Jaki płyn hamulcowy???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki płyn hamulcowy był stosowany w Elegantach (akurat chodzi mi o 98r) bo jest koloru żółtego (jak DOT4) instrukcja podaje, że jest to jakiś TUTELA PLUS 3 (w charakterystyce pisze, że DOT 3). Może mi ktoś nakierować co mam DOLAĆ??? Czy DOT 3 to to samo co R3 (bo się trochę pogubiłem)?!?!?!
  
 
W maluszku był lany DOT3-ten zółty....
R3-ta sama klasa co DOT3....ale róznia sie kolorem R3-zielony..
Taka różnica


[ wiadomość edytowana przez: Buczek21 dnia 2005-07-18 18:39:23 ]
  
 
czyli można mieszać R3 z DOT3?!!
  
 
niby mozna..niby nie
Ja nigdy tych płynow nie mieszam...
A znam ludzi co twardo dolewaja i jezdza
  
 
A ktory plyn lepszy DOT3 czy DOT4 ?? Ktory sprawia ze pedal jest twardszy ?
  
 
Dot 4 lepsiejszy. Jak już chcesz dolewać płyn hamulcowy to może pokusisz się o spuszczenie całego płynu i zalanie nowym własnie dot 4 np
  
 
Cytat:
2005-07-18 22:06:26, Drag-On pisze:
Dot 4 lepsiejszy.


Jakby to było takie proste - wszyscy jeździliby na dot 4 , mało - dot , 5 , 6 ... gdyby tylko takie były !
Owszem - płyn dot 4 ma wyższą temperaturę wrzenia ( stąd zalecany jest do hamulców tarczowych . Z racji ich większej skuteczności - osiągane przez hamulce temperatury są znacznie wyższe . Natomiast , jak zawsze - odbywa się to na zasadzie : coś za coś . W zamian za swoje właściwości płyn jest bardziej higroskopijny ( chłonie wilgoć z powietrza ) . A w związku z tym w miarę upływu czasu jego temperatura wrzenia spada ( często poniżej temperatur płynów klasy Dot 3 ! ) Dlatego zaleca się wymianę płynów hamulcowych co conajmniej 2 lata . Tylko kto o tym pamięta ?
  
 
Cytat:
2005-07-18 18:38:37, Buczek21 pisze:
W maluszku był lany DOT3-ten zółty.... R3-ta sama klasa co DOT3....ale róznia sie kolorem R3-zielony.. Taka różnica [ wiadomość edytowana przez: Buczek21 dnia 2005-07-18 18:39:23 ]


No nie dokładnie ta sama klasa bo dot 3 ma normę na temp. wrzenia po zawilgoceniu a r3 nie.


Wg mnie nie należy mieszać żadnych płynów eksploatacyjnych w wielu przypadkach źle się to kończy. Koszt nabycia orginalnego płynu nie powinen być duży a masz spokój.

Mieliśmy już niejednego klienta który mówił " dla oszczędności wlałem inny (olej, płyn ...) a potem się dziwili czemu nagle w igła silniku starł się wałek, albo wypadła zaślepka z bloku, albo wszystkie uszczelnienia i przewody w hamulcach szlak trafił.
  
 
Jako zawodowy mechanik i sprzedawca w sklepie motoryzacyjnym zgadzam się z Tobą Pavlus w 100% ach!!! Ja się jeszcze spotykam z czymś takim że na olej, płyny chłodnicze (których również nie mozna mieszać bo niektóre są na innych alkoholach), płyn hamulcowy, też nikt nie patrzy - sprowadzają sobie z niemiec auta... i aby dolać... bo po co wymieniać... nie ważne co jest w środku! krew człowieka zalewa!!!

Ale wracając do płynów hamulcowych - jak ktoś będzie miał wenę i poczyta etykiety - to tam jest wszystko idealnie napisane!

Dla leniwych powiem w skrócie - ich klasyfikacja jest zbliżona ale w okreslonej kolejności. Tak więc: R3 (zielony) można mieszać z DOT-3 (żółty), natomiast DOT-3 jest mieszalny z DOT-4 (bezbarwny).
Dla zastanawiających się nad kosztami podam przybliżone ceny:
R3 - 6,90 DOT-3 - 8,70 DOT-4 - 10,50
Jeśli ktoś ma tarczówki i chce super efektu może zakupić DOT-5 (ostrzegam NIE MIESZALNY) cena 15,00 zł.

I dla najmniej wtajemniczonych - żeby komuś nie przyszło do głowy dolać DA-1 bo efekt jest niesamowity... nie można nażekać na BRAK hamowania. Unas był już jeden taki medyk ( bo akurat nie miał innego hahahahah)
  
 
Cytat:
2005-07-19 21:16:18, Zielik pisze:
JJeśli ktoś ma tarczówki i chce super efektu może zakupić DOT-5 (ostrzegam NIE MIESZALNY) cena 15,00 zł.



Jak juz to dot 5.1
  
 
Racja... faktycznie 5.1 Przepraszam za pomyłkę.

[ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 10:17:38 ]
  
 
DOT 5.1 można mieszać z DOT 4 - tylko po co? DOT 5 jest niemieszalny z żadnym innym płynem bo jest na bazie silikonu. Poza tym w sklepach jest nieosiągalny bo brakuje u nas samochodów jeżdzących na tym płynie - np. hummer.
  
 
Czemu brakuje? U mnie jest i nawet nieźle się sprzedaje. Z firmy JURID więc nawet dobrej firmy...

A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE????

[ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 09:39:14 ]
  
 
Cytat:
A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE????


JA
  
 
Cytat:
2005-07-20 09:35:26, Zielik pisze:
Czemu brakuje? U mnie jest i nawet nieźle się sprzedaje. Z firmy JURID więc nawet dobrej firmy... A i jeszcze coś - płyn powinno się WYMIENIĆ po 2 latach lub po kazdych 40 tys. km... KTO SIĘ DO TEGO STOSUJE???? [ wiadomość edytowana przez: Zielik dnia 2005-07-20 09:39:14 ]


DOT5 jest nieosiągalny - przewody hamulcowe gumowe i uszczelki przeznaczone do tego płynu są inne. DOT5 zwykłym układzie zniszczy go.
Sprzedajesz zapewne DOT5.1.
  
 
używa ktoś K2 Dot 4 http://bit.ly/1776_K2Dot4?