Mizerne osiągi na wyższych obrotach Camry

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich ,
Juz jakis czas temu pisałem odnosnie mozliwosci predkościowych mojej Camry 2.2, '94 (automat). jak do tej pory sporo kombinowałem i niewiele to dało, nadal Vmax to ok. 150-160km/h.
1. Wymontowałem mikser od gazu i sprawdziłem tylko na benzynie i jedzie ok. 10km szybciej ale z górki,
2. Filtr powietrza nowy,
3. Świece nowe,
4. Katalizator wyciety (po wycięciu tylko trochę lepszy dół),
5. Sonda lambda ok (na pewno),
6. Kable wys. napiecia nowe.
7. Linka gazu ok.

Generalnie jest tak ze od 4 tys. obrotów ma mniejszą chęć się zbierac. Szczególnie przy wyprzedzaniu od 100km/h jest wielki smutek powiekszający sie wraz z nadjezdzającym z przeciwka autem. Nawet lepiej sie zbiera jak nie wciskam do podłogi. Po przełączeniu na ostatni bieg osiąga trochę powyżej 4tys. obrotów i jest to ok. 150km/h (na 1 i 2 biegu zamyka zegar obrotów, na 3 ciężko, a na 4 j.w.). Pod pedałem gazu jest jeszcze duzy zapas ale mogę sobie tylko podeptać.
Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę wdzieczny bo mi już wszystko opadło a szczególnie po wycięciu dobrego kata.

Pozdrawiam
  
 
Zmierz mu kompresję.
Dawno zawory ustawiane ? Rozrząd stary ? Zapłon ustawiony ?
Pozdro.
  
 
Z tego co pamietam masz przeplywomierz powietrza klapowy.Pociagnij z diagnozlacza pod maska ze styku OX jakis kabelek do kabiny przez okno zapnij woltomierz na niski zakres i mase do masy np zapalniczki i zmierz napiecie sondy lambda podczas jazdy... 0.0V napiecia powinno byc podczas hamowania silnikiem na puszczonym pedale gazu, a 0.8-0.9Vmieszanka bogata podczas gwaltownego przyspieszania ,przy jezdzie ustalonej ani nie rozpedzasz ani nie hamujesz powinno oscylowac okolo 0.2V-0.8V.
Jezeli podczas rozpedzania jest np 0.6V to mieszanka jest zbyt uboga zamulone wtryski lub przeskoczyl przeplywomierz.Sprawdz tez kabelki przy czujniku polozenia przepustnicy tam gdzie wpiecie gazownikow czy sie nie przelamaly.
Przeplywomierz mozna zregenerowac,zrywasz czarny dekielek z gory sprawdzasz czy oska klapy chodzi gladko w pelnym zakresie,nie zacina sie
...wpinasz woltomierz jw. na wolnych obrotach [cieply silnik]tak regulujesz naciag sprezyny[kolko z zabkami i zapadka] aby sonda oscylowala przynajmniej od 0.2-0.8V ...
sprawdzasz przy 2500 obr czy dalej oscyluje ewentualnie korygujesz,potem jazda probna i jeszcze zabek w jedna albo w druga strone jak lepiej hula.
Zakladam ze przepustnica jest otwarta na maxa przy gazie do dechy?Powodzonka
  
 
Dzięki bardzo za rady. Od nowego tygodnia bede bawił sie dalej.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-10-27 21:47:33, Bigelektron pisze:
Z tego co pamietam masz przeplywomierz powietrza klapowy.



z tego co pamiętam to dam sobie jajko obciąć że w Camry 2.2 przed 1996 przepływomierza nie ma...

przede wszystkim wymieniłbym olej w automacie... w 99% przypadków pomaga na dolegliwości tego typu...

potem dopiero :


1) sprawdziłbym kompresję ( jak pisze Perzan ) zajrzałbym czy dolot nie jest gdzieś zatkany ( np gąbką przez gaziarzy ), możesz spróbować odpiąć dolot przy przepustnicy - 500m bez niego nic nie zepsuje, a może się okazać że to on...

2) sprawdziłbym jeszcze TPS ( chociaż 2.2 i bez niego daje sobie świetnie radę - sprawdzone 2x )

3) no i ostatnie - jeśli zapiekłeś wtryski, to serdeczne wyrazy... na początek zalałbym Vpower, albo BP Ultimate, zresetował kompa, i pogonił na Pb tak ze dwa zbiorniki... możesz dorzucić preparat do czyszczenia wtrysków...

4) zajrzyj na TKP, do działu Camry, może tam ktoś coś wymyśli...

pzdr
  
 
[quote]
2006-10-30 17:24:40, marcinm pisze:
z tego co pamiętam to dam sobie jajko obciąć że w Camry 2.2 przed 1996 przepływomierza nie ma...
Moze masz racje nie jestem pewien ,ale skoro obiecales... to sprawdze roczniki przed 96.
  
 
Dzięki, dzięki!!!
Po akcji "znicz" jadę do gaziarzy na przegląd po 10 000 moze
przy okazji coś wykombinują a mają do tego serce i sprzęt.
Jak bym sie uporał to dam znać co było.
P.s.
Olej w skrzyni jest wymieniony.
Z ciekawostek:
Jak jest zimny to jedzie jak bym tira holował i drży na wolnych.
Jak mu depnę to potem ma wiekszą ochotę do jazdy, a jak pierdze
po miescie w korkach to auto sie dostosowuje do takiej jazdy.

Pozdrawiam




  
 
Cytat:
2006-10-31 01:09:03, Bigelektron pisze:
[quote] 2006-10-30 17:24:40, marcinm pisze: z tego co pamiętam to dam sobie jajko obciąć że w Camry 2.2 przed 1996 przepływomierza nie ma... Moze masz racje nie jestem pewien ,ale skoro obiecales... to sprawdze roczniki przed 96.



sprawdzaj - wiem czym jeżdżę, więc jestem spokojny
  
 
Cytat:
2006-11-03 09:18:54, marcinm pisze:
sprawdzaj - wiem czym jeżdżę, więc jestem spokojny


Masz racje w 3 litrowej byl klapowy ,w twojej jest MAPsensor.
  
 
Nie wiem czy to pomoze ale u mie w Camry 2.2 zabrudzila sie przepustnica i tez sie autko nie bardzo zbieralo.Do tego sie mulilo i paliwko przepalalo.Czasem przy odpaleniu chwile pochodzilo i gaslo.Po przeczyszczeniu przepustnicy i czujnikow jak reka odjal.Proponuje sprawdzic.
Pozdrawiam