Toyota Yaris 1.4 D4D 75KM Stukot

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, czy może ktoś miał zaszczyt spotkać się z takim stukiem silnika 1.4 D4D 75KM jak ten w linku https://www.youtube.com/watch?v=az1nk4TrZmI

Samochód ma przejechane 140 000km

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2017-03-01 13:41:29, Gregorito pisze:
Witam, czy może ktoś miał zaszczyt spotkać się z takim stukiem silnika 1.4 D4D 75KM jak ten w linku https://www.youtube.com/watch?v=az1nk4TrZmI Samochód ma przejechane 140 000km Pozdrawiam.

Ewidentnie nie chodzi ktorys cylinder.A co sie dzialo zanim do tego doszlo?
  
 
Samochod stukotal jakby dochodzilo do spalania stukowego. Lecz nie mam pewnosci ze takowe mialo miejsce.
  
 
Cytat:
2017-03-01 22:12:03, Gregorito pisze:
Samochod stukotal jakby dochodzilo do spalania stukowego. Lecz nie mam pewnosci ze takowe mialo miejsce.


Miałem na myśli jechal i nagle zaczello stukac czy już taki został kupiony czy może wymieniano wtryski itd.?
  
 
Cytat:
2017-03-02 18:27:47, Bigelektron pisze:
Miałem na myśli jechal i nagle zaczello stukac czy już taki został kupiony czy może wymieniano wtryski itd.?


Wiec stalo sie to w trakcie jazdy, i jeszcze przejechał z 15 KM na powrocie, zastanawiam sie tylko czy uszkodzony wtrysk moze dawac takie objawy? A mianowicie halas jakby mialo sie zaraz cos tam urwac ?
  
 
Cytat:
2017-03-02 21:37:42, Gregorito pisze:
Wiec stalo sie to w trakcie jazdy, i jeszcze przejechał z 15 KM na powrocie, zastanawiam sie tylko czy uszkodzony wtrysk moze dawac takie objawy? A mianowicie halas jakby mialo sie zaraz cos tam urwac ?

A kopci przy tym?
  
 
Cytat:
2017-03-03 18:31:44, Bigelektron pisze:
A kopci przy tym?



Tak
  
 
Cytat:
2017-03-04 21:26:32, Gregorito pisze:
Tak


To mi wygląda na zablokowany lejacy wtrysk a jeżeli tak jest to wypali dziure w tloku.
Najprosciej to odkrecac po kolei przewody wtryskowe od listwy lub od wtryskiwacza jak wygodniej i zaslepiac wytoczona zaslepka lub zaspawanym starym przewodem wtryskowym. i odpalać na 3 cylindrach kiedy przestanie stukac i kopcic.lub po prostu wyslac wtryski do sprawdzenia.
Taki efekt jest tez gdy zalozysz dwie podkładki ogniowe pod wtryskiwacz stara i nowa.Dlatego pytałem czy cos było robione w obrembie aparatury paliwowej.
  
 
A wiec po testach tak jak wyzej napisales stukot moze troche przycichl moze nie ale przestal kopcic z moich obserwacji. Na innych zaslepionych cylindrach nawet nie odpalal, spekuluje ze uszkodzony wtrysk i zaslepiony wtrysk to tak jakbym probowal odpalic go na dwoch cylindrach.

Jutro bede mial drugi wtrysk to zobaczymy jaka roznica a i wybil mi na tym cylindrze co uszkodzony wtrysk 17,5 bara cisnienia sprezania.
  
 
Cytat:
2017-03-08 21:36:12, Gregorito pisze:
A wiec po testach tak jak wyzej napisales stukot moze troche przycichl moze nie ale przestal kopcic z moich obserwacji. Na innych zaslepionych cylindrach nawet nie odpalal, spekuluje ze uszkodzony wtrysk i zaslepiony wtrysk to tak jakbym probowal odpalic go na dwoch cylindrach. Jutro bede mial drugi wtrysk to zobaczymy jaka roznica a i wybil mi na tym cylindrze co uszkodzony wtrysk 17,5 bara cisnienia sprezania.

A jakie cisnienie na pozostalych cylindrach.?
  
 
Cytat:
2017-03-08 22:24:32, Bigelektron pisze:
A jakie cisnienie na pozostalych cylindrach.?



A wiec poprawka
Licząc od strony rozrzadu
1 Cylinder 20 Bar
2 Cylinder 20 Bar
3 Cylinder 20 Bar
4 Cylinder 14 Bar

Pomylka w pomiarze nastapila poniewaz samochód byl odpalony z cisnieniomierzem wpietym w cylinder.

A więc co obstawiasz, był lejący wtrysk który zalatwil pierscienie na tlokach?
  
 
Cytat:
2017-03-10 14:01:52, Gregorito pisze:
A wiec poprawka Licząc od strony rozrzadu 1 Cylinder 20 Bar 2 Cylinder 20 Bar 3 Cylinder 20 Bar 4 Cylinder 14 Bar Pomylka w pomiarze nastapila poniewaz samochód byl odpalony z cisnieniomierzem wpietym w cylinder. A więc co obstawiasz, był lejący wtrysk który zalatwil pierscienie na tlokach?


No bez demontazu glowicy niewiele sie dowiesz a prawdopodobnie problem moze byc jeszcze nizej.
Lejacy wtrysk moze wypalic dziure w tloku i w bloku, ale moze byc wiecej mozliwosci np oderwal sie nagar dostal pod zawor i zawor dostal tlokiem -to optymistyczna wersja wtedy bylaby glowica do naprawy i wtryski do sprawdzenia.
Jest tez opcja ze cos wpadlo do cylindra lub zassal wode wtedy moze byc tez korowod zgiety lub uklepany -krotszy.
Bardzo prawdopodobne jest tez ze np grudka zeskwarzonego oleju zatkala dysze chlodzaca plaszcz tloka i zatarl sie tlok w cylindrze.
A jaki jest stan oleju?
  
 
Cytat:
2017-03-10 15:41:04, Bigelektron pisze:
No bez demontazu glowicy niewiele sie dowiesz a prawdopodobnie problem moze byc jeszcze nizej. Lejacy wtrysk moze wypalic dziure w tloku i w bloku, ale moze byc wiecej mozliwosci np oderwal sie nagar dostal pod zawor i zawor dostal tlokiem -to optymistyczna wersja wtedy bylaby glowica do naprawy i wtryski do sprawdzenia. Jest tez opcja ze cos wpadlo do cylindra lub zassal wode wtedy moze byc tez korowod zgiety lub uklepany -krotszy. Bardzo prawdopodobne jest tez ze np grudka zeskwarzonego oleju zatkala dysze chlodzaca plaszcz tloka i zatarl sie tlok w cylindrze. A jaki jest stan oleju?



3/4 Stanu, Stan oleju bez zmian od wymiany. Mam zamiar najpierw zajrzec od spodu. Potem od gory.