Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2003-10-21 18:26:58 Instrukcja zmiany koloru podswietlenia w E12
Po pierwsze potrzeba nam 10 takich oto kondonikow w dowolnym kolorze : Dla porownania jest zielony kondonik jaki orginalnie byl zalozony na zaroweczkach ( co mnie zdziwilo, bo myslalem, ze to sa po prostu zielone zaroweczki, na szczescie jest inaczej ) Do tego bedziemy potrzebowac TYLKO srubokret krzyzakowy (sredni) i nozyczki. Gumki trzeba bedzie prawdopodobnie podocinac bo zaroweczki sa dosc krotkie. Pamietajcie, ze gumki powinne byc jak mniejsze bo te zaroweczki sa bardzo waskie i na dodatek maja rozne grobosci. Zaczynamy 1. Odkrecamy galke z drazka zmiany biegow. 2. Wyciagamy popielniczke. 3. Lapiemy od spodu obudowe drazka zmiany biegow tam gdzie byla popielniczka i delikatnie, jednak zdecydowanie, ciagniemy do gory. Obudowa wyskakuje z zatrzaskow Zciagamy ja i calosc wyglada tak : 4. Odlaczamy kabelki od zapalniczki i jej podswietlenia, teraz mamy taki widok : 5. Teraz lapiemy od spodu caly panel, tez tam gdzie byla popielniczka i ciagniemy do siebie. Dol panelu wyskakuje, teraz lapiemy po bokach i rowno ciagniemy do siebie. Mamy caly panel UWAGA 1 : nie ciagnac go na chama do siebie to raz ! bo z tylu sa kable : - u gory sterujace - u dolu na zaroweczke podswietlajaca popielniczke. UWAGA 2 : Wystajacy metalowy drazek zmiany biegow moze porysowac panel jak o niego sie zachaczycie ! 6. Teraz wyciagamy zaroweczke wraz z jej obudowa z "popielniczki" oraz odlaczamy 3 wtyczki, ktore znajduja sie na gorze panelu : Teraz mozemy przy okazji zmienic kondonik na zaroweczce podswietlajacej popielniczke. 7. Mamy juz wszystko wymontowane. Teraz odkrecamy 4 srubki z tylu panelu : 8. Teraz plytka (2 srubki) : 9. Teraz widzimy od gory wszystkie "siodelka" zaroweczek, jest ich 8. (Ta skreslona (9) jest od awaryjych, ona jest biala ale ten klawisz jest czerwony wiec jej nie trzeba zmieniac.) Kazda przekrecamy i wyciagamy, sciagamy zielony kapturek i zakladamy czerwony lub inny Mamy juz 9 zaroweczek wymienionych Analogicznie montujemy wszystko spowortem. Przed zalozeniem oslony drazka zmiany biegow wymieniamy gumke na ostatniej zaroweczce. Tam trzeba chwile pokombinowac zeby sie dobrac do tej zarowki ale da sie to zrobic C.D. Dla tych ktoryz chca sie bawic z radiem : 10. Odkrecamy 4 sruby widoczne na fotce : 11. "Wyrywamy" zdecydowanie, choc bez przesady, lapioac za spod radio razem z tymi kratkami nawiewu po bokach radia. Jak dol wyskoczyl to lapiemu po bokach, max u gory jak sie da i rownomiernie z obu stron ciagniemy do siebie. Calosc wyjezdza z "gniazda" : 12. Sciagmay wyloty powietrza razem z cala ramka z radia, mniej wiecej widac ja kto siedzi tam na tym radiu, to sa tylko 4 zatrzaski oraz 6 takich koleczkow jak ten co go widac jak sie ta slynna szpara nad radiem robi 13. Sciagamy panel radia, tez tylko kilka zatrzaskow, glownie z boku radia. Do tego trzeba wyciagnac z panalu tasme laczaca go z radiem. No i dalej to wiadomo. Trzeba rozebrac pltyke od tylu panelu na niej jest kilka tych malutkich, kwadratowych diod, ktore trzeba przelutowac Oddzielna czesc stanowi wyswietlacz. Trzyma sie na dwoch srobkach i rowniez jest sterowany tasma. Fachowiec bedzie wiedzial co robic dalej, amatorowi nie polecam sie tam dobierac No i to tyle Teraz efekt, jeszcze bez przerobionego radia, ktore juz zostawilem w zakladzie elektronicznym, gdzie przerobia mi podswietlenie ne czerwono Jak tylko odbiore radio to wystawie fotki calosci Zaznaczam, ze w realu to wszystko wyglada o niebo lepiej niz na fotkach. Podswietlenie jest idelanie rownomierne i dosc dobrze komponuje sie z orginalnym podswietleniem zegarow. W rzeczywistosci jest to bardziej intensywna czerwien niz na fotkach, ale nie jest to jeszcze tak zywe jak na zegarach, jak kiedys znajde lepsze gumki to moze wymienie je 1. Calosc z wylaczonym podswietlaniem radia : 2. Sam panel : 3. Calosc z wlaczonym podswietlaniem radia : Juz niedlugo calosc w czerwieni Tak powinno byc od samego poczatku, nie wiem co za debil zaprojektowal czerwone zegary a reszte zostawil zielona Od samego zakupu auta chodzilo mi to po glowie, szkoda, ze nie wiedzialem, ze to takie proste !!! Gdyby ktos zapragnal zmienic jeszcze kolory podswietlania kontrolek od przyciskow AUTO, A/C itd. to odrazu mowie, ze tam sa tez malutkie diodki w odpowiednim kolorze, ktore trzeba by przelutowywac. No i to chyba na tyle, chetnie odpowiem na ewentulane pytania DO DZIELA !!! :grin: |
szad Corolla TS Legionowo | 2003-10-21 21:08:56 w takim razie moze sie ktos orientuje gdzie te gumki mozna zanabyc w warszawie? najlepiej takie ktroe dluzej potrzymaja kolor |
mandes TOYOTA DRIVER Toyota Starlet Warszawa | 2003-10-21 22:18:23 Ja takie gumki widziałem dzisiaj w Norauto w Piasecznie. Były w różnych kolorach po 2,50 za sztukę. |
wwtcka TOYOTA DRIVER Carina II Wrocław | 2003-10-21 22:37:08 no jezdze własnie E12 i najbardziej w niej podobają mi sie białe zegary i konsola powinna swiecic tez na biało,
Misiek, bardzo fajna instrukcja |
Kruchy Toyota Yaris Base 2003 Warszawa | 2003-10-21 22:56:28 taa niezły opis - że Ci sie chciało... - też myślę już dłuższy czas o zmianie podświetlenia... |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2003-10-22 00:34:43
Czego sie nie robi dla potomnosci Tak przy okazji, czy moze ktos kupowal lub widzial te gumki w sklep.tuning.pl ??? Czy one sa takie same jak te moje czy moze cos lepszego ??? |
Kruchy Toyota Yaris Base 2003 Warszawa | 2003-10-22 01:01:49
Tak ja kiedyś kupowałem - niczym się chyba nie różnią poza tym że w sklep.tuning.pl mają moim zdaniem dosyć wygórowane ceny co do gumki to taka tam cienka dosyć nie wiem po jakim czasie wyblakuje bo nigdy nie użyłem... |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2003-10-22 07:27:28
No wiesz kolor zegarow u mnie mi siebardzo podoba wiec nie bede go zmienial To robota dla kolejnej dociekliwej i cierpiliwej osoby. Potem sie zbierze oba opisy i bedzie piekne FAQ w tym temacie
Co doceny to sie zgadza, ja kupilem te gumki w malym sklepiku elektronicznym za 1,60 /szt. |
MisiekTS Toyota Corolla TS Brzeg | 2017-10-28 13:35:12 Kiedyś zrobiłem, lub udostępniłem czyjeś, różnego rodzaju manuale.
Ktoś mnie teraz odnalazł i spytał czy nie mam jeszcze tych zdjęć bo nie działają. Tak się składa, że je wszystkie mam Niestety, co jest mega dziwne, na forum nie ma możliwości edycji własnych postów. Dlatego jeszcze raz ten sam manual, ale z aktualnymi linkami do zdjęć. Może się jeszcze komuś przyda. Kliknięcie zdjęcia powiększa je do pełnych rozmiarów. Instrukcja zmiany koloru podświetlenia w E12 Po pierwsze potrzeba nam 10 takich oto kondoników w dowolnym kolorze: Dla porównania jest zielony kondonik jaki oryginalnie był założony na żaróweczkach (co mnie zdziwiło, bo myślałem, że to są po prostu zielone żaróweczki, na szczęście jest inaczej). Do tego będziemy potrzebować TYLKO śrubokręt krzyżakowy (średni) i nożyczki. Gumki trzeba będzie prawdopodobnie podocinać bo żaróweczki są dość krótkie. Pamiętajcie, że gumki powinne być jak najmniejsze bo te żaróweczki są bardzo wąskie i na dodatek maja rożne grubości. Zaczynamy 1. Odkręcamy gałkę z drążka zmiany biegów. 2. Wyciągamy popielniczkę. 3. Łapiemy od spodu obudowę drążka zmiany biegów tam gdzie była popielniczka i delikatnie, jednak zdecydowanie, ciągniemy do gory. Obudowa wyskakuje z zatrzasków Ściągamy ja i całość wygląda tak: 4. Odłączamy kabelki od zapalniczki i jej podświetlenia, teraz mamy taki widok : 5. Teraz łapiemy od spodu cały panel, też tam gdzie była popielniczka i ciągniemy do siebie. Dól panelu wyskakuje, teraz łapiemy po bokach i równo ciągniemy do siebie. Mamy cały panel UWAGA 1: nie ciągnąć go na chama do siebie to raz ! bo z tylu są kable : - u góry sterujące - u dołu na żaróweczkę podświetlającą popielniczkę. UWAGA 2: Wystający metalowy drążek zmiany biegów możne porysować panel jeśli o niego zahaczycie! 6. Teraz wyciągamy żaróweczkę wraz z jej obudowa z "popielniczki" oraz odłączamy 3 wtyczki, które znajdują się na górze panelu : Teraz możemy przy okazji zmienić kondonik na żaróweczce podświetlającej popielniczkę. 7. Mamy już wszystko wymontowane. Odkręcamy 4 śrubki z tylu panelu: 8. Teraz płytka (2 śrubki) : 9. Widzimy od góry wszystkie "siodełka" żaróweczek, jest ich 8. (Ta skreślona (9) jest od awaryjnych, ona jest biała ale ten klawisz jest czerwony wiec jej nie trzeba zmieniać.) Każdą przekręcamy i wyciągamy, ściągamy zielony kapturek i zakładamy czerwony lub inny Mamy już 9 żaróweczek wymienionych. Analogicznie montujemy wszystko z powrotem. Przed założeniem osłony drążka zmiany biegów wymieniamy gumkę na ostatniej żaróweczce. Tam trzeba chwile pokombinować żeby się dobrać do tej żarówki ale da się to zrobić C.D. Dla tych którzy chcą się bawić z radiem: 10. Odkręcamy 4 śruby widoczne na fotce: 11. "Wyrywamy" zdecydowanie, choć bez przesady, łapiąc za spod radio razem z tymi kratkami nawiewu po bokach radia. Jak dół wyskoczył to łapiemy po bokach, max u góry jak się da i równomiernie z obu stron ciągniemy do siebie. Całość wyjeżdża z "gniazda": 12. Ściągamy wyloty powietrza razem z cala ramka z radia, mniej więcej widać jak to siedzi tam na tym radiu, to są tylko 4 zatrzaski oraz 6 takich kołeczków jak ten co go widać jak się ta słynna szpara nad radiem robi 13. Ściągamy panel radia, też tylko kilka zatrzasków, głównie z boku radia. Do tego trzeba wyciągnąć z panelu taśmę łączącą go z radiem. No i dalej to wiadomo. Trzeba rozebrać płytkę od tylu panelu, na niej jest kilka tych malutkich, kwadratowych diod, które trzeba przelutować. Oddzielną część stanowi wyświetlacz. Trzyma się na dwóch śrubkach i również jest sterowany taśmą. Fachowiec będzie wiedział co robić dalej, amatorowi nie polecam się tam dobierać No i to tyle Zaznaczam, że w realu to wszystko wygląda o niebo lepiej niż na fotkach. Podświetlenie jest idealnie równomierne i dość dobrze komponuje się z oryginalnym podświetleniem zegarów. W rzeczywistości jest to bardziej intensywna czerwień niż na fotkach, ale nie jest to jeszcze tak żywe jak na zegarach, jak kiedyś znajdę lepsze gumki to możne wymienię je 1. Całość z wyłączonym podświetlaniem radia: 2. Sam panel: 3. Całość z włączonym podświetlaniem radia : Tak powinno być od samego początku, nie wiem co za debil zaprojektował czerwone zegary, a resztę zostawił zieloną. Od samego zakupu auta chodziło mi to po głowie, szkoda, że nie wiedziałem, że to takie proste !!! Gdyby ktoś zapragnął zmienić jeszcze kolory podświetlania kontrolek od przycisków AUTO, A/C itd. to od razu mówię, że tam są też malutkie diodki w odpowiednim kolorze, które trzeba by przelutowywać. No i to chyba na tyle, chętnie odpowiem na ewentualne pytania. DO DZIEŁA !!! ----------------- Pozdrawiam Misiek(TC)TS CorollaClub #197 ToyotaClub #136 [ wiadomość edytowana przez: MisiekTS dnia 2017-10-28 13:36:46 ] |
Maku94r Warszawa | 2020-04-25 00:01:55 Siemka, dziś wymieniłem żarówki na ledowe w panelu środkowym, ale świecą mi się wyświetlacze od zegarka i od klimatyzacji, a przyciski wgl się nie świecą.. A jak poruszałem taśmą na styku to zapaliły się przyciski a wyświetlacze, nie. Ktoś miał taki problem? Jakaś rada? Może wymiana taśmy? |
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2020-05-02 12:11:01
A moze by tak tasme poprawnie wetknac do portu na poczatek |