Jakie zimówki? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
steel --> chyba że ich właściwości są rzeczywiście tak dobre, że cena wszystko tłumaczy. Może tutaj płaci się za jakość, a nie za nazwę jak w Michelin i Continental z których jestem baaardzo niezadowolony...
  
 
Cytat:
2004-10-14 11:51:10, Lwiecz01 pisze:
steel --> chyba że ich właściwości są rzeczywiście tak dobre, że cena wszystko tłumaczy. Może tutaj płaci się za jakość, a nie za nazwę jak w Michelin i Continental z których jestem baaardzo niezadowolony...



Nie ma tanio i dobrze. Nie te czasy, nie ten rynek, nie ci klienci. Jakość musi kosztować, chociaż nie koniecznie tyle co topowe modele.

Tu chodzi o nasze życie i bezpieczeństwo, lepiej wydać troszkę więcej i taką pewność mieć.
  
 
Cytat:
2004-10-14 11:51:10, Lwiecz01 pisze:
steel --> chyba że ich właściwości są rzeczywiście tak dobre, że cena wszystko tłumaczy. Może tutaj płaci się za jakość, a nie za nazwę jak w Michelin i Continental z których jestem baaardzo niezadowolony...


byc moze, nie mowie, ze to zle opony. ja mam naprawde bardzo dobre doswiadczenia z polskimi tanimi oponami i chyba nie zgadzam sie z jackal'em, mysle ze moze byc tanio i dobrze, albo przynajmniej: "taniej i porownywalnie"
  
 
Pisząc o tanich oponach miałem na myśli "no name'y" czy inne "wynalazki" firmowane nazwami sieci np. pointS.

A polskie opony ... Jeśli uważasz Dębice i Kormorany nadal za polskie opony, to niestety ulokowane są one na średniej lub niższej półce jeśli chodzi o rozwiązania. Co za tym idzie ceny też.

  
 
Cytat:
2004-10-14 13:40:33, Jackal pisze:
Pisząc o tanich oponach miałem na myśli "no name'y" czy inne "wynalazki" firmowane nazwami sieci np. pointS. A polskie opony ... Jeśli uważasz Dębice i Kormorany nadal za polskie opony, to niestety ulokowane są one na średniej lub niższej półce jeśli chodzi o rozwiązania. Co za tym idzie ceny też.


tak tak, jak najbardziej, tylko chodzi mi o to, ze niekiedy takie starsze, czy gorsze a zarazem tansze rozwiazania, moga okazac sie zupelnie wystarczajace dla przecietnego uzytkownika jakim jestem na przyklad ja. byc moze nie widze zasadniczej roznicy, bo tak jak juz mowilem wczesniej, moj styl jazdy nie zmusza opon do pokazywania pelni swoich mozliwosci. tez to mowilem: na sliskim preferuje raczej rozsadek
-------------------------------------
a co do "polskich" opon, bo oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze sa one wlasnie "polskie", to gdzies ostatnio wyczytalem taka ciekawostke, ze zdaje sie kormorany nie sa produkowane w polsce, tylko zdaje sie na slowacji, a w polsce w nowoczesnej fabryce powstaja modele z wyzszej polki (chyba michelin'a prawda?).

[ wiadomość edytowana przez: steele dnia 2004-10-14 14:01:53 ]
  
 
Jackal, chyba nie zrozumiałeś do końca mojej wypowiedzi.
To ja właśnie mówię, że te opony cieszą się opinią naprawdę świetnych opon.
Jakie są tam rozwiązania to nie wiem, ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie, żeby były z wyższej półki - skoro dostają tak dobre opinie od użytkowników. Z Twojej wypowiedzi możnaby wywnioskować, że jedynie opony markowe mogą być produkowane w najnowszych technologiach pozwalających wykorzystywać nowinki techniczne w budowie opon, tymczasem w produktach znanych firm dużą część ceny płaci się za samą markę.
Dajmy na to, że ci wszyscy producenci "no name" zakłądają wspólną markę, wybierają technologię i stawiają na najnowocześniejsze rozwiązania. Cena, którą za to wystawią będzie na poziomie opon ze średniej półki, bo nie będzie opłaty za markę właśnie. Niektórzy lubią się wastować, że na oponach mają napisane GoodYear F1 i piękny bieżnik....
  
 
Cena to nie tylko opłata za kawałek gumy i markę na niej. Za tym stoi np. cały dział rozwoju. Wielki producent moze sobie pozwolić na nowe technologie, na badania, testy, etc. a mniejszy? Mniejszy należy do dużego i czerpie z jego zaplecza, ale nigdy nie przeskoczy dużego, przynajmniej nie szybko.

  
 
Cytat:
Cena to nie tylko opłata za kawałek gumy i markę na niej. Za tym stoi np. cały dział rozwoju. Wielki producent moze sobie pozwolić na nowe technologie, na badania, testy, etc. a mniejszy? Mniejszy należy do dużego i czerpie z jego zaplecza, ale nigdy nie przeskoczy dużego, przynajmniej nie szybko.



Masz w duzej czesci racje. Bo 'wielcy' producenci uczestnicza w rajdach, testach i maja doswiadczenie poparte latami badan. Ale dla mnie jako zwyklego uzytkownika najwazniejsze jest znalezienie kompromisu miedzy jakoscia i dostepna cena. Nie ukrywam ze nie lubie przeplacac skoro ktos oferuje podobny produkt za nizsza cene. Nie mam zamiaru epatowac sie ladnym i popularnym logiem. Z wnikliwoscia wiec szukam analizuje testy i porownania by wypracowac sobie wlasny osad co to uzytecznosci i jakosci poszczegolnych produktow. Pamietajmy tez ze nawet najwieksze marki maja produkty lepsze i gorsze a nawet tragicznie gorsze - patrz klopoty Firestone/Brigestone w USA. Znajomy powiedzil ostatnio: "Tanie opony montuje sie do wozu drabiniastego" - to prawda i duzo madrosci zawiera to stwierdzenie. Ale z drugiej strony nie zawsze wielka cena naprawde odpowiada naleznej za to jakosci. Sztuka jest wiec znalezienie produktu za 'normalna' cene ktory w codziennym uzytkowaniu sprawdzi sie.
  
 
Cytat:
2004-10-14 15:45:37, piwo pisze:
... mnie jako zwyklego uzytkownika najwazniejsze jest znalezienie kompromisu miedzy jakoscia i dostepna cena. Nie ukrywam ze nie lubie przeplacac skoro ktos oferuje podobny produkt za nizsza cene. Nie mam zamiaru epatowac sie ladnym i popularnym logiem.



Dokładnie tak jak ja. Przecież nie namawiam do kupca najdroższych opon, ale nie polecam też najtańszych

  
 
No i kupiłem - Nokiany WR. Wyszło drożej niż Dębica (której i tak nie ma w tym rozmiarze) ale taniej niż Conti, na których jeździłem dotychczas.
Zakładać będę pewnie w przyszłym tygodniu, a za jakiś czas się przekonam jak się sprawują.
Teraz muszę tylko nauczyć się jeździć tylnonapędowcem w zimie i będzie git
  
 
Prośba o wyjaśnienie

chodzi o rozmiary Yaris standardowo ma 175/65/14 czy moge na 14 tą założyć opone zimowa 165/70/14??
jakie to będzie miało skutki ??
niewiem pływanie bo wyższa itd??
czy lepiej pozostać przy 175??
  
 
Polecam wszystkim kalkulatorek... moim zdaniem super.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

A dla szukających opon bardzo obszrne źródło z opiniami użytkowników...

http://www.tirerack.com/tires/index.jsp

Niestety niektórych egzotycznych modeli brakuje..

Pzdr.
  
 
Wadliwe opony Michelina

Zgodnie z komunikatem przesłanym przez rzecznika Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Elżbietę Anders, Michelin zobowiązany jest do bezpłatnej wymiany ok. 400 opon sprzedanych w Polsce.
Wymianie podlegają wyroby marki BFGoodrich, których Michelin Polska jest dystrybutorem. Zostały one wyprodukowane w okresie od 11 do 24 kwietnia 2004 r. i mogą być oznaczone symbolami DOT 1504 i DOT 1604.

Francuski producent zobowiązał się do wycofania z rynku produktów oznaczonych symbolami: - 33X12.50R15 108 R BFGoodrich All-Terrain T/AKORWL,- LT235/70R16 104 S BFGoodrich All-Terrain T/AKORWL, - LT235/75R15 104 S BFGoodrich All-Terrain T/AKORWL.

Decyzja o wycofaniu niektórych opon marki BFGoodrich z rynku zapadła po zgłoszeniach w Stanach Zjednoczonych reklamacji dotyczących nadmiernej wibracji i hałasu. Dalsze analizy wykazały jednak, że wada ta wpływa nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo użytkowników.


  
 
Witam.

Trochę się tym zainteresowałem w związku z tym, ze sam mam takie opony. Okazuje się, ze dotyczy to tylko takich wymiarów o których większość z nas może pomarzyć
Na stronie BFGoodrich czytamy :


BFGoodrich Tire Manufacturing is recalling 46,000 passenger and light truck tires after its quality system alerted the company to an issue that could eventually result in a tread/belt detachment potentially leading to a loss of control and potential vehicle crash.

In an affected tire, the condition is ordinarily noticeable as an unusual noise or vibration, and may also be visible as a bulge in the shoulder/tread edge area.

Investigation has shown that this ride quality issue is related to a tire condition which could possibly result in a tread/belt detachment in up to 3,500 of the 46,000 tires being recalled. BFGoodrich Tires is recalling the larger number of tires to best assure that the up to 3,500 tires potentially affected will successfully be retrieved. To date, there have been no accidents reported and no property damage claims filed.

All of the recalled tires were produced in week 15 and 16 this year (April 11-24, 2004) at the Ft. Wayne facility and include BFGoodrich, Uniroyal, Liberator, Medalist, Phantom and Prospector brands in the following dimensions:
P245/75R16 BFGoodrich Land Terrain
33X12.50R15 BFGoodrich All-Terrain T/AKO RWL
LT235/70R16 BFGoodrich All-Terrain T/AKO Load Range C RWL
LT235/75R15 BFGoodrich All-Terrain T/AKO Load Range C RWL

P245/75R16 Uniroyal Laredo AWP
P255/70R16 Uniroyal Laredo AWP
P265/75R16 114S Uniroyal Laredo AWP ORWL
P265/75R15SL112S Uniroyal Laredo A/S AWP

P255/70R16 Liberator A/T

P255/70R16 109S Medalist Trail A/P ORWL
P255/70R16 Medalist Sport King A/T Steel Radial

P255/70R16 109S Phantom AP RWL

P255/70R16 American Prospector AP RWL
RWL: Raised White Letter
ORWL: Outlined Raised White Letter

The recalled tires have DOT codes which begin with DOT BF and end with the last four digits 1504 and 1604. The DOT codes are found on the inner or outer sidewall of the tire just above the wheel rim and are printed in small type less than half an inch tall (5/16 inches). There are no issues with tires outside of these DOT weeks.

http://www.bfgoodrichtires.com/bfgapp/news/recall.jsp?source=bottom