwa tygodnie do jakiegoś warsztatu i odpicujemy brykę. To nie program Poturbowani w Discovery tylko nasza szara rzeczywistość. Suma summarum - pomysł świetny, podpisuję się pod nim wszystkimi kończynami, jednak zanim zaczniemy działać musimy ustalić szczegóły choćby tych kilku punktów które wymieniłem powyżej. Jeśli chodzi o mój ewentualny udział to chętnie służę pomocą "czynem" przy pracach, i w miarę możliwości finansową. Co prawda nie mam jej teraz pod ręką żeby uzyskać jej zgodę, ale spokojnie w imieniu Majki też mogę ją zgłosić jako chętną do pomocy "czynem", może nie wygląda ale potrafi parę rzeczy zrobić przy samochodzie i na paru rzeczach już się zna (jest niezastąpiona przy wymianie sprzęgła czy skrzyni biegów ) [ wiadomość edytowana przez: papszczolka dnia 2010-04-12 22:27:50 ] [ powód edycji: ort ] |
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2010-04-12 18:39:53 Genialny pomysł , proponuje jeszcze zrobić tak żeby autko było w każdym województwie w Polsce czyli znaleźć kogoś z każdego województwa i ta osoba by miała takie auto przez miesiąc i by nim w weekend jeździła pokazując w danym województwie że istnieje taki klub .
Co do auta to proponował bym renowacje , najlepiej żeby to był model jakiś wyjątkowy czyli może jakiś RS a może escort Mk1 ? coś w tym stylu ( można też zbudować autko tak żeby zawierało wszystkie dedykowane elementy do swojego modelu ) co do przechowania auta , jak bym studiował w okolicach mojego domu to nie ma problemu żeby te auto stało u mnie( niestety to się okaże w wrześniu) . Co do Kasy można by zrobić coś takiego ze osoby składające się na auto były by wypisana na jakimś elemencie tego auta np na masce |
rafal_13 Sympatyk FEFK Rzeszów | 2010-04-12 18:56:15 Może jakiś sponsor dałby kasę w zamian klubowy ess robiłby rundkę po mieście co jakiś czas, w barwach sponsora |
Wuipe Escort Driver Mitsubishi ASX Rybnik / Olza | 2010-04-12 19:52:09 to może napisz ile wyniesie to OC i każdy będzie już mógł przedstawić konkretne oferty kwotowe |
Diviz Sympatyk FEFK Rs2000 AWD / 200Sx R ... Lubliniec | 2010-04-12 20:04:33 żeby to fajne przyśpieszało to musi być tam RQB lub N7A albo Y9A
no i oczywiście wydmuszka z jakąś tam klatką , może ktoś jest w stanie zrobić laminaty do tego auta no i żeby miało malowanie klubowe |
JmB (S) Sympatyk FEFK Escort RS / Mondeo S ... Kraków | 2010-04-12 20:21:40 Skoro myślałeś o lawetowaniu go na zloty,chociaż nie wiem jakby wtedy na zlot jechać.
ale może w ogóle go nie rejestrować i nie będzie wtedy też składki OC. |