Jakie są objawy uszkodzonych łożysk poduszek mcpersona??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu coś mi stuka w przednim zawieszeniu myslalem ze to sworzen ale jest ok bylem dzis w aso i sprawdzili mi przednie zawieszenie i podobno jest ok laczniki i te inne pierdoly w porzadku podobno te lozyska tez jest ok ale czy dali by rade sprawdzic bez zdejmowania mc persona??? O tym pisałem w wątkutu Ale czy ktos z esperakow mial podobnie nie widzial golym okiem a bylo to to??? Nawala szczegolnie przy
"skrecaniu na torach, nierownosciach" i prawa strona na sierzantach
  
 
Jak lozyska sie skonczyly to strzela przy skrecaniu na postoju w czasie jazdy na wertepach.
  
 
ja mam to samo... wala gałki...
  
 
Łożyska Mc Persona najławiej wyłapać na "suchym skręcie"....Stań na jakiejś gładkiej nawierzchni (na stacjach paliw typu Shell takowa jest np.) kogoś posadź za kierownicę , sam uklęknij przy podejrzanym kole ...przy powolnym kręceniu słychać najczęściej takie "pykanie-przeskakiwanie" albo inne tego typu odgłosy...raczej rzadko objawia to się mocnym stukaniem ..no chyba że masz już wyrąbane łożyska na maksa
  
 
Miałem to samo---przy jeżdzie na wprost cisza,przy skręcaniu waliło jak h...Oczywiście na szarpakach nic nie wykazało(diagnosta stwierdził że to przekladnia).A tu.........SWORZEŃ!!!!
A teraz rozkoszuję się błogą ciszą w zawieszeniu!
Dla pewności wymieniłem też gałki i łącznik stanilizatora-grosze to kosztuje,a za to mam pewność że jest OK.
  
 
Wlasnie u mnie wczoraj tez nic nie stwierdzili a przy skertach szczegolnie na przejazdach albo jak ostrzej wejde w zakeret jest takie odczucie oczywiscie z maksymalnym stukaniem metalicznym jakby kola odchodzily od zawieszenia. Na wprost cisza ewentualnie ,male stuki z przodu z prawej strony. Laczniki nowe
  
 
U mnie też waliła prawa strona przód.
Weż kawał rurki albo łyżkę do opon,podnieś samochód(niekoniecznie-ja z kanału bez podnoszenia auta wypatrzyłem ten luz),włóż tego szpeja między wahacz a coś nieruchomego(np.zwrotnicę ) i nacisnij mocno w dół-jeśli wahacz choć trochę pójdzie w dół to masz wyjeb..ny sworzeń i trza go zmienić(jego konstrukcja jest taka że nie powinno tam być żadnego luzu.Oczywiście na szarpakach ten luz jest trudny do wykrycia,gdyż mc person(sprężyna )to wszystko ściska.Trzeba by wpierw wyciągać amora ze spreżyną i dopiero patrzec na lużnej zawiesze.....
  
 
Panowie, ale napiszcie dokładnie jaki sworzeń do wymiany - najlepiej dokładne nazwy z katalogu .
Ja jeździłem z takim stukaniem dawno temu Toyotą cariną, przejechałem 100.000 km, opchnąłem i zapomniałem. A podobno (wg "szpeca") do wymiany były przeguby, które ... przeskakiwały i które jak to w toyocie kosztowałyby po tysiącu albo i drożej.

No i kupiłem 4 lata temu Esperaka, i też usłyszałem lekkie stukanie-przeskakiwanie przy skręcaniu. Przejechałem 100.000 km Esperakiem, stukanie-przeskakiwanie nawet się nie powiększyło zanadto, ale kazałem wymienić hamulce(tarcze) przednie i ... SIĘ ZACZĘŁO. Zaczął tak napier..ć z prawej strony przy skręcaniu w lewo i potem nawet przy wyprostowaniu kół i nawet przy silnym przyśpieszaniu, że ... aż wstyd tym jeździć.
No to pojechałem do aktualnego "szpeca" i wymienił przegub prawy i ... KUPA. NIC NIE DAŁO !!!
Szpec przez telefon zaczał mi pleść, że on "przeciez mówił że to nie przegub" (to po h.. wymieniał ?).

Pytanie do jedynych znawców Espero i techniki motoryzacyjnej, czyli forumowiczów szanownych :
co tam do cholery trzeba wymienić, aby nie "przeskakiwało" ???

Pozdro


  
 
Moz tatcze są zwichrowane
  
 
Cytat:
2006-06-04 17:22:49, Dariusz pisze:
co tam do cholery trzeba wymienić, aby nie "przeskakiwało" ??


łozysko McPersona
  
 
jeśli "przeskakuje" przy wyprzedzaniu to sprwadź poduszki silnika (szczególnie centralną i prawą)
  
 
ODswiezam wątek

problem-stuka przy przejezdzaniu przez tory ale zazwyczaj tylko na skreconych kolach
-przy skrecaniu w miejscu bardzo strzela
-podczas ruszania i hamowania slychac takie BARDZO CHARAKTERYSTYCZNE chrobotanie,zgrzytanie-jakby sie coś naginało i wtedy taki dzwiek wydawalo
-ostatnio wszystkie objawy sie nasiliły
-slychac głównie z lewej strony

*sworznie,drążki wymienione-maja 2tys km
*ostatnio mechanik powiedzial mi ze to drążek(lewy) napewno-wymieniłem i nic sie niezmieniło
*amorki ,poduszki(podobno-bo mechanik robil) wymieniane 2 lata temu-20tys km
*bylem pewien ze maglownica-wczoraj rozebralem-zregenerowalem-poprawa jest ale w innych kategoriach-w dalszym ciagu slysze chrobotanie...itd

jeszcze jedno pytanie-czy mówiąc o łozysko mcpersona chodiz wam o poduszke amortyzatora???


Pomózcie chłopaki !!! w sobote chcialbym to zrobic a rano pojechac po ewentualne czesci....






[ wiadomość edytowana przez: tommi3737 dnia 2006-11-17 00:19:07 ]
  
 
możliwe,że masz pękniętą sprężynę.Miałem podobne objawy i byłem pewny że to przegub.Ale przed jazdą auto poszło na kanał,czy to sprężyna nie strzela (sprężyna była cała,przegub wymienili i objawy ustały)
  
 
Cytat:
2006-11-17 00:04:17, tommi3737 pisze:
... jeszcze jedno pytanie-czy mówiąc o łozysko mcpersona chodiz wam o poduszke amortyzatora?..


NIE
  
 
Cytat:
2006-11-17 09:36:57, bogdan1 pisze:
NIE



Skoro twierdzisz ze NIE to wytlumacz mi łaskawie o co chodzi bo z tego co ja wiem na mcpersonie jest tylko jedno łożysko i jest ono zintegrowane z poduszka amortyzatora(jest to jedna czesc)
  
 
Cytat:
2006-11-17 10:41:24, tommi3737 pisze:
Skoro twierdzisz ze NIE to wytlumacz mi łaskawie o co chodzi bo z tego co ja wiem na mcpersonie jest tylko jedno łożysko i jest ono zintegrowane z poduszka amortyzatora(jest to jedna czesc)


Juz siem tumaczem...

Dla mnie poduszka to poduszka...czyli gówniany kawałek gumy..ewent. gumy z metalem

Niemniej trochem siem mogłem zamotać bo np. w ligancy..łożysko McPersona występuje jako osobny element..

W Espero/Nexii...wygląda na to że jest to nierozbieralne faktycznie..ale w łapach osobiście nie miałem tego nigdy więc nie dam gowy

Pewnie to je to?:

MOCOWANIE GORNE AMORT.NEXIA/ESPERO 90184756/A70000D 60.00

MOCOWANIE GORNE AMORT.NEXIA/ESPERO 90184756/A70000 70.00

Pozdrawiam
  
 
Mi tez tak stukało troche i skrzypiało wymieniłem górne mocowanie amortyzatora i spokój koszt raptem 35zł za jedno mocowanie.