STRUMIENICA, kto ma ? i czy warto zakladac ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam !
Chce do swojego "prodiża" zalozyc strumienice i mam pytanko kto z was ma zalozona strumienice w aucie i czy wogole oplaca to sie zakladac ? jak tak to jaka najlepiej kupic (jaka marke i rodzaj) i gdzie to zalozyc , w ktorym miejscu wydechu ? zeby mi qcze nie wypitolil silnik bo podobno tak tez moze sie zdarzyc ze mozna zajezdzic silnik jezeli zle sie zalozy strumienice i jaki jest glos wydechu po zalozeniu strumienicy. Jak ktos cos wie wiecej na ten temat to prosze o podpowiedz
pozdrowionka
Guzol
  
 
Sam nie mam, i napewno nie będe miał. Dużo sie o tym oczytałem na internecie i tak naprawde to kolejny bajer typu ogień z rury,magnetyzer. Jeżeli ma to coś dać to musi być przystosowane do danej wersji silnikowej, jaką posiadasz. Auto po dobrze wykonanym takim zabiegu według właścicieli [albo tylko tak sie im zdaje] polepsza mu się dól i się nie dławi.

Niektóre auta po zamontowaniu strumienicy zmieniają odgłos pracy, coś jak odkurzacz. Montując strumienice usuwa się katalizator, a podobno najlepszym miejscem jest 3/4 długości długości od kolektora wydechowego

Ja bym wolał na coś innego wydać kesz
  
 
Zdania sa strasznie podzielone. Ale z ogolnych opini raczej lepiej tego nie matowac. Sam nie wiem co o tym myslec. Jak bede mial chwilke to ci to wyjasnie no chyba ze mnie np tomeQ wyprzedzi
  
 
Czytalem kiedys pare ciekawych artykulow. Ogolnie strumiennica to dziwne cos , niby przeznaczona do helikoptero, gdzie zasadnicza jest predkosc lopatek, zeby to prawidlowo dzialalo, a tu jednak i w przyziemnych ludzie montuja .

Ja nie mam zbyt dobrego zdania o tym. W duzej ilosci przykladow pogarsza parametry silnika. Czasami zdarza sie ze cos sie zmieni na lepsze ale to statystycznie w co piatym przypadku. Jak ja zamontujesz w miejsce katalizatora to moze dojsc do ciekawych przezyc lacznie z zatarciem tlokow , czy uszkodzeniem uszczelki pod glowica. Ogolnie strumiennica napewno nie doda mocy, moze troszke zmienic charakterystyke momentu obrotowego, chociaz z tym tez bywa roznie. Kiedys czytalem o przypadku Clio z przebiegiem 40tys, gdzie na trzeci dzien od zalozenia zatarly sie tloki i remont prawie 5 tysiakow kosztowal, wiec warto sie dobrze zastanowic.

Niestety , a moze stety pisze to nie majac doswiadczenia na sobie, ale moge powiedziec ze nigdy tego nie zaloze. Efekty marne, jesli wogole sa, a jesli chodzi o odglos?? Slyszalem o lepszych metodach .

Pozdrawiam i napisz Guzik jak postepy ida i co tam wymysliles .
  
 
Znalazlem tu jeszcze jedna ciekawa wypowiedz:

"W firmie mamy taki kacik pod stolem, gdzie leza wyprute z samochodow strumienice roznych producentow. To jest skutek pomiarow i trakcyjnych i na hamowni. Klienci ich juz nie chca. Strumienice pojawily sie juz wiele lat temu w technice lotniczej. Problem tylko z tym, ze silnik lotniczy pracuje w okreslonym waskim zakresie obrotow z reguly nie przekraczajacym 500 RPM a
czesto i mniej. W lotnictwie predkosc samolotu zmienia sie nie poprzez zwiekszenie ilosci obrotow silnika a poprzez zwiekszenie kata natarcia smigla. Oczywiscie w wielkim uproszczeniu. Dla takich stabilnych i stalych obrotow latwo obliczyc strumienice. Silniki samochodowe pracuja w przedziale kilku tys. RPM, ktore praktycznie sie wykorzystuje podczas jazdy. Po wyjsciu
z zakresu obrotow silnika optymalnych dla dzialania strumienicy zaczynaja sie juz problemy lub brak efektow."

Dosc konkretnie napisane .
  
 
ja mam zamontowana strumiennice łuskowa w eskorcie .Umnie ona zaczyna działac mniej wiecej od około 2800 obr/min-3000 obr/min ja az do 6700obr/min wiecej nie moge wkrecic bo juz jest na czerwonym polu jesli chodzi o polepzresznie osiagów to mi jest tródno powiedziec polepzryła mi sie niewiele elastycznoc lepeij mi przyspiesza tyle co moge powiedziec o tym urzadzonku
  
 
A ja mam i mowie jakie jest moje zdanie - Nie warto bo w wiekszych silnikach to nic naie daje, wiem bo mam. Zmienia tylko dżwięk - je skur... głośniejszy. A poza tym nie możliwe jest Majer że u Ciebie działa od 2800 do końca bo strumienica działa co najwyżej w zakresie 1500 obrotow [np od2500 - do 4000]. Poza tym strumienica zmniejsza moc maksymalną...
Tyle wiem i tyle powiem
  
 
Strumienica naprawde niewiadomy gadzet.
U kazdego dziala inaczej.
Np jesli konstruktor zwalil np katalizator a ty wstawisz tam trumienice to bedziesz zadowolony(mimo ze taki sam efekt da sama rura)
Brac streetracingowa nie poleca strumienic i traktuje je na rowni z magnetyzerami. Chyba nie warto tracic tej kasy no chyba ze zalezy ci na dzwieku.
  
 
mogłem sie pomylic ztym ze dział az do 6700 sorki .duzo tez zalezy od samochodu poniewaz nie wszystkie moga to urzadonko montowac z tego co czytałem moze wreczpogorszyc osiagi i parametry silnika
  
 
Cytat:
2005-01-18 20:38:31, MAJER pisze:
mogłem sie pomylic ztym ze dział az do 6700 sorki .duzo tez zalezy od samochodu poniewaz nie wszystkie moga to urzadonko montowac z tego co czytałem moze wreczpogorszyc osiagi i parametry silnika


...to też.
  
 
Ja disiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienice narazie zauwarzyłem zmiane głośnosci ale dopiero bede testował jaki efekt dała
  
 
Cytat:
2005-01-18 21:16:08, ozi12 pisze:
Ja disiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienice narazie zauwarzyłem zmiane głośnosci ale dopiero bede testował jaki efekt dała


Wydaje mi sie ze najlepszym miejscem na sprawdzenie tego bedzie hamownia. Psycha zawsze Ci powie ze jest lepiej
  
 
ja teraz sam nie wiem co zrobic ale chyba jak cos to tylko zamotuje ale teraz strumiennice nadziweinkowa bo na łuskowej tak dziwnie wydech chodzi
  
 
Cytat:
2005-01-18 21:16:08, ozi12 pisze:
Ja disiaj wywaliłem katalizator i wstawiłem strumienice narazie zauwarzyłem zmiane głośnosci ale dopiero bede testował jaki efekt dała



Jezeli masz samochod z systemem OBD czyli ( 2 sondy lambda, jedna przed, druga za katalizatorem) to mozesz byc pewien ze komputer bedzie "lapal" bledy,a z tym sie wiaze kilka innych problemow nawet do przejscia komputera w tryb serwisowy czyli albo nie pojedziesz wiecej niz 40km/h albo nie przekroczysz np. 1.5 tys obrotow ( zalezy od producenta), nie mowie juz o pogorszeniu osiagow lub zwiekszeniu zuzycia paliwa. Takze trzeba sie gleboko zastanowic zanim wytniesz katalizator,a co do strumiennic to tez jestem przekonany ,ze nie warto tego wkladac bo efekty beda marne. Spotkalem sie z aukcjami na allegro ,w ktorych sprzedajacy pisze cos w stylu " Podnosi moc TWojego samochodu o 10 koni " - smiac mi sie chce z tych ludzi ,ktorzy tym sposobem wywalaja kase w bloto.
  
 
ze strumienica to jest tak - z tego co wiem lepiej oddac samochod fachowcom bo latwo cos zepsuc , do kazdego samochodu i pojemnosci jest wybierana inna strumiinica . A zeby strumienica dzialala w 100 % musisz miec sportowy wydech - najwazniejsze to sportowy katalizator lub jego zupelny brak , bardzo wazne jest takze to ze musi byc zamontowany sportowy filtr powietzra !!
I to chyba tyle - acha i trzeba uwazac prze usuwaniu katalizatora trzeba sie zorientowac gdzie zamontoana jest sonda lambda , bo jak komputer wylapie brak katalizatora to przelaczy sie w tryb awaryjny !!!

p.s ja informacje na temat zaczerpnalem z tvn turbo z programu garaz - jak chcesz to ogladnij sobie tam bardzo fajnie wszystko wytlumaczyli
  
 
Cytat:
2005-01-19 07:27:09, lipen14 pisze:
sportowy katalizator



Jest coś takiego ?
  
 
to ja chyba na lato wydech przerobie bedzie tylko rura od kolektora szła az po tłumik koncowy be zadenej strumiennicy

  
 
Moim zdaniem warto założyć strumienice.JEżeli to będzie dobra strumienica to bedzie większy moment obrotowy.Przemek w probje miał 2 strumienice jedną seryjną,a druga sobje zakładal.Z nim pogadaj Guzol on ci więcej powje.
  
 
Ja proponuje jeszcze 4 magnetyzery i na koniec wtrysk czystego tlenu...jak sie wlaczy taki system to pojeeedzie...albo....poleeeeeeecii

P.S. Sorry, nie moglem sie powstrzymac
  
 
Cytat:
2005-01-19 22:08:40, Piotrek83 pisze:
Ja proponuje jeszcze 4 magnetyzery i na koniec wtrysk czystego tlenu...jak sie wlaczy taki system to pojeeedzie...albo....poleeeeeeecii P.S. Sorry, nie moglem sie powstrzymac



A nie mowilem
Cytat:''Brac streetracingowa nie poleca strumienic i traktuje je na rowni z magnetyzerami''