LADA NIVA 1.7i GM - Nie rowne obroty jak zimny przez 15 seku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanowne grono forumowiczów Smile
Mam problem ze swoją LADĄ NIVA 99rok na wtrysku GM jedno punkt.
Mianowicie auto po odpaleniu bez problemu od strzała ustawia sobie ok 1500 obrotów po jakiś 5sekundach schodzi od razu na 1000/900 i zaczyna strasznie nie równo chodzić mało co nie zgaśnie.
Po na ciśnięciu gazu do np 3000 obrotów i puszczeniu spada do 900 i już jest ok.Jak ręką odjął, równo chodzi jak książka pisze,jak postoi całą noc z rana to samo.
komputer nie wykazał błędów żadnych,dodam ze błędy odczytuje sam przez zworkę na ECU i odczytaniu kodów błyskowych-brak błędów.
Komp podmieniony,kable,świece,filtr paliwa,wtryskiwacz,olej,-NOWE.
Przepustnica wyczyszczona,wymienione uszczelniacze na osi klapki.Ciśnienie na wszystkich cylindrach po 9,5.Zaworek od cienienia paliwa ok,membramka nie dziurawa i ładnie chodzi.
Cewki wysokiego ok.zalewane wodą w celu wyeliminowania przebicia itp.
Czujniki od przepustnicy,temperatury podmieniane,silniczek krokowy też.
Jedyną rzeczą która była nie wymieniana to pompa paliwa która jest założona 3 barowa od bmw e30 czyli od wielo-punktu w wakacje i niby wtedy było ok ale zazwyczaj była odpalana na gazie i nie była testowana pompa paliwowa na zimnym silniku.
Tu moje pytanie czy to w czymś przeszkadza ze jest założona mocniejsza bo niby do jedno-punktu powinna byc 1.3bara.Nie mam skąd dorwać od jedno punktu ;/
Nie wiem gdzie jest problem ? czy w zasilaniu paliwem,czy w jakimś problemie z lewym powietrzem?
Dodam iż uszczelniona cała przepustnica itp.jedynie kolektor ssący nie był sprawdzany.
Przecież zaworek wyrównawczy cisnienie jest i powinien utrzymywać ciśnienie itp.
Starałem się opisać usterkę jak tylko mogłem w razie jakiś pytań proszę pytać
za każdą cenną wskazówkę dziękuję !!
pozdrawiam !
  
 

przepustnica zamyka się do końca ?
wygląda jakby lewe powietrze gdzieś podsysał.
  
 
Na moje oko to problem z iskrą. Możesz wyeliminować układ zasilania montując na chwile gaźnik z kolektorem. Wtedy to będziesz wiedział gdzie szukać.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
witam!!
niestety nie mam gaźnika itp.
przepustnica czy otwiera się ? Jak ona jest zamknięta przecież jak palisz auto.dopiero po nacisnieniu pedału gazu otwiera się
  
 
Cytat:
Jak ona jest zamknięta przecież jak palisz auto.dopiero po nacisnieniu pedału gazu otwiera się




i tu się mylisz, częsty przypadek, w nivach wtryskowych, że właśnie przepustnica się nie domyka do końca i dostaje więcej powietrza niż potrzeba.
ponadto może to być lewe powietrze o czym pisze drugi raz.

Szokolada on ma wtrysk i to GM, pewnie z przepływomierzem sławnym, którego nie można już nigdzie kupić.


[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2013-02-21 20:52:03 ]
  
 
GM to monowtrysk, tam brak przepływomierza. Jak już idziemy w układ zasilania, to może psuje wszystko silniczek krokowy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
  
 
dokładnie przepływki nie nie mam w swojej a jesli chodzi o powietrze to gdzie??
Kolektor ssacy silnik ???
A co pnowie powiecie o tej pompce nie ma nic wspolnego ??
rozebrac kolektor założyc nowe uszczelki ??
  
 

muszę się skupić
przepływka GM była w silnikach z układem GM ale w przednionapędowych ładach (10-ka i rodzina, seria około 1998 roku)

za wolne obroty powinen odpowiadać zawór wolnych owrotów.. jak dostanie wiecej powietrza to bedą siedziac takie cyrki jak u Ciebie (zdarza się, że przepustnica niedochodzi do końca - niedomyka się, zawiesza się, wytarła sobie miejsca itp).

ale teraz czytam, że masz to tylko na zimnym, czyl ico na ciepłym wszystko ok? zawsze równo chodzi ?

tym bardziej może to byc nieszczelność, po nagrzaniu metal sie rozszerza i uszczelnia wszystko, ale to tylko wciaz jedna z hipotez do sprawdzenia i wykluczenia z listy.
Bo leczenie przez kompa to jak Pan Zbigniew przez telewizor.

"szybki start" do reki i psikaj na zimnym połączenia -jeśłi obroty podskoczą znacznie to masz trafione (nie psikaj dużo miejsc od razu bo potem nie będziesz wiedział gdzie trafiony).
  
 
Przepustnica niby ok sprawdzę właśnie dzisiaj czy zamyka się.Dodam iż pale ja z gazem czy bez gazu jest to samo wiec raczej tego nie jest wina.
powiem tak:
Odpalam, kreci ok,zapala ok ale od razu nie jest równa praca bo za szybko wg mnie schodzi na 900obrotow i wtedy musi dostać 10 sekund prze gazówki do 3000 obrotów puszczam gaz i jest super 900obrotow i silnik chodzi książkowo.
Nie wierze ze przez ten okres złapie temperatury materiał i się polepszy szczelność
Robiłem tak jak mówisz wd-40 tylko od spodu kolektora nie ma dojścia.Co do tego elementu od wolnych obrotów.
Zamieniałem go,przewód sprawdzałem szczelny wiec to odpada.
A co z tą pompka jak wspominałem mam 3 barową !!
Nie ma to żadnej różnicy ?
  
 


wd40 jest tłuste .. i nielotne.
tym nie wykryjesz nieszczelności w dolocie.
musi być to coś lotnego co zassane zostanie przez nieszczelności, przynajmniej plak (on jest dobry do rozruchu diesla, ma propan-butan i jest tłusty), a jeszcze lepiej "szybko start" dla gaźnikowców..

pompka trochę za mocna, ale regulator ciśnienia jeśli sprawny to powinien dać sobie radę (przynajmniej w teorii).
teoretycznie jest możliwe że na wtrysk idzie duże ciśnienie paliwa, i w momencie otwarcia wtrysku zalewa kolektor.

nie gazuj go na zimno na 3000 obr.. to niezdrowe dla motora.
  
 
Sprawdzałem też i pianką do szczelności ale ok sprawdzę plakiem.Dodam iż uszczelniłem od kolektora do miksera przepustnicę silikonem odpornym na olej i paliwo.Miksera od gazu nie ruszałem i nie ruszałem obudowy filtra ale ona nawet jak by nie była szczelna to małe to ma chyba znaczenie prawda ?
Mi się zdaję ze ona ma za mało paliwa a nie za dużo skoro nie równo chodzi.
tylko dlaczego pomaga prze gazówka przez taki krótki okres czasu.
Może pompka wyrównuje ciśnienie ? zaworek zwrotny nie trzyma ?
qrxxa mać już nie wiem i wielu znajomych mechaników nie ma pojęcia.
Muszę nagrać film i wrzucę tu linka jak ja odpalam i jak to wszystko wygląda.
  
 
a nie przyszło ci do głowy analizator spalin wsadzić jej w momencie rozruchu i porównać z innymi wynikami tego samego silnika ?

wiadomo że wyjdzie bogata mieszanka, no ale moze u ciebie być mega bogata..
a jeśli uważasz, że za mało paliwa dostaje to tym bardziej wykryjesz ubogą mieszankę na analizatorze.

jak będziesz miał bogatą mieszankę (zalewa kolektory) to też będzie si dławił i zagaśnie, bo nie będzie miał wystarczającej ilości powietrza, aby to spalać i zaleje motor poprostu.

teoretyzujmy dalej.
Przegazujesz , dolot się szybko ogrzewa i benzyna na ciepłym dolocie est w jakimś stopniu odparowywana ze ścianek kolektora.. poza tym na obrotach wypluje jej nadmiar...




[ wiadomość edytowana przez: bartixr dnia 2013-02-22 12:05:44 ]
  
 
Cytat:
Przegazujesz , dolot się szybko ogrzewa i benzyna na ciepłym dolocie jest w jakimś stopniu odparowywana ze ścianek kolektora.. poza tym na obrotach wypluje jej nadmiar...



czyli ???? co sugerujesz ??
  
 

ja nic nie sugeruje, ja sobie teoretyzuje, od wyciągania wniosków jesteś Ty, bo znasz auto, wiesz co już sprawdzałeś / robiłeś.
  
 
http://www.youtube.com/watch?v=mmYEAx6zb2U
jak zimny odpał
  
 

faktycznie gówniano chodzi
  
 
to ja to doskonale wiem.
pomysły bo to wyglada jak by jeden cylinder nie smigał
  
 

przez światłowód nie naprawimy ci auta

musisz poklei sprawdzać..

ot masz punkt zaczepienia - jeden cylinder nie gada ? który ? zdejmuje świece i znajdź go.. zmierz ciśnienie na zimnym..
  
 
niby cienienie sprawdzałem na zimnym jest po wyżej 9 na każdym
Wyjmę 4 świece,położę na boku, odepnę zasilanie wtrysku i zobaczę jaka będzie iskra itp.
  
 

i co ci to da ?
możesz po kolei zdejmować czapki ze świec i zobaczyć czy będzie różnica czy każdy cylinder pali.

apropo, kable WN jaki masz i kiedy wymieniane i tak samo świece ?