Podwyższone obroty oraz jasny dym za autem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Corolla Verso 2.2 177km.,Na zimnym silniku obr.pow.1100 oraz delikatny jasny dym,po rozgrzaniu silnika dym nasila się lub słabnie po wrzuceniu biegu jałowego obr.spadają poniżej 1000 po chwili rosną.PO zatrzymaniu obr.spadają by po chwili wzrosnąć do ok 1100 1200
  
 
To normalne ze podnosi obroty jezeli dasz mu ogrzewanie na tyle ze zacznie schladzac silnik.
Ale jezeli podnosi obroty i kopci na bialo tzn ze nie umie wytworzyc odpowiedniej temperatury na filtrze czastek stalych.
Pojedz na autostrade lub droge expresowa wrzuc mu 4 ustaw tempomat na 2300 i przejedz 30-40km na mozliwie stalych obrotach bez gwaltownych zmian..Jak nie pomoze to jedz do ASO niech wgraja najnowszy soft i zrobia 3-4 razy wymuszone przepalenie filtra dpnr czy dpf zalezy co tam masz.
Jak nie pomoze to 5ty wtrysk do myjki ultradzwiekowej i oczyszczenie kanalu 5 tego wtrysku.
  
 
Dzięki po raz kolejny za zainteresowanie i sugestie .Problem z obr. oraz z kopceniem trwa od ok. 2miesięcy,w tym czasie przeganiałem auto 2razy na trasie Skarżysko-Śląsk i potrafiło cały czas dymić mocniej,słabiej,dolałem ok, 1l oleju.Jazda bez ogrzewania a na postoju obr.800 i wzrastało po chwili na1200.
  
 
Cytat:
2013-02-26 18:49:05, wppawell pisze:
Dzięki po raz kolejny za zainteresowanie i sugestie .Problem z obr. oraz z kopceniem trwa od ok. 2miesięcy,w tym czasie przeganiałem auto 2razy na trasie Skarżysko-Śląsk i potrafiło cały czas dymić mocniej,słabiej,dolałem ok, 1l oleju.Jazda bez ogrzewania a na postoju obr.800 i wzrastało po chwili na1200.

Masz go wlasnie nie przeganiac tylko mulic na 2300obr mozliwie stabilnie trzymajac gaz lub najlepiej na tempomacie, ale niewiem czy to pomoze , natomiast ostatnio mialem taki problem to pomoglo wymuszone przepalenie testerem.
  
 
Zazwyczaj mowi się o obr. 2500-3500,ale skorzystm z rady .Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2013-02-27 23:28:56, wppawell pisze:
Zazwyczaj mowi się o obr. 2500-3500,ale skorzystm z rady .Pozdrawiam.


Im bardziej zapchany tym nizsze obroty skrajnie mialem przy padek gdzie dopiero po zejsciu na 1100 osiagnal temp na sondach i przepalil.Ale bez testera tego sie nie dowiesz.
  
 
Dzisiaj 2razy po 35km prędkosc 85km/h,obr ok.2300 tempomat,wg.zaleceń.DUZO dymu z przerwami obr.na luzie 1200.Zakupiłem preparat;WYNNs Diesel particulate filter cleaner zamirzam go dolac przy najblizszym tankowaniu.Pozdrawiam
  
 
Dzisiaj 2razy po 35km prędkosc 85km/h,obr ok.2300 tempomat,wg.zaleceń.DUZO dymu z przerwami obr.na luzie 1200.Zakupiłem preparat;WYNNs Diesel particulate filter cleaner zamirzam go dolac przy najblizszym tankowaniu.Pozdrawiam
  
 
Po przejechaniu 150 km dymienie ustało[pojawia się szczątkowo],natomiast obr.bez zmiam .Pozdrawiam.
  
 
Dzisiaj auto było podłączoneb pod komp.marki BOSCH wykazał spadki napięcia13-14v oraz problem z drugim cylindrem ,filtr czastek stałych czyst.dalsza diagnostyka po ociepleniu.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2013-03-19 18:32:44, wppawell pisze:
Dzisiaj auto było podłączoneb pod komp.marki BOSCH wykazał spadki napięcia13-14v oraz problem z drugim cylindrem ,filtr czastek stałych czyst.dalsza diagnostyka po ociepleniu.Pozdrawiam


No tak w Toyocie to napewno cos stwierdzisz komputerem marki Bosch....Pewnie nawet nie wymusisz wypalenia Dpfu ze o oprogramowaniu nie wspomne..szkoda czasu i pieniedzy
Na czym te spadki napiecia?
Na czym polegal problem z 2 cylindrem?

Napisalem w pierwszym poscie co nalezy zrobic ,i bym raczej z tym nie czekal az wywali P2002 bo wtedy juz tylko demontaz i plukanie Dpfu bedzie a to juz konkretne koszty.
Zawsze lepiej zapobiegac niz naprawiac.
Masz pierwsze objawy ze filtr nie dopala lub nie mial okazji sie dopalic i jest przypchany i nie osiaga normalnej temperatury pracy -podwyzszone obroty.
Nie trac czasu na jakies podpinanie czegos co nie sluzy do diagnostyki Toyoty.Do Toyoty jest Intelligent tester 2 lub Techstream.
Boschem mozesz naprawiac Wieswagengroup Das auto Das boat Szkodniki i auta olimpijskie


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-03-19 21:43:13 ]
  
 
Dziwna sprawa u mechanika przed podpięciem do kompa auto spadło na obr.800 .Sprawdzając poszczególne parametry na tych obr.nie osiągnoł 14v,przy przegazowaniu oczywiście prąd ten wzrósł.Jestem laikiem z tąd brak fachowego nazewnictwa,bedac przy pracy cylindrow drugi wykazywałskrjne wychylenie[2] pozostałe ok.[0].
  
 
Cytat:
2013-03-19 23:30:44, wppawell pisze:
Dziwna sprawa u mechanika przed podpięciem do kompa auto spadło na obr.800 .Sprawdzając poszczególne parametry na tych obr.nie osiągnoł 14v,przy przegazowaniu oczywiście prąd ten wzrósł.Jestem laikiem z tąd brak fachowego nazewnictwa,bedac przy pracy cylindrow drugi wykazywałskrjne wychylenie[2] pozostałe ok.[0].


No i jakie z tego wmioski??
Pewnie zadne.
Ladowanie powinno sie miescic od 13.5-14.6v.
Im wiecej tym lepiej dla akumulatora a gorzej dla zarowek
Kazdy alternator laduje inaczej nawet tego samego typu w tym samym modelu auta.W jednym bedzie to 13.9v a w innym 14.2 i to tez jest dobrze.To jak z cisnieniem krwi jeden ma wysokie drugi niskie ale obaj sie mieszcza w normie.
Oczywiscie bada sie na biegu jalowym z wlaczonymi swiatlami mijania i mozna tez z np dmuchawa na 1 biegu czyli tak jak sie przecietnie jezdzi.
Jak ci obroty podskocza do 1200 to normalne ze ladowanie tez bedzie wieksze ale dalej nie moze przekraczac normy.
Jak masz ladowanie ponizej 13.5 to albo akumulator niesprawny albo alternator lub masy i klemy zaoxydowane do czyszczenia ale nie bedzie to powodem podbijania obrotow w tym silniku do 1200.
Ewentualnie gdyby termostat nie trzymal temperatury lub bys ustawil ogrzewanie na duzo wyzsza temp niz w tym czasie mozna uzyskac to wtedy moze podniesc obroty na te 1200 ale wtedy jak pokrecisz galka temp na minimum to obroty spadna do 800.sprawdz czy tak sie dzieje.
Ogolnie podpieto tester ktory costam odczytal ale niema punktu odniesienia wiec sa to dane bezuzyteczne.
Gdyby to byl tester Toyoty i byloby np korekcja wtryskiwacza na 2 cyl 2 to znaczy ze dogorywa wtryskiwacz lub slabe cisnienie sprezania.Ale co odczytal Bosch i jak sie to ma do Toyoty
Gdyby np ten mechanik naprawial od 10 lat Toyoty tym testerem to by zgromadzil moze jakas wiedze chociaz mialby wyjatkowo utrudnione zadanie.
  
 
Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie moim przypadkiem.Obr.na samym początku spr.przy włączonym ogrzewaniu np. 20stopni potem schodziłem do 18 ,17 ,obr. bez zmian 1200.To właśnie to mnie zaniepokoiło ,bo wcześniej przy wyłączonym ogrzewaniu na jałowym biegu spadały na 800obr..Z 2 cykindrem jest tak jak piszesz albo wtryskiwacz ,albo cylinder,co jak pisałem mamy spr.[gdy się ociepli]zamieniając wtryski.Mechanik z wieloletnim stażem i dśw.w kontaktach z japończykami dlatego z jego usług korzystam.Temat wypalania dpf przez komp poruszę w czwartek.Dodam jeszcze że przejechałem280km na tym preparacie winns i dymienie ustaje ,cały czas tankowałem na bp wzbogaconą mieszankę a ostatnie tankowanie normalną,spalanie 7,4l/cykl mieszany,tankowanie z tego samego dystrybutora. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2013-03-20 08:55:50, wppawell pisze:
Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie moim przypadkiem.Obr.na samym początku spr.przy włączonym ogrzewaniu np. 20stopni potem schodziłem do 18 ,17 ,obr. bez zmian 1200.To właśnie to mnie zaniepokoiło ,bo wcześniej przy wyłączonym ogrzewaniu na jałowym biegu spadały na 800obr..Z 2 cykindrem jest tak jak piszesz albo wtryskiwacz ,albo cylinder,co jak pisałem mamy spr.[gdy się ociepli]zamieniając wtryski.Mechanik z wieloletnim stażem i dśw.w kontaktach z japończykami dlatego z jego usług korzystam.Temat wypalania dpf przez komp poruszę w czwartek.Dodam jeszcze że przejechałem280km na tym preparacie winns i dymienie ustaje ,cały czas tankowałem na bp wzbogaconą mieszankę a ostatnie tankowanie normalną,spalanie 7,4l/cykl mieszany,tankowanie z tego samego dystrybutora. Pozdrawiam


Jak przestalo dymic to dobrze ale obroty podnosi kiedy nie otrzymuje temperatury na filtrze.
najlepiej jechac wlaczyc wymuszone przepalenie i obserwowac temp na sondach S1 iS2 jak bedzie complit to powtorzyc jeszcze ze 2 razy dla pewnosci i problem przestanie istniec.Chyba ze nie osiagnie 550-600 stopni to nie przepali.
  
 
Ok.
  
 
Witam po przerwie.Dzisiaj auto spr na serwisie testerem toyoty.Okazuje się że wszystko ok,cylindry ok,obr.podwyższone ze względu na nowy soft,muszę jedynie zaobserwować ubytek oleju.Pozdrawiam.Ps.Bigelektron miał rację tylko tester toyoty.
  
 
Cytat:
2013-04-23 18:49:57, wppawell pisze:
Witam po przerwie.Dzisiaj auto spr na serwisie testerem toyoty.Okazuje się że wszystko ok,cylindry ok,obr.podwyższone ze względu na nowy soft,muszę jedynie zaobserwować ubytek oleju.Pozdrawiam.Ps.Bigelektron miał rację tylko tester toyoty.


no dobra ale spadly juz te obroty do 800??
  
 
Silnik sprawdzony wszystko ok,na pierwszym cylindrze kompresja +1.5 drugi trzeci 0 czwarty -1.5.Obr.nadal sa podniesione co serwis tłumaczy nowym sowtem ,jadąc na jałowym biegu spadają do 800 zatrzymując auto podnoszą się do 1200.Jestem umówiony za 1000km na sprawdzenie "pożerania" oleju,na 8000km dolałem1500ml oleju castrol 5w30 C3.Toyota serwis preferuje 5w30 jakość c2 co ma wpływ napracę turbiny.Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2013-04-24 22:31:03, wppawell pisze:
Silnik sprawdzony wszystko ok,na pierwszym cylindrze kompresja +1.5 drugi trzeci 0 czwarty -1.5.Obr.nadal sa podniesione co serwis tłumaczy nowym sowtem ,jadąc na jałowym biegu spadają do 800 zatrzymując auto podnoszą się do 1200.Jestem umówiony za 1000km na sprawdzenie "pożerania" oleju,na 8000km dolałem1500ml oleju castrol 5w30 C3.Toyota serwis preferuje 5w30 jakość c2 co ma wpływ napracę turbiny.Pozdrawiam


No albo cos pokreciles albo ci glupot nagadali.
Olej c2 -niskokoksujacy jest do silnikow z filtrem czastek stalych wlasnie po to aby sie mniej zapychaly.
A obroty maja byc normalne i niema to nic z softem wspolnego.
Z tego wnosze ze nie bylo jazdy z testerem i wymuszonego przepalenia ...Dlaczego?????
Jaki masz teraz wgrany nr kalibracji?
Widze ze jakkolwiek polepszyli ci Nastroj to problem nie zostal ani troche rozwiazany co bedzie brzemienne w skutkach dla twojego portfela w niedalekiej przyszlosci.


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-04-25 08:20:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2013-04-25 08:22:57 ]