Przygody z układem paliwowym...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zaczęło się od tego iż Esperak przestał odpalać na benzynie. Przez weekend pojeździłem wyłącznie na lpg i w poniedziałek podjechałem do Polmozbytu. Okazało się, że spaliła się pompa paliwa. Cała operacja miała potrwać góra jeden dzień (z powodu braku części na magazynie). Po montażu pompy zaczęło się... nowa pompka wskazywała ciśnienie 9bar czyli 3x większe od nominalnego. Zaczęli szukać przyczyny... Listwa wtryskiwaczy do wyrzucenia - jeden wtrysk w ogóle nie trzyma paliwa, pozostałe zamiast rozpylać paliwo to cyt. 'sikają'. Nową listwę z regulatorem będę miał dopiero na jutro.

Przytkane wtryski to zapewne zasługa lpg, ale pompa mogła spalić się z jakiegoś konkretnego powodu czy po prostu ze starości?

Zastanawiające było dla mnie również to, że paliwo w zbiorniku jest strasznie śmierdzące... a tylko paliwo ze stacji BP...

Czy po montażu nowej listwy może się okazać, że coś jeszcze dodatkowego dojdzie?

Mam nadzieję, że po opuszczeniu Polmozbytu autko będzie chodzić jak w zegarku
  
 
Polmozbyt na Przybyszewskiego to jeden z lepszych warsztatów Daewoo w Łodzi.
Jeżeli paliwo jest dolewane co jakiś czas i nie wyjeżdżane to będzie śmierdzieć.
  
 
dziwne rzeczy prawicie benzyna śmierdzi niebenzyną a to czy z BP czy z innego kranu to jeden .... -wiadomo co. Nietypowy smród to pewnie był zapach spalonej pompki paliwa i tyle - ciekawe na czym kolega odpalał bo przy LPG trzeba na benzynce i też od czasu do czasu przejechać trochę km na niej. W moim esperaku też już ze 3-4 razy poszła pompka ale ostatni raz to ze 2-3 lata temu a z wtryskami jak dotąd zero problemów mimo przejechania na LPG ponad 120 tys.km.
  
 
Cytat:
2010-02-17 18:05:41, rudi pisze:
ciekawe na czym kolega odpalał


Zawsze odpalam na benzynie - moim zdaniem podstawa, ale jednego pięknego poranka nie dało rady. Plus LPG taki, że dojechałem do serwisu o własnych siłach

Z tym paliwem to zastanawiające - tankuję raz w miesiącu, więc paliwko jest cały czas świeże.
  
 
Cytat:
2010-02-17 19:22:14, Nortonn pisze:
Zawsze odpalam na benzynie - moim zdaniem podstawa, ale jednego pięknego poranka nie dało rady. Plus LPG taki, że dojechałem do serwisu o własnych siłach Z tym paliwem to zastanawiające - tankuję raz w miesiącu, więc paliwko jest cały czas świeże.



to OK ale nie sądzę aby "przytkane wtryski" mogły mieć coś wspólnego z LPG , raczej z kiepskim/brudnym paliwem, to się zdarza w wielu autach i bez LPG. Filtr paliwa wynieniałeś ogóle kiedyś, bo raz na kilka lat wypadało by go wymienić - nie jest to wcale takie trudne jak tu niektórzy strasżą
  
 
jeśli auto trafiło do konkretnego serwisu to raczej zrobią dobrze i bez wymiany niepotrzebnych elementów (naciąganie klienta). Napisz co i jak?
  
 
Filtra paliwa faktycznie nie wymieniałem z jednego prostego powodu - nikt nie był w stanie wymontować bez uszkodzenia przewodów. Śruby zostały pryśnięte i nasmarowane jakimś smarem, może puści... jeżeli nie to prawdopodobnie zostanie zrobione obejście...

Zdziwiłem się dziś niesamowicie gdy pojechałem po listwę... miała być kompletna do 1.8 wraz z wtryskiwaczami... facet podał mi dość dziwną rurkę, z wiązką elektryczną do każdego wtrysku i dziwnym wyprowadzeniem regulatora ciśnienia paliwa... Zamówiłem w drogiej alei nową sztukę od użytkownika Auto-Wis. Będzie na jutro. Niestety nie mogę nigdzie znaleźć foto w tej wersji, którą dzisiaj zobaczyłem.

Taką zamówiłem...


[ wiadomość edytowana przez: Nortonn dnia 2010-02-18 20:21:36 ]
  
 
Autko odebrane...

Założona nowa listwa z regulatorem oraz pompa paliwa.
Autko odpala za pierwszym razem, równo pracuje. Przełączenie na gaz odbywa się bez żadnego problemu co na starym zestawie było praktycznie niemożliwe. Stara pompka jest cała zardzewiała - wrzucę potem foto. W tygodniu wybieram się w dłuższą trasę to przetestuję Esperaka.

Koszt pompy paliwa to ok. 186zł plus montaż.

Oby bezawaryjnie następne tys. km
  
 
Cytat:
2010-02-22 14:31:26, Nortonn pisze:
Autko odebrane... Założona nowa listwa z regulatorem oraz pompa paliwa. Autko odpala za pierwszym razem, równo pracuje. Przełączenie na gaz odbywa się bez żadnego problemu co na starym zestawie było praktycznie niemożliwe. Stara pompka jest cała zardzewiała - wrzucę potem foto. W tygodniu wybieram się w dłuższą trasę to przetestuję Esperaka. Koszt pompy paliwa to ok. 186zł plus montaż. Oby bezawaryjnie następne tys. km



słyszałem już o spalonych, zatartych itp. pompach ale żeby pompa paliwa wykonana głównie z "plasztiku" i nierdzewnej blachy, zardzewiała to szok, co ty tam wlewasz - H2O czy co?
  
 
Cytat:
2010-02-22 18:08:08, rudi pisze:
słyszałem już o spalonych, zatartych itp. pompach ale żeby pompa paliwa wykonana głównie z "plasztiku" i nierdzewnej blachy, zardzewiała to szok, co ty tam wlewasz - H2O czy co?


Ciecz zwaną paliwem...
Na początku na SHELL'u a od dłuższego czasu BP...
  
 
No niestety przy gazie z wtryskami benzyny mogą być problemy. Stosuje się myjkę ultradźwiękową i powinno działać. Objawami zapuszczonych wtrysków są problemy z odpalaniem i "zanik" mocy.
  
 
Cytat:
2010-02-22 20:35:48, Nortonn pisze:
Ciecz zwaną paliwem... Na początku na SHELL'u a od dłuższego czasu BP...



Kupuj na orlenie - też kiedyś zatankowałem na pięknej stacji BP jakąś ultimate- ten ich zachwalany szajs i po kilku dniach pomka poszła się...wiesz co. Od tego czasu zielone stacje omijam szerokim łukiem- co najwyżej dywaniki u ich wytrzepie i jest dobrze.
  
 
Cytat:
2010-02-23 17:52:12, slayter pisze:
Objawami zapuszczonych wtrysków są problemy z odpalaniem i "zanik" mocy.


Masz rację - przed naprawą auto było strasznie mułowate. Teraz odzyskał siły witalne.

Cytat:
2010-02-23 18:20:26, rudi pisze:
Kupuj na orlenie - też kiedyś zatankowałem na pięknej stacji BP jakąś ultimate- ten ich zachwalany szajs i po kilku dniach pomka poszła się...wiesz co. Od tego czasu zielone stacje omijam szerokim łukiem- co najwyżej dywaniki u ich wytrzepie i jest dobrze.


Sądzę, że to może być wina konkretnej stacji a niekoniecznie szyldu.
  
 
Cytat:
2010-02-24 10:20:13, Nortonn pisze:
Sądzę, że to może być wina konkretnej stacji a niekoniecznie szyldu.



być może ale to tym gorzej dla nich bo skoro szczycą się nazwą BP i tylko z racji tego ceny mają wyższe o ładnych kilka procent to k.. a do czegoś chyba zobowiązuje - a moze BP to tylko znaczy ( przy) Bywajcie Pajace
  
 


Tak wygląda stara pompa paliwa...
  
 
Byś wkleił zdjęcie jakiejś fajnej dziewczyny w bikini, a nie jakąś pompę
  
 
Cytat:
2010-02-25 08:56:51, DeeJay pisze:
Byś wkleił zdjęcie jakiejś fajnej dziewczyny w bikini, a nie jakąś pompę



lepiej bez
  
 
a po co Ci bez
  
 
Cytat:
2010-02-24 22:33:53, Nortonn pisze:
Tak wygląda stara pompa paliwa...


Na tym zdjęciu to ona tak lśni jak by była nowa .
  
 
Cytat:
2010-02-26 08:44:38, kondziak pisze:
Na tym zdjęciu to ona tak lśni jak by była nowa .



ale espero to ruda więc i na pompie wystąpić musi jak widać