Niska temperatura silnika! Pomocy!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam BMW e32 735 i po raz pierwszy pojawil sie problem z temperatyra silnika Chodzi o to ze wskazowka ledwie siega za niebieskie pole. Zawsze nawet w zimie po paru kilometrach byla rowniutko na srodeczku. A teraz w lato nie chce tam dojsc. Ostatnio stalem w korku 40 minut i wciaz ledwie siegala za niebieskie pole. Potem jak wyjechalem na trase i jechalem tak 100-120 to wskoczyla na srodek:/ Nastepnego dnia bylo tak samo. w korku wskazowka siegala tyci za niebieskie pole ale w tasie juz nie wskoczyla na srodek tylko dalej byla zaraz za tym polem. Ale jak stane i pochodzi tak na wolnych obrotach to wskazowka sie przesuwa tak miedzy niebieskie pole a srodek calego wskaznika. Nie wiem co jest grane Tak wogule moze byc? Moze ja panikuje. Ale czy mozliwe jest zeby silnik byl az tak dobrze chlodzony? Blagam pomuzcie bo ja musze jezdzic w trasy a jak cos strzeli w drodze to bedzie wielka lipa
  
 
Przede wszystkim sprawdź termostat, bo pewnie się zaciął w pozycji otwartej i masz cały czas obieg otwatry na chłodnicę. Później sprawdź visco (o ile w 7 jest bo się nie orientuje) bo może jest cały czas załączone, ale to byś słyszał świst powietrza pod maską.
  
 
Ale moge tak jezdzic?? Bo ja musze moja mame wozic na rechabilitacje A nie chcial bym nagle stanac gdzies na trasie...
  
 
Jeśli to termostat to koszta naprawy nie tak duże, więc lepiej wymienić. Ogólnie silnik jest niedogrzany, ale w jakiś znaczący sposób nie powinno mu to zaszkodzić w krótkim okresie użytkowania. Może ci za to więcej palić na przykład.
  
 
Wielkie dzieki! Gdybyjeszcze ktos mial jakas rade to czekam
  
 
Cytat:
Później sprawdź visco (o ile w 7 jest bo się nie orientuje) bo może jest cały czas załączone, ale to byś słyszał świst powietrza pod maską.


visco jest cały czas załączone we wszystkich BMW, tylko raz "spina" bardziej a raz mniej. Zazwyczaj jak jest to wina visca to podczas jazdy w trasie, auto jest niedogrzane, lecz w korkach się przegrzewa(tyczy się to tego co Carlito pisał o niskiej temp w trasie) więc nie jest tak jak u Carlito. Raczej na bank to termostat. Lepiej jak najszybciej zmienić zanim zadziała w druga strone i podgotujesz M30
  
 
jeśli termostat to mały problem .... natomiast jeśli visko masz spięte na stałe to proponował bym wymienić .... przy długotrwałej pracy przy dużych obrotach potrafi się urwać i zrobić ładną dziurę w masce
  
 
Spięte na stałe wisko nie ma wpływu na tak niską temperaturę silnika.
Dobieraj się do termostatu i ... po krzyku
Ale wiesz, co? Sprawdź wcześniej, czy to na pewno termostat.
Po uruchomieniu silnika "pomacaj" co kilka minut rurę pomiedzy termostatem a chłodnicą.
Jak się będzie robiła ciepła, to wiadomo.
Jeśli jednak będzie nadal zimna, to szukaj innej przyczyny (ale nie wisko !!!)
Może to być np. uszkodzony czujnik temperatury
  
 
Wymień Termostat bo koszt znikomy i sam to możesz zrobić we własnym zakresie.