Ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W mojej Ładzie 2106 nie ma ogrzewania. Dźwignia od ciepłego powietrza jest ustwiona po środku i nie chce się ruszać. Pomimo takiego ustawienia podczas jazdy do wnętrza nie leci ciepłe powietrze. Próbowałem się dostać do tej dźwigni od wnętrza, jednak nie mogłem ściągnąć ramki od niej. Czy to tylko dźwignia się zablokowała czy może to coś grubszego? Miał ktoś podobny przypadek? Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2013-09-06 17:52:32 ]
  
 
Mam identyczny przypadek z taką różnicą, że u mnie leci ciepłe. Stalo się to, że ten zawór przykręcony do nagrzewnicy zastał się w miejscu i nie chce się obrócić. W samym mechanizmie regulacji nadmuchy nie ma co się zblokować. Jest jeszcze możliwość, że linka zardzewiała w pancerzu i stanęła.
Zsuń linkę z tego zawory przy nagrzewnicy i zobacz czy się da regulować suwakiem i czy bez linki możesz obrócić zaworem.
  
 

Zawór wymieńcie na ceramiczny, najlepiej Yavva.
Chyba nawet mam taki w kraju.

Linka pewnie zeskoczyła z zaworu.
  
 
Ok, sprawdze. Napiszcie prosze jeszcze gdzie znajduje się nagrzewnica w 2106, z tego co się zorientowałem to jest gdzieś blisko samych nawiewów. Pozdrawiam
  
 
Rok temu przerabiałem temat, tylko że u mnie zaczęło lać z zaworu nagrzewnicy, miałem spadniętą linkę od nadmuchu i umarł silnik nawiewu i zamiast ładowskiego podszedł od poczciwego MR'a, robota do przyjemnych nie należy
  
 
Niestety najprędzej zawór nagrzewnicy. Też mam to do roboty i to niedługo bo cieknie jak przekręcam na ciepłe. Zawór brałem od Bartka, mam nadzieję że spełni zadanie.
  
 
Ad. Fragles94
Zrób to co napisał w ostatnim zdaniu Cezary_84.
Tutaj: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=29707&c=12&f=22&orderby=desc&start=20
ten problem był poruszany, w 2106 dostanie się do zaworu nagrzewnicy jest b. podobne jak w 2107.
  
 

W razie czego mam w kraju 2 sztuki zaworów ceramicznych firmy Javva.
  
 
Spadające temperatury skłoniły mnie do wymiany zaworu, poszło dość opornie i długo (w sensie słaby dostęp) ale zawór wymieniony i sucho i ciepełko i jest git
  
 
A na jaki wymieniłeś ? Pytam z ciekawości.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Zawór brałem od Bartka ceramiczny.
  
 
Ja również założyłem ten od Bartka. Wszystko działa, tylko że leje mi się prawdopodobnie z nagrzewnicy i zalewa mi wykładzine. Wymieniał ktoś kiedyś nagrzewnice w 2106? Prosze o pomoc Pozdrawiam
  
 

zerknij, wszystko sie rozjaśni:
ogrzewanie, nagrzewnica łąda 2106

i tu:

  
 
bartixr dzięki za linki. Rozumiem że musze rozbebeszyć całą środkową półkę żeby się do niej dostać?

[ wiadomość edytowana przez: fragles94 dnia 2013-09-24 21:00:59 ]
  
 
W 05 jest tak, że musisz wyjąć tą półeczkę z miejscem na radio, jest ciężko i ciasno to pozapinać przy składaniu, ale da radę. U kumpla w innej marce rozszczelniła się nagrzewnica, nie zalewało mu dywaników, ale w samochodzie miał wiecznie tłuste zaparowane szyby i unosiła się mgła.

[ wiadomość edytowana przez: Cezary_84 dnia 2013-09-24 22:08:25 ]
  
 
Cytat:
2013-09-24 22:06:48, Cezary_84 pisze:
W 05 jest tak, że musisz wyjąć tą półeczkę z miejscem na radio, jest ciężko i ciasno to pozapinać przy składaniu, ale da radę. U kumpla w innej marce rozszczelniła się nagrzewnica, nie zalewało mu dywaników, ale w samochodzie miał wiecznie tłuste zaparowane szyby i unosiła się mgła. [ wiadomość edytowana przez: Cezary_84 dnia 2013-09-24 22:08:25 ]



Dzięki za podpowiedzi, jednak prawdopodobnie problem zażegnany. Zauważyłem że cieknie tylko spod zaworu. Okazało się że wystarczyło dać uszczelke pomiędzy kurek a nagrzewnice (pomiedzy rurką a zaworem założyłem wcześniej) i wszystko gra. Póki co nic nie cieknie. Pozdrawiam