Bmw 525 tds 93 rok nie ciągnie

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Pierwszy raz na forum jestem i chciałbym się najpierw przywitać.
Bmw jeżdżę właściwie od kilku lat. Wcześniej miałem e28 2,0 litra
zagazowana. Wysłużyła się staruszka, oj wysłużyła...
Przyszedł czas na zmianę. Właściwie to dostałem w prezencie e34 525 tds z 93 roku, auto przywiezione z prosto z niemiec. Dzisiaj ją ubezpieczyłem, zrobiłem przegląd i zrobiłem ok 200 km. Zawieszenie, hamulce, prowadzenie, wyciszenie wszystko extra. Auto zadbane nie wytłuczone, no prawie sielanka... Ale jak to mówią prawie robi wielką różnicę. Otóż wydaje mi się że coś jest nie tak z silnikiem. Auto nie ciągnie tak jak powinno, ciężko się wyprzedza nawet ciężarówki. Myślałem że ponad 2200 obr/min auto dostanie wigoru a tu nic przyspiesza nie specjalnie, gaz do podłogi a tu nic.Powoli wchodzi na obroty. Chciałbym więc zadać pytanie dla szanownych grupowiczów.
Co może być przyczyną tak "ospałego" przyspieszania? Czy mogą być zapchane fitry (powietrz, ew. paliwa) ? A może turbina padła?
Właściwie nie słyszałem jej. Czy słychać i czuć jak turbina się włącza? Na autostradzie ledwo przekroczyłem 160 km/h.
Poradźcie proszę od czego zacząć szukać przyczyn tego "zamulenia". Gdzie ew. we Wrocławiu znajdę rzetelny warsztat który zna bmw i jego turbodiesle ?
Chciałęm zaznaczyć też że archiwum przeczytałem, nie mam nastu lat, nie oczekuję od auta palenia gum czy tego podobnych wybryków.
Proszę użytkowników lub znawców tematu o poradę.

Pozdrawiam

Cytat:
Właściwie nie słyszałem jej. Czy słychać i czuć jak turbina się włącza?

Witam.
W moim tds slychac charakterystyczny "świst" dla turbiny jak przegazuje, jezeli u ciebie tego nie slychac byc moze cos nie tak z turbiną

Cytat:
Co może być przyczyną tak "ospałego" przyspieszania? Czy mogą być zapchane fitry (powietrz, ew. paliwa) ? A może turbina padła?