Kitcar - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kurde najlepiej by bylo jak bym znalazl jakas strone strikte o tym ... gdzie znalazl bym dokladne instrukcje typu tyle zmieszac tyle z tym ... mieszac tyle trzymac do saschniecia tyle itp a o do acura/ ferrari to ladnie im to wyszlo
a robiles juz cos takiego bieniowaty albo widziales zeby ktos robil ? ob szczerze mowiac ja sie z tym pierwszy raz spotykam i poznaje wszystko od podstaw... a tak na marginesie to skad oni wzieli te styropiany o takich wymiarach ... bo chyba nieobliczyli sobie z tego modeliku ktory na jednym zdieciu lezy na pokrywie silnika w skali 1:43
czyli robie szkielecik np z rurek lub profili ... obkladam go steropianem o odpowiednich formach . odpowiednio go wygladzam robimy rowki na przerwy w plaszczyznach zeby cale auto niebylo jedna skorupa nakladamy te tworzywa czekamy az wyschnie pozniej szlifujemy szlifujemy i jeszcze raz szlifujemy zeby niebylo widac tych wlikien pozniej usuwamy steropiany i juz? ... wydaje sie proste tylko nastepne pytanie ... skad oni wzieli te steropiany bo chyba sami nieliczyli i to niesa calkiem sytropiany tylkojakies "cos" bo steropianu nie wyszlifujesz do ksztaltu ktory ci potyrzebny ...
  
 
instrukcję obsługi epidianu będziesz miał na opakowaniu. Takie zywice są dwuskładnikowe - zywica i utwardzacz. Zależnie od tego ile dodasz utwardzacza, otrzymasz żywice o różnym czasie stygnięcia, zazwyczaj jest to do 30 minut.

Jeśli chodzi o formę, to oni tam mają styropian i gąbkę z pianką (taką jak się używa do pakowania np sprzętu RTV), odpowiednio podocinaną i posklejaną, więcej nie trzeba. Jak dokładnie obejrzysz zdjęcia, zobaczysz, że na koniec, przed położeniem na te formy żywicy, wygładzili wszystko szpachlą i przeszlifowali, porobili "rowki" etc. Wymiary mogli wziąć z pełnowymiarowego ferrari, nie są one i tak idealnie takie same zazwyczaj.

wydaje się proste, ale... nie jest, kupa żmudnej dłubaniny... :/
  
 
Cytat:
2006-04-17 12:48:03, bieniowaty pisze:
przecież to widać na tych zdjęciach. Na poczatku nadwozie obłożyli styropianowo-gąbkową formą, a później pokryli to wszystko włóknem szklanym nasączonym żywicą epoksydową. Tak jak już wcześniej pisałem. Na koniec te składane formy wyciąga się spod spodu (czasem nie) i nadwozie jest gotowe do zamontowania.



1. Styropianem to można sobie..... dom ocieplić
2. Próbowałeś kiedyś posmarować styropian żywicą ??
3. Nie wyciągniecie pianki / styropianu (sic!) = pożar w przypadku spawania czegokolwiek + piękna korozja w skutek trzymania wody

4. Pianka na fotkach to, jeśli dobrze pamiętam, spieniony poliuretan o zamknietych / otwartych (nie pamiętam w tej chwili) porach. Często stosowana przez modelarzy okrętowych i lotniczych do wykonywania kopyta do kadłubów statków/samolotów. Można go dostać m.in w hurtowniach chemicznych. Jeśli chodzi o jego wyglad - podobny do gąbki materacowej ale sztywny. Więcej info na pewno znajdziesz na forach modelarskich.
  
 
Cytat:
2006-04-17 13:07:00, krasu3 pisze:
kurde najlepiej by bylo jak bym znalazl jakas strone strikte o tym ... gdzie znalazl bym dokladne instrukcje typu tyle zmieszac tyle z tym ... mieszac tyle trzymac do saschniecia tyle itp a o do acura/ ferrari to ladnie im to wyszlo (...)
skad oni wzieli te steropiany bo chyba sami nieliczyli i to niesa calkiem sytropiany tylkojakies "cos" bo steropianu nie wyszlifujesz do ksztaltu ktory ci potyrzebny ...


Stronka

Masz racje - styropian to to nie jest (jak wyżej pisałem) ale i styropian da się na gładko obrobić - potrzebny cienki drut i zasilacz - podłączasz drut do zasilacza i tniesz/wygłądzasz itp. (najprostsza metoda - skalpel lub inne ostrze podpięte zamiast grotu w lutownicy)
  
 
a kto mówi o smarowniu styropiany żywicą. Nasączasz włókno szklane żywicą i okładasz styropian, jeśli chodzi o wyciąganie tego badziewia spod spodu, to czasem się zostawia (tak jak masz pod plastikowymi zderzakami), kto Ci będzzie żywicę spawał , a korozja nie wystąpi, bo to zywica.

krasu3 - jeśli chodzi o doświadczenia, to kiedyś widziałem jak koleś z tarchomina robił jakieś stylizowane na Cobrę, albo Austina nadwozie, wyszło mu coś dziwnego, do chuja niepodobnego, ale było to laminatowe
poza tym Stryjek mi sporo opowiadał o tym jak robili Syrenę Sport.

poza tym nadwozie nadwoziem, ale żeby to miało szansę być zarejestrowane, musisz zrobić konstrukcję ramową.
  
 
Cytat:
Pianki PU stosuje się masowo w przemyśle meblarskim (gąbki tapicerskie i materacowe), samochodowym (gąbki tapicerskie, sztywne pianki do zderzaków, elementów wystroju wnętrza i amortyzatorów) oraz obuwniczym i tekstylnym (tkaniny z podszewkami gąbczastymi, tkaniny ociepleniowe) i wreszcie stosuje się je jako gąbki do kąpieli i rozmaite materiały izolacyjne



  
 
no oczywiscie ze rama z profili przeciez niechce jezdzic modelem do sklejania w sakli 1:1 rama to auto a karoserja z wlukan to ubranko zeby golaska niebylo .... a co do ramy no jak juz ja wsypawam to co dalej bede mial szkielet i co dalej ?
  
 
Cytat:
2006-04-17 13:28:42, bieniowaty pisze:
a kto mówi o smarowniu styropiany żywicą. Nasączasz włókno szklane żywicą i okładasz styropian, jeśli chodzi o wyciąganie tego badziewia spod spodu, to czasem się zostawia (tak jak masz pod plastikowymi zderzakami), kto Ci będzzie żywicę spawał , a korozja nie wystąpi, bo to zywica.



1. Ale nadal zywica ma kontakt ze styropianem i o to mi chodziło...

żywica wypala styropian - patrz metoda traconego styropianu
a stosowanie folii rozdzielających itp spowoduje wzrost kosztów do chorego poziomu

2.Co jest pod zderzakami masz napisane w cytacie powyżej...
3. korozii nie będzie powiadasz ?? czyli co ? rama i podłoga i zawieszenie też z tworzyw ??
  
 
Cytat:
2006-04-17 13:35:15, krasu3 pisze:
no oczywiscie ze rama z profili przeciez niechce jezdzic modelem do sklejania w sakli 1:1 rama to auto a karoserja z wlukan to ubranko zeby golaska niebylo .... a co do ramy no jak juz ja wsypawam to co dalej bede mial szkielet i co dalej ?



zaczynam Paganowato widzieć ten projekt...

masz rame - projektujesz i wyliczasz punkty mocowania silnika, zawiechy itp.
potem montujesz to , potem projektujesz bude coby pasowala do reszty...
  
 
RAma podwozie i wszystkie tego typu elemeenty
kilka warstw podkladu no ilakier
na rame to moze przeciez tego nalozyc tony bo kto mi bedzie ogladal co jest pod karoserja



to powiedzcie mi konkretnie i jednoznacznie co ma byc forma do tego tej mojej karoserji bo juz wkoncu niewime

pujde do tego sklepu kupie te dwie rzecyz te wlugko i to cos tam 5 i na co to mam nalozyc ?
  
 
hehe toto ja wiem ale chodzilo mi o sprawe prawna a nie o kolejnosc przytwierdzania elementów
  
 
jak juz masz cały szkielet to obudowujesz go pianka, rzezbisz wg uznania, i na to nakładasz laminat....

btw włókno (zwłaszcza szklane) jest jedną z najgorszych możliwości, o wiele lepsze jest zastosowanie maty (nawet szklanej żeby zmniejszyć koszty) tylko należy pamiętać o układaniu warstw w naprzemiennych kierunkach

PS. zanim zaczniesz to siądz i wylicz wszystko - bo śmiem wątpić w zmieszczenie się w tej kwocie, skoro wykonanie kadłuba o wymiarach (w przybliżeniu) 1,50 x 0,2 x 0,2 m to koszt min 100zł
  
 
Cytat:
2006-04-17 13:44:23, krasu3 pisze:
hehe toto ja wiem ale chodzilo mi o sprawe prawna a nie o kolejnosc przytwierdzania elementów




yyyyy nie kumam - pytasz czego uzyc, co z czym, i co po kolei a teraz mówisz że chcesz tylko porad prawnych ?? prawnie - idz do rzeczoznawcy i zapytaj o dopuszczenie SAM'a do ruchu
  
 
hehe nie nie .... to o budowie skorupy bardzo mi sie przydalo i chcialme pwoeidziec ze wielie dzieki bo juz mniej wiecej co nieco o tym wime i chcialme sie zaptytac czy moze wiecie cokolwiek o prawie .... ale to juzsobie zlatwie bo mam znajomego w okregowej stacji diagnostycznej i on powinien wiedziec jak to wyglada a co do kosztów to myslisz ze 5 tyśzl niestarczy ?a gdzie mozna dodtac mate szklana i czy jej technologioa sie mocno rozni ?
  
 
Też można sie temu przyjżeć
  
 
Cytat:
2006-04-17 14:01:37, krasu3 pisze:
a gdzie mozna dodtac mate szklana i czy jej technologioa sie mocno rozni ?



Na tej stronie co podalem masz m.in. adresy firm i hurtowni...

a różni się mocno, bo zamiast układać luźne "włoski" kładziesz cały arkusz materiału. Ma to tą zaletę że nie ma miejsc bardziej lub mniej napchanych włóknami, co powoduje inny rozkład wytrzymałości.
  
 
Cytat:
2006-04-17 14:01:37, krasu3 pisze:
[...] a gdzie mozna dodtac mate szklana i czy jej technologioa sie mocno rozni ?



już cię przestaję rozumieć.

wydaję mi sie, ze napisałeś kilka postów wyżej, ze jesteś modelarzem, a teraz pytasz się gdzie kupic matę szklaną, jak ją nakładać itd.



ja bym ci poradził, abyś zarzucił ten projekt ze względu na twoje zdrowie.


zajrzyj tu: JAK PROJEKT wyjdzie taniej



p.s. mata szklana to nie włókno węglowe i nie ma charakterystyki kierunkowej. kladzie się ją z płatów...






[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2006-04-17 14:32:10 ]
  
 
moja koleznaka zna tego wlasciciela JAK PROJEKT iwlasnie musial by mnie umowic z nim a co mojego moelarstwa to chodzilo mi o cierpliwosac i wytrwalosc a nie znajomosc technologii modele to nie tylko te latajace samoloty na radio a w wiekszosci modele z gotowych wyprasek ktore sie obrabia maluje skleja wypelnia itp i z jakim kolwiek wloknem niema to nic wspolnego bo to zwykly plastik takwiec jak mowie chdzilo mi o wtrwalosc i cierpliwosc a nie o znajomosc technologii
  
 
a to co dales na foto to dziki - widzisz mnie jadacego do pracy w czyms takim ? bo ja siebie nie.... dziki i super dziki to typowe maszyny wyczynowe do szalenstw na bezdrozach.... a mi chodzi o auto do jazdy codziennej.
  
 
w takim razie nie wprowadzaj opinni publicznej w błąd.


acha i jeszcze jedno. w takim razie polecam małego fiata...