Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kefir200 Kętrzyn | 2006-01-16 00:17:16 Prosze o opinię specjalistów w w temacie spawania...
Czy zestaw TIG oparty o spawarkę inwerterową np: allegro.pl/show_item.php?item=80903545 lub allegro.pl/show_item.php?item=80905930 nadaje się do spawania blach samochodowych? Oczywiście tylko amatorsko. Potrzebuję spawarki do częściowego remontu auta i do budowy układu dolotowego i wydechowego, a także klatki w aucie. Dlatego mój wybór to TIG. Muszę wykonać też prace w zakresie blacharki, tj wymienić jeden tylny błotnik, jeden próg i poprawić podszybie. Czy TIG zrobi to równie dobrze co Migomat? Czy nie będzie kłopotów z przegrzewaniem się blachy jak w przypadku spawania elektrodowego? Czy nie jest to zbyt czasochłonna metoda? Mogę wydać w tej chwili pieniądze raz...na migomat lub na TIGa. Ale wątpię w uniwersalność TIGa. Prosze o poradę. Jeszcze jedno... Czy jednofazowe TIGi, te tanie z allegro pospawają aluminium? Zawsze sądziłem, że aluminium pospawają tylko spawarki AC. Opisy tych spawarek mówią o możliwości spawania aluminium. Mam nadzieję, że nie naruszam żadnych zasad panujących na tym forum odnośnie linków do ofert sprzedaży. |
![]() Radass Fiat 126p Brodłej | 2006-01-16 19:45:20 TIG to spawanie elektrodą nietopliwą (wolframową) więc materiał spoiny nanosisz "ręcznie" za pomocą materiału dodatkowego (drutu). prąd przemienny powoduje rozproszenie tlenków aluminium i dlatego jest możliwe spawanie alum. więc TIG jak najbardziej sie nadaje do spawania alum. TIG-metoda bardzo dokładna i raczej pracochłonna. do takich prac jak potrzebujesz zrobić lepszym rozwiązaniem będzie MIG-MAG.
pozdrawiam. |
-SerU- Fiat 131 Wroclaw/Maidstone | 2006-01-17 07:34:28 Zaczynam się obawiać i to poważnie. Po 1 skoro nigdy się w to nie bawiłeś to nie kupuj tiga-kup migomat i zacznij się uczyć, bo spawanie klatki czy dachu to nie jest takie hop-siup. Z resztą cała robota jaka Cię czeka to poważne wyzwanie. Jeśli się dobrze nie nauczysz spawać przed zabraniem się za samochód to moze się okazać, że po jakimś czasie spawy Ci popuszczają i wszystko poodpada-niestety. Zrobienie układu wydechowego (szczególnie kolektora wydechowego) to już jest bardzo poważne wyzwanie i powiem szczerze, że sam mimo iż mam spore doświadczenie w tej branży jedynie przerobiłem dwa gotowe kolektroy rurowe żeby pasowały do danego silnika kląc przy tym niemiłosiernie. Zastanów się na co się porywasz-nie życzę Ci źle ale włącz w to trochę racjonalizmu ![]() Życzę powodzenia ![]() Poniżej kilka moich wydumek-wyobraź sobie, że ten samochód robiłem ponad 3 miesiące a w sumie gdyby ktoś popatrzył na to z boku powiedziałby, że to była robota góra na miesiąc. Na fotkach widać jedynie niewielki ułamek całej pracy, którą włożyłem w ten samochód. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
grzesiek3210 Krasnystaw | 2006-02-02 02:28:44 I BYM ZAPOMNIAŁ DODAĆ
ZDECYDOWNIE W TYCH PIENIĄDZACH WYBIERZ MIGOMAT. |
kefir200 Kętrzyn | 2006-02-02 10:12:24 Już mam konkretny mętlik w głowie ![]() Czy migomat pospawa rury z nierdzewki o ściance 3-4mm i uda sie osiągnąć w miare dobry efekt? Widziałem spawy z tego "TIGa" Flory....nie wymagają późniejszej obróbki i są naprawdę ładne... Jeszcze jedno. Ś-mig ma w ofercie wszystie części do napraw. Dopadlem kilka ogłoszeń Besterów i coś jeszcze z OZAS'u...podzwonię. |