Wahacze- nowe zamienniki czy uzywane orginały

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czeka mnie wymiana wahacza, od razu wymienię komplet, niestety z racji świąt muszę oszczędzać pieniądz stąd takie pytanie. Czy do Toyoty Rav4 bardziej opłaca się kupić używane orginały w cenie 100 zł szt, czy nowe zamienniki w tej samej cenie. Znalazłem takie na allegro http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-toyota-rav4-94-00-nowy-rav-4-i1361408575.html
  
 
Cytat:
2010-12-17 20:47:41, junior_ek pisze:
Witam. Czeka mnie wymiana wahacza, od razu wymienię komplet, niestety z racji świąt muszę oszczędzać pieniądz stąd takie pytanie. Czy do Toyoty Rav4 bardziej opłaca się kupić używane orginały w cenie 100 zł szt, czy nowe zamienniki w tej samej cenie. Znalazłem takie na allegro http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-toyota-rav4-94-00-nowy-rav-4-i1361408575.html



Przejechałem się kilka razy na zamiennikach i opisywałem juz to tutaj Wiem jedno : Nigdy nie kupię już zamienników uszczelek

Co do wahacza . Wybrałbym używki. widać co kupujesz. A tuleje i tak chyba są wymienne A te kupiłbym oryginalne.
  
 
Cytat:
2010-12-19 19:01:38, IDEA pisze:
Przejechałem się kilka razy na zamiennikach i opisywałem juz to tutaj Wiem jedno : Nigdy nie kupię już zamienników uszczelek Co do wahacza . Wybrałbym używki. widać co kupujesz. A tuleje i tak chyba są wymienne A te kupiłbym oryginalne.


Oh yeah its good Idea I tak trzymaj.
  
 
Dzięki za informacje, byłem tego samego zdania. W takim razie wymienię tylko jeden. Pozdrawiam
  
 
Wydawało mi się, że usunąłem usterki po spotkaniu z głazem ale jednak nie. Chcąc ustawić zbieżność okazało się, że łożysko na prawym kole ma spory luz. Teraz małe pytanie. Czy przed wymianą łożyska mogę w jakiś sposób sprawdzić, czy piasta nie została skrzywiona przy uderzeniu? Bo jak założę na nią łożysko, okaże się, że piasta jest krzywa to czeka mnie znów kupno nowego łożyska. Czy ewentualnie można przetoczyć piastę czy raczej wymienić ją na nową?
  
 
Na początek zmierzyłbym odległość między ścianką opony a amortyzatorem, czy jest z obu stron taka sama - to wykluczyłoby nam, lub potwierdziło krzywą zwrotnicę. Piastę ciężko skrzywić, a zwrotnic już parę widziałem zwichrowanych.

Jeśli się okaże, że zwrotnica w porząku, to wtedy wyjąć piastę, wrzucić na tokarkę, sprawdzić, ewentualnie przetoczyć, jeśli bicie nie jest większe, niż 0,1mm.

Wtedy dopiero zakładałbym nowe łożysko.

  
 
Wahacze Master Sport w zdecydowanej czołówce branżowej. Top 3 na pewno i jest duże zaufanie kierowców. Korzystam od dawna, nie mam problemów technicznych z nimi. No i jest znacznie taniej od gigantów. Tak naprawdę różnic produkcyjnych pomiędzy czołówką producentów wahaczy jest bardzo mało. Raczej już kwestia ceny, a tutaj http://www.master-sport.de/PL/productnews_1/ wygrywa zdecydowanie.
  
 
Cytat:
2018-08-10 08:58:04, martinrekk pisze:
Wahacze Master Sport w zdecydowanej czołówce branżowej. Top 3 na pewno i jest duże zaufanie kierowców. Korzystam od dawna, nie mam problemów technicznych z nimi. No i jest znacznie taniej od gigantów. Tak naprawdę różnic produkcyjnych pomiędzy czołówką producentów wahaczy jest bardzo mało. Raczej już kwestia ceny, a tutaj http://www.master-sport.de/PL/productnews_1/ wygrywa zdecydowanie.


Nie zgodze sie jest cena i jest roznica, oczywiscie kto nie widzi roznicy niema sensu aby przeplacal.Umownie jezeli ktos jezdzi max 140.to moze zakladac byleco i geometrie ustawic patykiem i nie bedzie widzial roznicy.Wraz ze wzrostem predkosci roznice pojawiaja sie i sa znaczace.