Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
CZUCZU (S) User Kia CEED KTSW MEMBER | 2004-05-17 00:26:49 Załozenie ogólne jest takie ze mniejsze koło = mniejszy v max lepsze przyspieszenie.
I odwrotnie wieksze koła = wiekszy v max ale gorsze przyspieszenie. np malec na kołach od mini przyspieszy do setki np 5 sekund szybciej niz na 12kach ale to bedzie koniec tyle pojedzie hehe Ale cos w tym ejst bo cała elita na 1/4 co ma 17 ki pakuje stalowe 15 ki - 16 ki zaleznie od atrczi opon. |
Linku stalowa wola | 2004-05-17 00:44:14 no bo tak jest..jezeli mniejsze opony lepsze przyspieszenie ale mniejszy v max |
Toom User Kymco B&W Wawa | 2004-05-17 10:00:41 Na pewno łatwiej zmienić koła niż przełożenia w skrzyni, taki sam efekt. Ale w dieslu wydaje mi się że to jest bezsensu, jedynka praktycznie skróci się do niecałej sekundy. Mam nadzieję, że T4 będzie jeszcze miał luźny zakres obrotów pod koniec 1/4.
T |
Pingu User Opel Astra Coupe Stalowa Wola | 2004-05-17 10:12:18
Oni zmieniaja na mniejsze bo 15 mniej waza niz 17 Czyli rapcio zmien, mniej ci beda kola wazyc i beda mialy lepsza srednice. Autko jest szybsze ale czesciej bedziesz musial wachlowac Zmien i poprubuj. |
Linku stalowa wola | 2004-05-17 13:19:55 i zdaj relacje oczywiscie.... |
Toom User Kymco B&W Wawa | 2004-05-17 15:07:49 Mniej ważą? O ile? 4-10 kg? To lepiej się zagłodzić tak z 2 tygodnie i startować w kąpielówkach. Sądzę, że jednak pozostaniemy przy prawach fizyki i większej prędkości kątowej mniejszego koła.
Ciekaw jestem Rapcio jak to polepszy osiągi. Bo do 100km/h na pewno, ale na 1/4 to nie wiem. |
Rapcio User Golf 4 R32 263km Stalowa Wola | 2004-05-17 15:27:40 Jak tylko zrobi sie pogoda i bedzie sucho to pozycze gtecha i zrobie pomiary
Jesli chodzi o blaszaki to wcale one nie sa takie lekkie. Na moje oko to 16calowa fela ktora teraz mam na autko jest lzejsza od stalowki... [ wiadomość edytowana przez: Rapcio dnia 2004-05-17 15:29:21 ] |
Linku stalowa wola | 2004-05-17 15:57:44 no to rapcio czekamy |
GEOO User stalowa wola | 2004-05-17 16:03:12 oj racja czekamy i sprawdzimy która teoria była słuszniejsza |
Marek Moderator Multivan Stalowa Wola | 2004-05-17 16:41:40
Ale VAN na 400 metrach ma troche ponad 100km/h wiec co to za różniaca. Według mnie warto spróbować, tylko niewiem czy T4 nie bedzie do konca 1/4 mili tracił trakcji na takich kołach |
Pingu User Opel Astra Coupe Stalowa Wola | 2004-05-17 19:45:11
Zaskoczyles mnie! Co ma waga kol wspolengo z waga samochodu? |
Piotrek83 User Honda Civic Kraków / Stalowa Wola | 2004-05-17 20:10:37 Mniejsze obrecze maja oprocz mniejszej masy rowniez mniejszy moment bezwladnosci. Energia kinetyczna kola w ruchu plaskim (czyli toczacego sie) to Ek ruchu postepowego + Ek ruchu obrotowego, pierwsza z nich zalezy od masy a druga od momentu bezwladnosci. Jezeli masa kola i jego moment bezwladnosci beda mniejsze, praca potrzebna do napedzenia kola bedzie rowniez mniejsza, jezeli to wszystko pomnozycie jeszcze przez ilosc kol efekty moga byc zauwazalne. |
dozer Opel Senator nisko | 2004-05-17 22:41:19 piotrek ? ty meczysz sie na jakiejs polibudzie ? czy jestes technik , fizyk z zamilowania? tak btw pytam ... |
Piotrek83 User Honda Civic Kraków / Stalowa Wola | 2004-05-17 23:05:51 Politechnika Krakowska - Mechanika i Budowa Maszyn |
Linku stalowa wola | 2004-05-18 04:12:11 piotrek to wszytsko tlumaczy...ale widze ze przynajmniej nauka nie poszla w las |
tomeQ_ Moderator stalowa wola/łorsoł | 2004-05-18 09:08:30 wszystko ok tylko masa kola i jego promien liczony od osi obrotu do punktu stycznosci z ziemia nie musi byc wcale mniejszy niz przy 16" (profil opony) i tutaj zyski moga spowodowac jedynie mniejsze opory tarcia ciut wezszej opony, ktora ma mniejsza powierzchnie stycznosci z podlozem i powierzchnie czolowa. Ogolnie to jak jest mozliwosc to czemu nie sprobowac. Co innego gdyby chodzilo o 135/80/R13 wtedy byloby widac efekty. |