Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Yaga Toyota Yaris Wrocław | 2004-02-23 11:34:39
Przejeżdzałam w sobotę koło salonu Toyoty we Wrocławiu na Szybowcowej. Cały parking zastawiony nowymi Toyotkami gotowymi do odbioru. Będzie nas coraz więcej na polskich drogach. Budujemy drugą Japonię? [ wiadomość edytowana przez: Yaga dnia 2004-02-23 11:34:59 ] |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-02-23 12:38:40 Trzebqa się w końcu dogadać z jakimś dilerem (lub dilerami) żeby odbierającym nowe ayta wręczali ulotkę/kartkę z adresem naszego klubu. Kto nie będzie chciał to wyrzuci i zapomni, a kto mądry ten/ta skorzysta. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-04-07 13:56:17 Jest trochę lepiej na rynku nowych aut, gdyż klienci kupują auta przed przystąpieniem do UE.
Po raz kolejny sprawdziły się prognozy formułowane na początku roku. Sprzedaż samochodów wzrasta z miesiąca na miesiąc, uzyskując coraz wyższy poziom. W ciągu jednego miesiąca sprzedano 38.831 samochodów, o ponad 40% więcej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. W ciągu pierwszego kwartału sprzedaż osiągnęła poziom 98.280 sztuk, co jest wynikiem lepszym o ponad 22% od notowanego rok wcześniej. Top 5 marca 2004: 1. 7.931 - Fiat 2. 4.944 - Skoda 3. 4.616 - Toyota 4. 3.607 - Opel 5. 3.544 - Renault Top 5 styczeń-marzec 2004: 1. 19.791 - Fiat 2. 12.614 - Skoda 3. 11.963 - Toyota 4. 9.561 - Renault 5. 8.547 - Opel [ wiadomość edytowana przez: jackal dnia 2004-04-07 13:57:56 ] |
CarinaGTI TOYOTA DRIVER Yaris & GAZ69 & Hilux wrocław/DTR | 2004-04-07 15:52:14 kliencvi wiedzą ze po 1.05 autka zdrożeją i teraz kupują ppoza tym odo końca kwietnia jedynie można kupić brum brum z kratką i odliczyć VAT |
ernet TOYOTA DRIVER HB 1.4/ 5D Toruń | 2004-04-22 08:47:41
Racja Jackal, też mi to przyszło do głowy. Myslałem nawet ogłoszeniu o tym w lokalnej gazecie na moim terenie.Pieniąde nie duże ( mogę zaplacic ) a efekty mogą być wymierne.Jedna takie ulotki informacyjne u Dealer'a są bardziej efektywne, bo trafiają do wprost do adresata. Może opracować wzór, zamieścic tu, każdy mógłby wydrukować i podzucić dealer'owi. Ja jestem ZA. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-04-26 12:31:58 Podsumowanie sprzedaży marcowej i I kwartału
Po raz kolejny sprawdziła się prognoza przygotowana na początku roku. Wynik sprzedaży uzyskany w marcu – 38 936 sztuk, był nie tylko wyższy w porównaniu do miesiąca poprzedniego (o ponad 28%), ale także wyższy, i to o ponad 41%, w porównaniu do rezultatu zanotowanego w analogicznym miesiącu roku ubiegłego. Sprzedaż samochodów osobowych w ciągu całego pierwszego kwartału zamknęła się liczbą 98 345 sztuk, o niemal 22,5% większą niż osiągnięta w pierwszym kwartale roku 2003. Uzyskany wynik nie budzi zdziwienia. Niejasności wokół ustawy VAT- owskiej dotyczące przede wszystkim terminów wejścia w życie poszczególnych artykułów, informacje na temat kolejnych podwyżek cen oferowanych aut, dodatkowo podsycały i tak duży popyt. Obserwowany trend obejmuje zarówno producentów krajowych, jak i importerów. Co więcej, dynamika wzrostu sprzedaży uzyskana przez polskich producentów jest wyższa niż importerów. Sprzedaż samochodów wyprodukowanych w Polsce, która wyniosła od początku roku 16 523 sztuki, zwiększyła się w stosunku do roku ubiegłego o 33,6%. W tym samym okresie importerzy sprzedali 81 822 samochody, o 20,4% więcej. Pomimo dobrych rezultatów, udział polskiej produkcji w tegorocznym rynku samochodów osobowych wciąż pozostaje na stosunkowo niskim poziomie, który na koniec marca wyniósł 16,8%. Pocieszającym jest fakt, iż w porównaniu do roku ubiegłego udział ten zwiększył się o 1,4%. Wszystko wskazuje na to, że aktualny trend zostanie utrzymany również w kwietniu. U jego podłoża pozostaje przewidywany dalszy wzrost cen oferowanych aut oraz, a może przede wszystkim drastyczne ograniczenie oferty samochodów z kratką i możliwości odpisu podatku VAT. Niestety, wymienione czynniki, kształtujące obecny rozwój wzrost sprzedaży, już wkrótce mogą skutkować jej spadkiem. Jak wielki będzie poziom spadku, czy wynik całoroczny będzie gorszy od uzyskanego w roku 2003, trudno w chwili obecnej powiedzieć. Wiele zależeć będzie od rozwoju sytuacji polityczno-gospodarczej, która będzie rzutować nie tylko na ogólną kondycję państwa, ale także na nastroje potencjalnych klientów. Na razie prognoza całoroczna nie ulega zmianie. Przewidywany wynik, będzie o około 10% niższy w stosunku do notowanego w roku 2003. Rosnące ceny znajdują swoje odzwierciedlenie w zmianie struktury sprzedaży poszczególnych segmentów cenowych. Dramatycznie zmniejsza się sprzedaż samochodów, których cena nie przekracza 25 tysięcy złotych. Praktycznie, w ofercie tego segmentu pozostał dziś tylko jeden model – Fiat Seicento. Sprzedaż segmentu zamknęła się liczbą 2 834 aut, o ponad 51% mniejszą niż rok wcześniej. Niewiele mniejszy spadek, wynoszący ponad 46%, zanotował segment aut, których ceny kształtują się w przedziale pomiędzy 30 a 35 tysięcy złotych. Również w tym przypadku główną przyczyną jest stopniowy wzrost cen. Jeszcze niedawno, gama oferowanych w segmencie samochodów była znacznie szersza. Dziś niektóre wersje Skody Fabii, czy Toyoty Yaris klasyfikowane są w segmencie wyższym. Segmentem o największym poziomie sprzedaży wciąż pozostaje segment samochodów o cenach od 50 do 70 tysięcy złotych. W ciągu trzech miesięcy nabywców znalazło 26 545 samochodów, o ponad 45% więcej niż w roku ubiegłym. Segment, który notuje największą dynamikę wzrostu tworzą auta o cenach z przedziału od 70 do 100 tysięcy złotych. Ich sprzedaż, która wyniosła na koniec marca (trzy miesiące) 14 246 sztuk, była wyższa w stosunku do analogicznego okresu roku 2003 o 86,3%. Pozycja trzecia przypadła w udziale Toyocie. Marka ta cieszy się na polskim rynku ogromnym uznaniem. Jej sprzedaż szybko rośnie, zbliżając się poziomem do wyniku uzyskanego przez Skodę. W ciągu trzech miesięcy 11 963 osoby skorzystały z oferty Toyoty, o 47% więcej niż rok wcześniej. Wciąż rosnącym zainteresowaniem cieszą się samochody napędzane silnikiem wysokoprężnym. Ich sprzedaż w pierwszym kwartale wyniosła 22 168 sztuk. Uzyskany wynik jest o ponad 47% wyższy w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W tym samym czasie sprzedano 76 177 sztuk samochodów napędzanych silnikiem benzynowym, o 16,7% więcej niż rok wcześniej. Stopniowo rośnie import samochodów używanych. W porównaniu do roku ubiegłego, sprowadzono o 192% więcej aut. Całkowita liczba samochodów zaimportowanych w ciągu trzech miesięcy bieżącego roku wyniosła 11 194 sztuki, w tym 2 960 samochodów w wieku do 4 lat, 6 176 sztuk w wieku od 4 do 10 lat i 2 058 sztuk w wieku powyżej 10 lat. W związku z nadchodzącymi zmianami (likwidacja normy Euro II, jako bariery w imporcie – przewidywany termin podpisania rozporządzenia likwidującego tą barierę to przyszły tydzień) należy się spodziewać znacznego wzrostu importu samochodów najstarszych, a także samochodów lekko uszkodzonych, które po naprawie i badaniach technicznych zasilą ofertę rynku wtórnego. (Samar) |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-05-10 11:20:40 Podsumowanie sprzedaży kwietniowej
W kwietniu padł kolejny rekordowy wynik. Sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 45.115 sztuk i jest to o ponad 45% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż na zbliżonym poziomie po raz ostatni odnotowano w czerwcu 2000 roku (46.682 auta). Potem było już znacznie gorzej. Wynik skumulowany, liczony od początku roku, w wysokości 143.624 auta wykazuje wzrost o ponad 29% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Niekwestionowanym liderem rynku pozostaje Fiat. W ciągu czterech pierwszych miesięcy roku ten producent sprzedał 27.311 aut, o niemal 43% więcej niż rok wcześniej. Udział Fiata w rynku wynosi ponad 19% (17,2% przed rokiem). Przebojem rynku jest Panda, ciesząca się ogromną popularnością nie tylko w kraju, ale również na rynkach zagranicznych. Na drugim miejscu w rankingu najchętniej kupowanych marek pozostaje Skoda z rezultatem tegorocznej sprzedaży w wysokości 18.866 aut, o 44,4% większym niż przed rokiem. Czeski producent zwiększył udział w rynku do 13,1%, z 11,7% w ubiegłym roku. Trzecią pozycję zajmuje Toyota. Sprzedaż samochodów japońskiej marki wyniosła od początku roku 16.161 sztuk (wzrost o 44,2%) i przyczyniła się do wzrostu udziału w rynku z 10 do 11,3%. Renault uzyskał w kwietniu większy wynik sprzedaży miesięcznej niż Toyota, ale w podsumowaniu sumarycznym zajmuje czwartą lokatę. Na zakup francuskich samochodów zdecydowało się 14.551 klientów, o 22,5% więcej niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu - mniejszy niż całego rynku – nie pozwolił na utrzymanie udziału w rynku na ubiegłorocznym poziomie. Obecnie do Renault należy 10,1% rynku (10,7% przed rokiem). Opel znalazł się na piątym miejscu listy rankingowej z wynikiem 14.253 sprzedanych samochodów. Wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem wyniósł 40,3%, a udział zwiększył się z 9,1 do 9,9%. Na uwagę zasługuje wynik miesięcznej sprzedaży samochodów Opla - w kwietniu producent ten sprzedał 5.706 aut, uzyskując trzeci rezultat po Fiacie (7.520) i Skodzie (6.252). To przede wszystkim zasługa wprowadzenia do salonów produkowanej w Gliwicach Astry. Szóstą pozycję zajmuje Ford z wynikiem sprzedaży 12.357 aut, o 96,4% większym niż przed rokiem. Tak duży wskaźnik dynamiki wzrostu (najwyższy w czołowej dziesiątce) przyczynił się do zwiększenia udziału marki w rynku z 5,7 do 8,6%. Na siódmym miejscu ponownie uplasował się Peugeot. Wynik sprzedaży w wysokości 10.799 pojazdów jest o 26,1% większy niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku, a udział w rynku wynosi 7,5%. Kolejna, ósma lokata należy do Citroena. Sprzedaż aut tego producenta zamknęła się liczbą 5.761 i wykazała wzrost w ciągu roku o 4%. Udział marki w rynku zmniejszył się z 5 do 4%. Na dziewiątym miejscu rankingu popularności znalazł się Volkswagen. Sprzedaż w wysokości 5.609 aut wciąż jest mniejsza niż w ubiegłym roku (spadek wynosi 6,6%), a co za tym idzie – zmniejsza się udział VW w rynku – z 5,4 do 3,9%. Pierwszą dziesiątkę polskiego rynku zamyka Nissan z wynikiem sprzedaży od początku roku 3.159 samochodów. Wzrost w stosunku do ubiegłego roku wyniósł 14,4%, a udział marki w rynku stanowi 2,2%. |
ernet TOYOTA DRIVER HB 1.4/ 5D Toruń | 2004-05-10 19:53:53 Czytamy Cię Jackal, czytamy
Swoją drogą, skąd masz te wszystkie ciekawe informacje Tak, czy tak. Dobra robota |
KJ TOYOTA DRIVER AVENSIS WAGON D4D Warszawa - Radom | 2004-05-10 20:17:02
W Radomiu w ASO ROMANOWSKI jestem w stanie to załatwić, reszta w rękach...Warszawiaków |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-05-11 08:51:21
Nie mogę ujawnić konkretnych źródeł, bo musiałbym Cię zabić ale wszystko jest do znalezienia w Internecie. |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-05-13 11:32:34 Dynamiczny rozwój sprzedaży diesli w Polsce
Rosnącym zainteresowaniem cieszą się w Polsce samochody napędzane silnikiem wysokoprężnym. W marcu sprzedaż wyniosła 9.692 egzemplarze, o 63,52% więcej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego. Dla porównania, 29.244 klientów wybrało auta napędzane silnikiem benzynowym – o 35,04% więcej niż w marcu 2003 r. W pierwszym kwartale sprzedaż diesli zamknęła się liczbą 22.168 sztuk – uzyskany wynik jest o ponad 47% lepszy w porównaniu z analogicznym okresem 2003 r. Na rynku samochodów napędzanych silnikiem benzynowym sprzedano 76.177 aut, co oznacza poprawę o 16,7% w skali rok po roku. Uwzględniając kwartalne wyniki sprzedaży w poszczególnych segmentach, największą popularnością cieszyły się diesle w segmencie pojazdów klasy wyższej średniej (36,32% całości sprzedaży), niższej średniej (26,13%) oraz samochodów małych (13,45%). Na uwagę zasługuje także segment MPV – aż 88,96% wszystkich sprzedanych w tym segmencie aut wyposażonych było w silnik wysokoprężny. W pierwszym kwartale najwięcej samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym sprzedał Ford (15,09-proc. udział w rynku), wyprzedając plasujące się na kolejnych pozycjach firmy Skoda (14,83%), Renault (13,81%), Peugeot (13,03%) i Volkswagen (7,08%). Listę najchętniej kupowanych modeli z silnikiem diesla otwiera Skoda Octavia (10,51-proc. udział w rynku), która wyprzedza modele Ford Mondeo (7,32%) i Focus (6,13%), Peugeot 307 (5,49%) oraz Citroen Berlingo (3,87%). (Samar) |