Błąd p1271

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
w Verso 2.0 d4d z 2013 mam błąd p1271. Objawy to czasami brak mocy. Błąd pojawia się i sam znika kiedy chce (tzn. na desce bo komputer go pamięta nawet jak się nie pali na desce), po wykasowaniu potrafi zapalić się check engine po chwili jazdy albo po tygodniu. W trasie błąd pojawia się kiedy puszczę pedał gazu (spadek obrotów) nigdy na wysokich obrotach. W sumie objawy podobne do https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=279431

Mechanik kazał kupić i zmienić zawór sterujący pompą wtryskową. Wymiana nie pomogła. Teraz kazał zmienić całą pompę wtryskową - zerwałem współpracę z mechanikiem, pompy nie zmieniłem.

Pytanie: warto jechać na diagnostykę do ASO? Powiedzą coś konkretniej? Czy może od razu zmienić w ciemno listwę wtryskową? Na jakiejś ruskiej stronie znalazłem instr. postępowania w corolli z tym samym błędem i zmierzyłem oporność na złaczu przy listwie wtryskowej. U mnie wyszło ok 2 Ohm a wg. instrukcji powinno być 3,4 - 3,8 Ohm. Coś to znaczy w moim przypadku? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.

  
 
Cytat:
2018-04-11 21:10:47, mipat pisze:
Witam, w Verso 2.0 d4d z 2013 mam błąd p1271. Objawy to czasami brak mocy. Błąd pojawia się i sam znika kiedy chce (tzn. na desce bo komputer go pamięta nawet jak się nie pali na desce), po wykasowaniu potrafi zapalić się check engine po chwili jazdy albo po tygodniu. W trasie błąd pojawia się kiedy puszczę pedał gazu (spadek obrotów) nigdy na wysokich obrotach. W sumie objawy podobne do https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=279431 Mechanik kazał kupić i zmienić zawór sterujący pompą wtryskową. Wymiana nie pomogła. Teraz kazał zmienić całą pompę wtryskową - zerwałem współpracę z mechanikiem, pompy nie zmieniłem. Pytanie: warto jechać na diagnostykę do ASO? Powiedzą coś konkretniej? Czy może od razu zmienić w ciemno listwę wtryskową? Na jakiejś ruskiej stronie znalazłem instr. postępowania w corolli z tym samym błędem i zmierzyłem oporność na złaczu przy listwie wtryskowej. U mnie wyszło ok 2 Ohm a wg. instrukcji powinno być 3,4 - 3,8 Ohm. Coś to znaczy w moim przypadku? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.


wstukaj w google to serwisowka toyoty wyskoczy.
Ogolnie podczas schodzenia z obrotow ciśnienie paliwa common raill nie spada w przewidzianym czasie .Modol EDU lub instalacja lub zawor upustowy discharge valae na listwie.
Zawor i kable możesz sprawdzić sam.
  
 
Cytat:
2018-04-11 21:10:47, mipat pisze:
Witam, w Verso 2.0 d4d z 2013 mam błąd p1271. Objawy to czasami brak mocy. Błąd pojawia się i sam znika kiedy chce (tzn. na desce bo komputer go pamięta nawet jak się nie pali na desce), po wykasowaniu potrafi zapalić się check engine po chwili jazdy albo po tygodniu. W trasie błąd pojawia się kiedy puszczę pedał gazu (spadek obrotów) nigdy na wysokich obrotach. W sumie objawy podobne do https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=279431 Mechanik kazał kupić i zmienić zawór sterujący pompą wtryskową. Wymiana nie pomogła. Teraz kazał zmienić całą pompę wtryskową - zerwałem współpracę z mechanikiem, pompy nie zmieniłem. Pytanie: warto jechać na diagnostykę do ASO? Powiedzą coś konkretniej? Czy może od razu zmienić w ciemno listwę wtryskową? Na jakiejś ruskiej stronie znalazłem instr. postępowania w corolli z tym samym błędem i zmierzyłem oporność na złaczu przy listwie wtryskowej. U mnie wyszło ok 2 Ohm a wg. instrukcji powinno być 3,4 - 3,8 Ohm. Coś to znaczy w moim przypadku? Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.


Opornosc zależy od temp przeważnie podana rezystancja jest dla 20 stopni otoczenia.
Zawor sprawdz jak podasz mu 12v silnik zgasnie bo spadnie ciśnienie paliwa na listwie znaczy ze zawor listwy sprawny .Nastepnie przedzwon te dwa kable z zaworu listwy na EDU wtyczka dwu pinowa.EDU jest na scianie grodziowej lub na stelarzu wiatraka chłodnicy bo niepamietam.Jak zawor sprawny i kable ok to EDU padlo.A jeżeli padlo EDU tzn ze slaba masa z akumulatora na nadwozie rozkrecic polaczenie oczyscic do golej blachy z lakieru, srube oczyscic na szczotce ,nie smarować splukac opilki skrecic i zasmarować w tej kolejności.
  
 
Witam dziękuję za sugestie. To co zrobiłem do tej pory wg. wskazówek:
- pod zawór na listwie podłączyłem 12V z aku na działającym silniku - zgasiłem tym silnik. Mam nadzieję że nic nie popsułem tym testem bo podłączyłem 12V a kiedy mierzyłem na tym złączu prąd płynący z EDU to miałem na biegu jałowym ok 0,17V po podkręceniu obrotów wzrost do 0,6V i puszczenie gazu znowu spadek do ok 0,17V.
- sprawdziłem przewodzenie przewodów EDU-zawór, jest ok, oporność na obu przewodach taka sama.

Nasuwa mi się pytanie czy ew. awaria zaworu objawia się 0/1 tzn działa/nie działa. Bo u mnie błąd p1271 wyskakuje kiedy chce, potrafię po wykasowaniu błędu przejechać do 150km bez błędu. Może u mnie ten zawór zazwyczaj działa tylko czasami się przycina i ten test zaworu w moim przypadku nie jest jednoznaczny.

Nie poprawiałem tylko złącza minus z aku na masę ale to zrobię. Chociaż źle to nie wygląda, czyste bez rdzy. Auto z 2013.

Po tym co teraz przetestowałem wynika że mam do wymiany EDU. Czy poprawienie masy z aku go naprawi czy już mam zacząć szukać używki? I jeśli tak to czy po ew. wymianie EDU to się jakoś kalibruje do auta czy po prostu wkręcam nowy EDU podpinam złącza i już?

Jakby coś to do tej pory kupiłem w celu ew. naprawy: pompa wtryskowa i kompletna listwa wtryskowa. Oporność zaworu w listwie w aucie i też używce jest podoba ok 2 Ohm.
  
 
Cytat:
2018-04-13 20:44:28, mipat pisze:
Witam dziękuję za sugestie. To co zrobiłem do tej pory wg. wskazówek: - pod zawór na listwie podłączyłem 12V z aku na działającym silniku - zgasiłem tym silnik. Mam nadzieję że nic nie popsułem tym testem bo podłączyłem 12V a kiedy mierzyłem na tym złączu prąd płynący z EDU to miałem na biegu jałowym ok 0,17V po podkręceniu obrotów wzrost do 0,6V i puszczenie gazu znowu spadek do ok 0,17V. - sprawdziłem przewodzenie przewodów EDU-zawór, jest ok, oporność na obu przewodach taka sama. Nasuwa mi się pytanie czy ew. awaria zaworu objawia się 0/1 tzn działa/nie działa. Bo u mnie błąd p1271 wyskakuje kiedy chce, potrafię po wykasowaniu błędu przejechać do 150km bez błędu. Może u mnie ten zawór zazwyczaj działa tylko czasami się przycina i ten test zaworu w moim przypadku nie jest jednoznaczny. Nie poprawiałem tylko złącza minus z aku na masę ale to zrobię. Chociaż źle to nie wygląda, czyste bez rdzy. Auto z 2013. Po tym co teraz przetestowałem wynika że mam do wymiany EDU. Czy poprawienie masy z aku go naprawi czy już mam zacząć szukać używki? I jeśli tak to czy po ew. wymianie EDU to się jakoś kalibruje do auta czy po prostu wkręcam nowy EDU podpinam złącza i już? Jakby coś to do tej pory kupiłem w celu ew. naprawy: pompa wtryskowa i kompletna listwa wtryskowa. Oporność zaworu w listwie w aucie i też używce jest podoba ok 2 Ohm.


12 v mu nie szkodzi podane na chwile w celu spr czy otwiera się w pełni i silnik gasnie jest ok.
Nie sprawdzałem jakie jest napiecie podczas schodzenia z obrotow i na jalowym bo na postoju jak przegazujesz to na listwie nie wzrasta znacząco ciśnienie wiec niema potrzeby gwałtownej redukcji.
Najlepiej to spr testerem Toyoty lub VCI techstream na teście tzw Fuel leak.
Podbijasz ciśnienie do testu na badanie wyciekow zewnętrznych z ukl common raill i obserwujesz dwa parametry Target fuel pressure - zadane i fuel pressure na listwie.
kiedy wylaczasz podbite ciśnienie ma spadac wraz z zadanym nieomal rownoczesnie.Jezeli
fuel target pressure spadnie do np 29-30Mpa a fuel pressure spada powoli i jest w tym momencie np 80Mpa tzn ze edu lub instalacja uszkodzone.
Co znaczy ze kable miały taka sama rezystancje ??? one maja nie mieć rezystancji czyli maja przewodzić opor bliski 0 ohm piszczek piszczy.
  
 
Trochę mi to zajęło czasu ale zrobiłem test MVCI na techstream. Na postoju z uruchomionym silnikiem włączałem i wyłączałem ze 20 razy ten test. Target press szło do 200000 i za nim szybko rosło ciśnienie CR, po wyłaczeniu testu tak samo szybko CR spadało. Oborty podczas testu na 2 tys. Oczywiście przed testem wykasowałem błąd. Wykonanie testu ze 20 razy nie spowodowało pojawienia się błędu. Ciśnienie CR szybko spada tak jak target. Po wyjechaniu z garażu i przejechaniu z 500 m błąd się znowu zapalił.
  
 
Cytat:
2018-04-30 08:52:34, mipat pisze:
Trochę mi to zajęło czasu ale zrobiłem test MVCI na techstream. Na postoju z uruchomionym silnikiem włączałem i wyłączałem ze 20 razy ten test. Target press szło do 200000 i za nim szybko rosło ciśnienie CR, po wyłaczeniu testu tak samo szybko CR spadało. Oborty podczas testu na 2 tys. Oczywiście przed testem wykasowałem błąd. Wykonanie testu ze 20 razy nie spowodowało pojawienia się błędu. Ciśnienie CR szybko spada tak jak target. Po wyjechaniu z garażu i przejechaniu z 500 m błąd się znowu zapalił.

Odczytaj z bledu ciśnienie zadane i jakie w tym czasie było na listwie.Zdubluj na probe te dwa kable od EDU do Discharge valve na listwie wpinając się przy samych wtyczkach.
  
 
Trochę mi się zeszło:
- poprawiłem masę na nadwozie (oczyściłem wszyskie złącza, pod śrubą do gołej blachy z lakieru, skręciłem, zasmarowałem) - nie pomogło.

Odczyt z błędu:
-3 -2 -1 0 1
Target CR press: 127400 50460 140000 38820 37920
Fuel Press: 124980 51770 135780 40960 41310

Chyba źle to nie wygląda.

Wpadł mi do głowy inny pomysł, bo w aucie z kwietnia 2013 mam cały czas oryginalny aku. To jest turecki Mutlu, jak kupowałem auto ponad rok temu to na teście wyszła sprawnośc 60 lub 70 % (nie pamiętam dokładnie a nie mam tego wydruku z testu). Ale to było ponad rok temu. Teraz auto zapala ale może moje problemy to wina baterii. Nie mam niestety innego aku żeby podmienić, pojeździć i sprawdzić. Ten aku co mam naładowałem prostownikiem do pełna ale to nic nie pomogło. A aku ma już ponad 5 lat.
Cały czas deska świeci jak choinka i bład p1271

Tego rozwiązania z nowym kablem edu>zawór nie sprawdziłem bo nie mogę znaleźć takich wtyczek żeby pasowały do złaczy a tych co mam nie chcę odcinać.
  
 
Cytat:
2018-06-01 12:13:41, mipat pisze:
Trochę mi się zeszło: - poprawiłem masę na nadwozie (oczyściłem wszyskie złącza, pod śrubą do gołej blachy z lakieru, skręciłem, zasmarowałem) - nie pomogło. Odczyt z błędu: -3 -2 -1 0 1 Target CR press: 127400 50460 140000 38820 37920 Fuel Press: 124980 51770 135780 40960 41310 Chyba źle to nie wygląda.



Jakby nie wygladalo zle to by bledu nie było.
Widac ze początkowo jest ok ale w dalszych ramkach zadane jest nizsze niż otrzymane i to wlasnie jest blad.
  
 
Cytat:
2018-06-02 12:24:36, Bigelektron pisze:
Jakby nie wygladalo zle to by bledu nie było. Widac ze początkowo jest ok ale w dalszych ramkach zadane jest nizsze niż otrzymane i to wlasnie jest blad.
Tak wiec wiemy co jest powodem i wiemy co i jak wykluczyć i teraz pytanie co zrobiles z poniższych zalecanych czynności a co uznales za zbędne.
bo cudow niema sa tylko niedbale robione diagnostyki.
Reasumujac
Mamy tu 4 elementy do wykluczenia
Dziadoskie za geste paliwo -zmienić stacje - mocno prawdopodobne
EDU -podmiana na inne ale raczej maloprawdopodobne
Zawor na listwie common raill-podmiana całej listwy na inna ale tez maloprawdopodobne (chyba ze był odkręcany zawor lub czujnik wtedy listwa do wymiany)
Kable z EDU do zaworu listwy -wykonanie bypassów -mocno prawdopodobne ze przełamany kabel.
Komputer silnika zchipowany po diagnozlaczu i cos zle poszlo - podmiana komputera
Chip w formie boxa dolozony do komputera lub czujnika na listwie- mocno prawdopodobne

możliwe tez ze zawor na listwie blokuje się mechanicznie z powodu zanieczyszczen w paliowie i pytanie co ile tys zmieniasz filtry i jakiej firmy.




[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-06-02 12:59:11 ]
  
 
Auto naprawione i to sam dzięki Twojej pomocy
- poprawiłem masy (dwie podłużnice w pobliżu aku) oraz masy do elektroniki na przednim bloku silnika (2 śruby 10)
- posprawdzałem kabel edu > zawór
- poczyściłem wszystkie złacza przy zaworze na listwie i edu (patyczkiem kosmetycznym i preparatem k2 contact)

Diagnoza: u mnie padło edu. Po podmianie na inny sterownik błąd zniknął sam, odb2 nie pokazuje błędów a auto nabrało mocy, lepiej reaguje na gaz i w ogóle jest żywsze. Już zapomniałem jaką moc ma silnik jak ostatnie kilka miesięcy jeździłem ciągle z błędem.

Może się komuś przyda: nowy sterownik w aso kosztuje 4300 zł bruto, zamiennik ok 500 na allegro. Szukając zamiennika trzeba szukać żeby zgadzał się numer części toyoty u mnie edu ma numer 89871-20080 zaś numer pod spodem DENSO może być inny. U mnie spalony sterownik miał DENSO końcówkę 1566 a w zamienniku mam 1568 i wszystko ok. Te sterowniki 89871-20080 są montowane w rav, verso, avensis ogólnie w silniku T27. Pojemność silnika i czy dcat nie ma znaczenia. Jak zgadza się numer części toyoty to będzie pasować. Ja mam zamiennik od avensis musiałem go sobie przekręcić na swoje mocowanie do osłony chłodnicy bo w avensis był inny uchwyt, ale nie ma problem 4 śrubki gwiazdka.

  
 
Cytat:
2018-06-29 09:15:18, mipat pisze:
Auto naprawione i to sam dzięki Twojej pomocy - poprawiłem masy (dwie podłużnice w pobliżu aku) oraz masy do elektroniki na przednim bloku silnika (2 śruby 10) - posprawdzałem kabel edu > zawór - poczyściłem wszystkie złacza przy zaworze na listwie i edu (patyczkiem kosmetycznym i preparatem k2 contact) Diagnoza: u mnie padło edu. Po podmianie na inny sterownik błąd zniknął sam, odb2 nie pokazuje błędów a auto nabrało mocy, lepiej reaguje na gaz i w ogóle jest żywsze. Już zapomniałem jaką moc ma silnik jak ostatnie kilka miesięcy jeździłem ciągle z błędem. Może się komuś przyda: nowy sterownik w aso kosztuje 4300 zł bruto, zamiennik ok 500 na allegro. Szukając zamiennika trzeba szukać żeby zgadzał się numer części toyoty u mnie edu ma numer 89871-20080 zaś numer pod spodem DENSO może być inny. U mnie spalony sterownik miał DENSO końcówkę 1566 a w zamienniku mam 1568 i wszystko ok. Te sterowniki 89871-20080 są montowane w rav, verso, avensis ogólnie w silniku T27. Pojemność silnika i czy dcat nie ma znaczenia. Jak zgadza się numer części toyoty to będzie pasować. Ja mam zamiennik od avensis musiałem go sobie przekręcić na swoje mocowanie do osłony chłodnicy bo w avensis był inny uchwyt, ale nie ma problem 4 śrubki gwiazdka.


Sterowniki EDU padaja wlasnie jak jest slaba masa .Ale następnym razem szukaj oryginalu uzywki.Takie zamienniki mogą długo nie pociagnac.
  
 
Źle mnie zrozumiałeś: pisząc "zamiennik" mam na myśli cześć OEM od toyoty tylko że od avensis a nie verso. Tak że to oryginał toyoty tylko jeździł w avensis.