[RS2000] Remont silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Mam mały problem z RS-em, mianowicie dmuchnęło uszczelkę pod głowicą, lub sama głowica pękła (spala płyn chłodzący). Na dniach biorę się za zrzucenie czapki z silnika i zobaczymy co się stało. Piszę, ponieważ nie jestem specjalistą w dziedzinie silników, kilka porad od osób które miały do czynienia z tym silnikiem, lub go remontowały by się przydało
Zacznę od tego, że nie przyspiesza mi to auto tak jak potrzeba, kompresję mierzyłem, ponad 12 barów na każdym garze na gorącym silniku, na zimnym na dwóch ponad 12, dwóch ponad 13. Bardziej mnie martwi apetyt na olej, spala go ok pół litra na tysiąc km. Co dziwne, nie puszcza dymu nawet przy gazowaniu pod odcinkę. Chciałbym troszkę ograniczyć to spalanie. Jaka jest najczęściej przyczyna brania oleju przez te silniki? Pierścienie?
Warto w ogóle ruszać dół przy takiej kompresji? (sory za głupie pytania, ale nie bardzo mnie stać na kamitalny remont w tej chwili). Ile Wam RS bierze oleju? Ile wynosi kompresja dla w pełni sprawnego N7A?
  
 
lektura dla Ciebie

Stopień sprężania dla NGA to 10,3:1
Korzystając z wzoru z powyższej publikacji dla silników czterosuwowych o zapłonie iskrowym mamy do policzenia:
10,3 x 0,125 = 1,2875 MPa = 12,875 Bar
  
 
czyli ten olej ci gdzieś kapie

-----------------
W poszukiwaniu żywiciela ważną rolę u kleszczy odgrywa ruch, ciepło i inne czynniki chemiczne, np. zapach. Przypuszczalnie dlatego określone grupy ludzi są częściej kąsana przez kleszcze, niż inne. - Po prostu mają pociągający dla kleszczy zapach
  
 
może po prostu uszczelka miski olejowej ?? albo uszczelniacz na wale korbowym od strony skrzyni ??
Kolega Krecik2000 miał taki przypadek że jeżeli wlał więcej niż trochę ponad minimum to olej sobie radośnie uciekał przez uszczelkę miski, jeździł na niższym stanie oleju i nie zmieniał się on nawet minimalnie
  
 
Może być sytuacja, że pierścienie olejowe są zużyte, a ciśnieniowe ok, ale najdziwniejsze jest to, że nie puszcza dyma. Sprawdziłem na zimnym, gdy rano odpalam, też nie dymi, silnik trochę się poci, ale nie widać większych wycieków. Jestem raczej pewny, że go spala, tylko jak?

[ wiadomość edytowana przez: magister47 dnia 2014-06-12 09:21:51 ]
  
 
ja bym sie cieszył jakby moj stary silnik bral 0,5l/1000km, nawet z litra bym sie cieszyl: filmik Tak na marginesie to prawopodobnie do az takiego dymienia przyczynil sie remont silnika,albo cos co mialo miejsce niedlugo po tym remoncie (np. katowanie auta)


jak dla mnie takie spalanie oleju to jest w granicach normalności i nic bym z tym nie robil zwlaszcza w RSie, lepiej go nie dotykac skoro cisnienie sprężania ma poprawne. No najwyzej za rada kolegów poszukac czy nie ma wyciekow


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2014-06-12 09:41:41 ]
  
 
Cytat:
jak dla mnie takie spalanie oleju to jest w granicach normalności i nic bym z tym nie robil zwlaszcza w RSie, lepiej go nie dotykac skoro cisnienie sprężania ma poprawne. No najwyzej za rada kolegów poszukac czy nie ma wyciekow



Właśnie takie odpowiedzi mnie interesują. Po remoncie zaleję go trochę gęściejszym olejem, może mniej będzie brał. Do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i zobaczymy co z tego będzie. Obecnie jeździł na 10W40, dostanie 10W60. Czyli kompresję mam ok, szukać mulenia silnika w osprzęcie?
  
 
rs powinien wg instrukcji na 5w30 jezdzic (moj na takim jezdzi), wlewanie 10w60 to chyba niezbyt dobry pomysl. Wg mnie nie ma sensu zmieniac oleju, chyba ze 5w40
  
 
5W30, dla nowego silnika, a nie takiego, który ma przejechane ponad 200tyś, do tego ciągłego deptania. Silnik się zużywa i robią się luzy, gęściejszy olej je wypełnia (przynajmniej teoretycznie). Hydraulice taki olej nie powinien zaszkodzić.

Cytat:
Stopień sprężania dla NGA to 10,3:1
Korzystając z wzoru z powyższej publikacji dla silników czterosuwowych o zapłonie iskrowym mamy do policzenia:
10,3 x 0,125 = 1,2875 MPa = 12,875 Bar



Dla NGA stopień sprężania wynosi 10.0. Tylko, że w RS-ie jest N7A, stopień sprężania wynosi 10.1
  
 
Cytat:
2014-06-12 11:34:22, magister47 pisze:
5W30, dla nowego silnika, a nie takiego, który ma przejechane ponad 200tyś, do tego ciągłego deptania. Silnik się zużywa i robią się luzy, gęściejszy olej je wypełnia (przynajmniej teoretycznie). Hydraulice taki olej nie powinien zaszkodzić.


Najlepiej to znaleźć olej o właściwościach uszczelniająco-płuczących
  
 
Heh, bez przesady Nie zamierzam go mineralnym zalewać, 10W60 będzie lepszy, gdyż jest to pełen syntetyk, różnica w gęstości jest na gorącym silniku, olej ma większą lepkość, co w przypadku RS-a ma znaczenie, bo trzeba go kręcić wysoko. Gdzieś na forum ktoś polecał ten olej do RS-a
  
 
Cytat:
2014-06-12 11:19:38, wiesiu666 pisze:
rs powinien wg instrukcji na 5w30 jezdzic (moj na takim jezdzi), wlewanie 10w60 to chyba niezbyt dobry pomysl. Wg mnie nie ma sensu zmieniac oleju, chyba ze 5w40


Jakiej instrukcji?? W ksiazkach fordowskich dodawanych do auta jest 10w/40 i skoro na takim jezdzi to powinien dalej tak jezdzic. Zdrowy RS oleju nie bierze no moze litra ,ale na 10tys km.
Bedziesz mial glowice zdjeta to daj ja do sprawdzenia, moze w niej problem lezy.
  
 
Z tego co pamiętam to kumpla RS2k miał problem z uszczelniaczami zaworów - na zimnym silniku, spływało przez nie troszkę oleju. Nagrzany nie mówił nic zupełnie, więc u Ciebie może być podobnie. Nie będzie kopcił, ewentualnie przy samym odpaleniu bo to spływa z reguły jak silnik ostygnie na postoju.
  
 
Jeżdżę na 5w50 i nie zjada mi ani trochę,tzn między wymianami nie dolewam a czasami naprawdę silnik ma ciężko...jak ubywa litr na 1000 km to jest coś ewidentnie nie tak.wg mnie to go spala.
  
 
yezXR3i czytałem Twoją instrukcję wymiany rozrządu w N7A. Napisałeś w niej, aby nie obracać wałem przy zdjętym łańcuchu, gdyż po jego pełnym obrocie, znak będzie się zgadzał, a rozrząd będzie przestawiony, możesz mi napisać o co chodzi?
  
 
Cytat:
2014-06-12 18:40:44, magister47 pisze:
yezXR3i czytałem Twoją instrukcję wymiany rozrządu w N7A. Napisałeś w niej, aby nie obracać wałem przy zdjętym łańcuchu, gdyż po jego pełnym obrocie, znak będzie się zgadzał, a rozrząd będzie przestawiony, możesz mi napisać o co chodzi?



Przestawisz fazy rozrzadu - silnik 4suwowy wykonuje 2 obroty walem na jeden cykl pracy
  
 
Seba wyjaśnił
  
 
Ale wał będzie przecież w identycznym położeniu po pełnym obrocie. Jakie to ma znaczenie?
  
 
No w sumie tak - a to ja nie wiem Chyba,ze ma to znaczenie do ukladu zaplonowego i wtryskowego - nie przy tym obrocie walu bedzie zaplon i wtrysk, pomylone zostana cylindry 1 z 4 i 2z3
  
 
Cytat:
2014-06-12 23:38:36, magister47 pisze:
Ale wał będzie przecież w identycznym położeniu po pełnym obrocie. Jakie to ma znaczenie?


Bo 2 obroty wału to jeden obrót wałków