Jak odciąć pompe paliwa? - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zgadza sie pompa pracuje cały czas i to nie potrzebnie w przypadku jeździe na gazie.Jak wiadomo wszyscy zagazowani nie maja pełnego baku i pompa nie jest smarowana (beznyną) tak jak trzeba więc moim zdaniem powinna byc odłaczna przy jeździe na gazie, a załaczana tylko podczas rozruchu na benie.
PS.
Wskazówka dla tych którzy nie mają możliwości odpalania na gazie:
ukryty wyłącznik zasilania pompy znacznie komplikuje kradzież naszego cacka.Bez zaślania pompy nie zapali!!
  
 
Ja mam właśnie taki ukryty wyłącznk pompy paliwa. Z nim samochód jest nie do ruszenia no chyba że z laweta ktoś podjedzie.
  
 
1 Ja nie wiem co sie dzieje.W styczniu w GSI założyłem nowa pompke paliwa.Tydzień temu mi siadła.Wymieniłem na nową i dosłownie po dobie znowu padła.Zbiornik zapełniony w połowie.
2 Czy skutecznym sposobem jest założenie wyłacznika pompy?
Pozdrawiam
  
 
W silniku GSI wielopunktowym wtryskiem nie odłaczaj pompy gdyz narobisz sobie jeszcze wiecej kołopotów .Pompa ta pracuje pod wyzszym cisnieniem niz w innych poldkach, wyłaczanie jej podczas jazdy na gazie po dłuszym czasie prowadzi do zataercia wtryskiwaczy lub ich zanieczyszczenia. W twoim przypadku musiales trafic na ferelny egzemplaz lub paliwo nie majace nic wspolnego z PB95 .
  
 
Cytat:
2005-05-16 16:26:18, atu_1 pisze:
1 Ja nie wiem co sie dzieje.W styczniu w GSI założyłem nowa pompke paliwa.Tydzień temu mi siadła.Wymieniłem na nową i dosłownie po dobie znowu padła.Zbiornik zapełniony w połowie. 2 Czy skutecznym sposobem jest założenie wyłacznika pompy? Pozdrawiam


Już wiem co było przyczyną,brudny zbiornik paliwa którego nie dało sie juz wypłukać.Polecam okresowe wypłukanie zbiorniczka bo bak i pompka sa w cenie
  
 
Cytat:
2005-05-17 18:59:55, atu_1 pisze:
Już wiem co było przyczyną,brudny zbiornik paliwa którego nie dało sie juz wypłukać.Polecam okresowe wypłukanie zbiorniczka bo bak i pompka sa w cenie


a ile teraz kosztuje zbiornik do GSI ?
  
 
Cytat:
2005-05-17 19:01:34, -DLUGI- pisze:
a ile teraz kosztuje zbiornik do GSI ?


Ja zapłaciłem 260 zł a pompa 440
  
 
Cytat:
2005-05-17 18:59:55, atu_1 pisze:
Już wiem co było przyczyną,brudny zbiornik paliwa którego nie dało sie juz wypłukać.Polecam okresowe wypłukanie zbiorniczka bo bak i pompka sa w cenie



To chyba tankowałeś smołę . Na pompie jest fitr siatkowy i wszystko pracuje w plastikowym pojemniku wewnetrzym zbiornika, jak ci sie to zatkalo to wybacz, ale napewno nie benzyna i nawet rdzewiejacym bakiem
  
 
Cytat:
2005-05-17 21:12:17, iquest pisze:
To chyba tankowałeś smołę . Na pompie jest fitr siatkowy i wszystko pracuje w plastikowym pojemniku wewnetrzym zbiornika, jak ci sie to zatkalo to wybacz, ale napewno nie benzyna i nawet rdzewiejacym bakiem


To że jest filtr siatkow to dzisiaj już wcześniej sie dowiedziałem.Ale co z tego skoro pod tą siateczką było dość sporo syfu
  
 
Cytat:
2005-05-16 18:06:50, iquest pisze:
W silniku GSI wielopunktowym wtryskiem nie odłaczaj pompy gdyz narobisz sobie jeszcze wiecej kołopotów .Pompa ta pracuje pod wyzszym cisnieniem niz w innych poldkach, wyłaczanie jej podczas jazdy na gazie po dłuszym czasie prowadzi do zataercia wtryskiwaczy lub ich zanieczyszczenia. [...]



a jakim to sposobem, jeżeli podczas pracy na lpg wtryskiwacze nie pracują.

idąc twoim tokiem myślenia to gdy sinik nie pracuje podczas postoju pojazdu wtryskiwacze też będa się nisczyć? bzdura.

ale to tylko tak na marginesie.

acha. i jeszcze jedno. odłączenie zasilania pompy paliwa w silniku gsi powoduje zapalenie się kontrolki check engine.

jeszcze będe musiał popróbować z obwodem innobilaisera i tam odłączyć pompę, ale to może kiedyś...



  
 
Cytat:
2005-05-21 12:49:18, Admiral pisze:
jeszcze będe musiał popróbować z obwodem innobilaisera i tam odłączyć pompę, ale to może kiedyś...



No jeszcze dużo bedziesz musiał popróbować , ale to twój samochód .
  
 
Cytat:
2005-05-21 22:21:19, iquest pisze:
No jeszcze dużo bedziesz musiał popróbować , ale to twój samochód .



że jak?

bo nie kąsam intrygi...



  
 
Cytat:
2005-05-21 12:49:18, Admiral pisze:
a jakim to sposobem, jeżeli podczas pracy na lpg wtryskiwacze nie pracują. idąc twoim tokiem myślenia to gdy sinik nie pracuje podczas postoju pojazdu wtryskiwacze też będa się nisczyć? bzdura. ale to tylko tak na marginesie. acha. i jeszcze jedno. odłączenie zasilania pompy paliwa w silniku gsi powoduje zapalenie się kontrolki check engine. jeszcze będe musiał popróbować z obwodem innobilaisera i tam odłączyć pompę, ale to może kiedyś...



Wiec już ci odpowiadam i bez zadnych intryg :
Chodzi o instalacje LPG z pełnym komputerem
1. Podczas pracy na LPG odłączana jest tylko "cewka" wtryskiwaczy, a emulator wtrysku symuluje ich prace ze srednią stałą czasową i dlatego jesli nie ma tego emulatora zapala się kontrolka check engine, odłaczeniem pompy uzyskasz podobny efekt tylko z innym błędem.
2. Wtryski wykorzystują benzynę jeszcze do innego celu a mianowicie "chłodzenie" pozbawienie ich tego płynu tu zaznaczam po dłuzszym czasie powoduje ich zapiekanie.
3. Reasumując żadnych oszczednosci na wyłączaniu pompy niema szczególnie w GSI gdzie odpalanie i jazda na pierwszych kilometrach odbywa się na benzynie do osiągniecia temperatury parownika LPG lub tych paruset metrów jak kto woli

Mając zawsze te 10 l benzyny w baku można spokojnie eksploatować samochódbez grożby uszkodzenia pompy.
  
 
trochę mi tu się prztypomina rozmowa motoru z motorniczym...

Cytat:
2005-05-22 18:15:36, iquest pisze:
Wiec już ci odpowiadam i bez zadnych intryg : Chodzi o instalacje LPG z pełnym komputerem 1. Podczas pracy na LPG odłączana jest tylko "cewka" wtryskiwaczy, a emulator wtrysku symuluje ich prace ze srednią stałą czasową i dlatego jesli nie ma tego emulatora zapala się kontrolka check engine, odłaczeniem pompy uzyskasz podobny efekt tylko z innym błędem.



trudno mi się tu do czegokolwiek doczepić ale łatwiej jest zrobić emulator pompy jak wtryskiwaczy, tylko po co?...

Cytat:
2. Wtryski wykorzystują benzynę jeszcze do innego celu a mianowicie "chłodzenie" pozbawienie ich tego płynu tu zaznaczam po dłuzszym czasie powoduje ich zapiekanie.



jak sobie wyobrażasz chłodzenie wtryskiwaczy, jeżeli nie przepływa przez nie paliwo w czasie pracy na zasilaniu lpg?

Cytat:
3. Reasumując żadnych oszczednosci na wyłączaniu pompy niema szczególnie w GSI gdzie odpalanie i jazda na pierwszych kilometrach odbywa się na benzynie do osiągniecia temperatury parownika LPG lub tych paruset metrów jak kto woli



ja w lato uruchamiam silnik bezpośrednio na lpg. altronik dopuszcza taką możliwość.

Cytat:
Mając zawsze te 10 l benzyny w baku można spokojnie eksploatować samochód bez grożby uszkodzenia pompy.



a co do ostatniego zdania, to muszę się w pełni z tym zgodzić.


generalnie problem w tym wątku polegał, tak mi się wydaje, "jak" to zrobić a nie "po co"...




  
 
Cytat:
jak sobie wyobrażasz chłodzenie wtryskiwaczy, jeżeli nie przepływa przez nie paliwo w czasie pracy na zasilaniu lpg?


Ale paliwo przy pracującej pompie krąży non stop, od baku przez przewody i listwę (względnie TBI w GLI) - czym odbiera nagromadzone ciepło. Jakkolwiek teoria dyskusyjna czy ma to jakiś wpływ na trwałość wtryskliwaczy, które się przecież w czasie pracy silnika na LPG nie otwierają. Ja się nie wypowiadam.
  
 
A więc jak , a nie po co

ODCIĘCIE POMPY
  
 
Cytat:
2005-05-23 21:15:30, iquest pisze:
A więc jak , a nie po co ODCIĘCIE POMPY



luzik, ale nadal mamy problem zapalania się kontrolki check engine.

może by ona nie denerwowała, jakby się wyjęło żarówkę, jak zaraz ktoś tak poradzi, ale czy nie będzie w tym momencie komputer pracować w otwartej pętli (trybie serwisowym)?



  
 
Z jakim błędem ?
  
 
Cytat:
2005-05-21 12:49:18, Admiral pisze:
acha. i jeszcze jedno. odłączenie zasilania pompy paliwa w silniku gsi powoduje zapalenie się kontrolki check engine.



ciekawe, ciekawe, ja mam GSI z automatycznym odcięciem pompy i check mi się CZASAMI zapala, ale z tego względu że mam założoną instalkę I generacji i mieszanka nie zawsze jest taka jaka być powinna, a nie z powodu odcięcia pompy

pompę mam odciętą od około 45kkm od września 2002, wtryski i pompa oczywiście działają bez zarzutu
  
 
"Niech się dzieje wola nieba z nią się zgadzać zawsze trzeba"---zamontowałem odcięcie pomy paliwa i jak narazie żadne błędy nie występują.A pompa milczy.