Jaka predkosc??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Mam pytanie jaka predkosc jest najlepsza dla bmw 318i na LPG zeby bylo najmniejsze spalanie??? jesli ktos wie prosze o odpowiedz. a tak przy okazji Ile mniej wiecej pali wasza beta na 100k/h??? i ile najwiecej wyciągnie???. z gory dzieki.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2007-06-14 18:00:38, hadziu89 pisze:
Witam!!! Mam pytanie jaka predkosc jest najlepsza dla bmw 318i na LPG zeby bylo najmniejsze spalanie??? jesli ktos wie prosze o odpowiedz. a tak przy okazji Ile mniej wiecej pali wasza beta na 100k/h??? i ile najwiecej wyciągnie???. z gory dzieki. Pozdrawiam!!!


Witam !
Mam co prawda 525i , bez gazu ale postaram się odpowiedzieć na twój post(przynajmniej częściowo).
1. prędkośc raczej nie ma dużego znaczenia bo jadąc na 1biegu 5.000 obr/min , spalisz troszkę więcej niż jadąc 5 na 3.000 obr/min. a prędkośc też będzie różna ....
2. ważne są obroty silnika , im większe tym większe spalanie
3. jaka prędkośc jest najlepsza ?? moja dopowiedź jest taka: "BEZPIECZNA".
4. ile wyciąga moja Becia ?? Hmmm, na obwodnicy 3-miasta wskoczyło mi 190 km/h, ale to było sprawdzenie i się tego wstydzę !!! Dlaczego ?? dlatego że mojej znajomej mąż zginął bo zderzył się z BORowikiem jadącym ponad 150 km/h
W te wakacje jadę do Niemiec do rodzinki i tam sprawdzę ile moja Becia pociągnie(na autostradach w Niemczech nie ma ograniczeń i są to drogi bezpieczne), ale i tak nie bedę szalał.
5. Ile pali moja Becia na 100 km ?? średnio około 11-12 l/100 km. Potrafie jednak jechac przez miasto przy spalaniu ok. 8-9 l/100 km. Jade wtedy spokojnie, bez "gazówek" itp.
Licytowanie sie "ile moja maszyna wyciągnie", nie prowadzi do niczego dobrego, podpuścisz "entelygenta" z duzym dobrym silnikiem i spowoduje jakiś wypadek.
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej drogi i szczęśliwych powrotów

[ wiadomość edytowana przez: grzesiekswiader dnia 2007-06-14 23:05:25 ]
  
 
Jezeli chcemy uzyskac jak najmniejsze zuzycie paliwa to musimy starac sie jak najwiecej korzystac z najwyzszych biegow (najlepiej z biegu 5-go). Najmniej auto bedzie Ci palilo, jezeli bedziesz jezdzil na 5-ce w przedziale predkosci od 70 do 110 km/h. Powyzej 110 km/h spalanie zaczyna dosc mocno rosnac, bo bardzo wzrastaja opory powietrza. Znaczenie ma tez przebieg momentu obrotowego, ale najbardziej decydujacy wplyw maja jednak opory powietrza stawiane samochodowi.

Poza tym nie jest prawda, ze przy danych obrotach na 1 biegu auto spali tyle samo co przy takich samych obrotach na 5 biegu. Roznica jest wrecz astronomiczna, bo na 1 biegu przy 3000 obr./min. wiekszosc aut spali od 30 do 40 litrow/100km, a przy tych samych 3000 obr./min. ale na 5 biegu juz tylko od 5 do 10 litrow/100km (oczywiscie podaje w przyblizeniu).

Nie wiem ile dokladnie spali Twoje 318i, ale moge Ci podac ze moje 316i lyka w trasie od 6,5 do 7,3 l/100km w zaleznosci od stylu jazdy i warunkow na drodze. W miescie oczywiscie wezmie troche wiecej, ale to juz zalezy od wielkosci miasta i stylu jazdy po tym miescie. Dane dotycza jazdy na benzynie, bo nie przerabiam auta na gaz i nie chce strzelac o ile wiecej gazu auto by mi lykalo niz benzyny.

[ wiadomość edytowana przez: viaxx dnia 2007-06-15 08:39:30 ]
  
 
zgadzam sie..ale panowie BMW mają ekonomizery i ja mam board computer co mówi o spalaniu w danej chwili i na przestrzeni iluś tam km.
  
 
Cytat:
2007-06-14 18:00:38, hadziu89 pisze:
Ile mniej wiecej pali wasza beta na 100k/h???



Takie cos to w "ile pali twoja becia"! I staraj sie inaczej- bardziej czytelnie- formułowac tematy.. prosze.


pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2007-06-15 12:59:19 ]
  
 
Czyli wszystko już jasne, spalanie
- w mniejszym stopniu zależy od prędkości samochodu, a raczej od obrotów silnika i biegu na jakim jedziemy
- zależy od techniki jazdy, charakteru i temperamentu kierowcy
- zależne jest również od stanu technicznego jednostki napędowej jak i całego auta
- takich czynnków jak ciśnienie w oponach czy otwarte okna przy większych prędkościach
- jakości paliwa
- przebywanych odległości
- i wiele innych

Na szczęście nasze BeMy mają ekonomizery i możemy przez cały czas kontrolować i korygować spalanie.

Pozdrawiam
PS. Lekkiej nogi i taniego paliwa życze
  
 
silnik samochodu zużywa najwięcej paliwa w okolicach max. momentu obrotowego. czyli mając elastyczny silnik przy niskich obrotach spali więcej paliwa.
wiadomo też że elastyczny silnik potrzebuje mniej
kręcenia do wyższych obrotów więc problemu nie ma.
jeżdżąc w ten sposób można jeździć w brew pozorom całkiem dynamicznie.

w technice jazdy liczy sie aby przewidywać co się stanie
i opowiednio wcześniej wychamowywać samochód silnkiem
ale tylko do określonych obrotów mniej więcej nie niżej niż 300rpm
powyżej biegu jałowego silnika. redukować biegi wydaje się forsowne ale gosciu w peugeocie 106 zszedł do 2.90 l/100 tyle że
na bierząco wachlował gałką biegów (moim zdaniem masochizm
i morderstwo dla synchronizaatorów)

głębokość wciśnięcia pedału gazu nie ma żadnego znaczenia

znaczenie ma za to ciężar smochodu, stan samochodu, jakość paliwa, warunki drogowe,

ja stosując się do tego w vektrze a 2.0i 4x4 lpg
w porównaniu z ojcem przy takiej samej dynamice jazdy spalełem nawet o 2 litry mniej.. sprawdzone na trasie kcynia-wałcz (100km).
a dojechaliśmy w tym samym czasie 55min.

moim zdaniem wystarczy możliwie dużo na biegu jeździć i mieć samochód w dobrym stanie tech. by sporo zaoszczędzić.


z pozdrowieniami.
  
 
Cytat:
2007-06-15 15:55:43, BeeMWe pisze:
Na szczęście nasze BeMy mają ekonomizery i możemy przez cały czas kontrolować i korygować spalanie.


Kto ma to ma. W Compactach ich nie zakładali. :/

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
Kto ma to ma. W Compactach ich nie zakładali. :/


Inżynierowie uznali pewnie że compact'y są tak ekonomiczne że nie potrzebują tego udogodnienia, a właścieciele compactów są baaaardzo bogaci i nie zwżają na takie szczegóły jak zużycie paliwa
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-06-15 19:22:23, BeeMWe pisze:
Inżynierowie uznali pewnie że compact'y są tak ekonomiczne że nie potrzebują tego udogodnienia, a właścieciele compactów są baaaardzo bogaci i nie zwżają na takie szczegóły jak zużycie paliwa Pozdrawiam


Hehheheheheheheheheheh No wiadomo, Compacty są tylko dla szlachty.

Pozdrawiam.
  
 
Dzieki panowie teraz bede mniej wiecej wiedzial jak jezdzic zeby chodz troche zaoszczedzic chodz nie zawsze sie da oszczedzac
A szerokie opony o niskim profilu moge powodawac wieksze spalanie??? moze bunia tracic na sile???
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
A szerokie opony o niskim profilu moge powodawac wieksze spalanie??? moze bunia tracic na sile???
Pozdrawiam




Szerokie kapcie = Większe opory toczenia i często naprawiane zawieszenie (na polskich drogach)
  
 
Cytat:
silnik samochodu zużywa najwięcej paliwa w okolicach max. momentu obrotowego


Kirpek głupoty wypisujesz !! Wręcz przeciwnie.

Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest osiągane mniej więcej przy maksymalnej wartości momentu napędowego. Po przekroczeniu obrotów silnika odpowiadających maksymalnemu wzrasta moc a więc i prędkość maksymalna samochodu. Maleje za to moment i wzrasta zużycie paliwa.
Znając charakterystykę eksploatacyjną swojego samochodu kierowca jest w stanie lepiej prowadzić tzw. "jazdę ekonomiczną"

Reszta tu:
Mototechnika
  
 
Cytat:
2007-06-16 19:51:26, chudy01 pisze:
Kirpek głupoty wypisujesz !! Wręcz przeciwnie. Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa jest osiągane mniej więcej przy maksymalnej wartości momentu napędowego. Po przekroczeniu obrotów silnika odpowiadających maksymalnemu wzrasta moc a więc i prędkość maksymalna samochodu. Maleje za to moment i wzrasta zużycie paliwa. Znając charakterystykę eksploatacyjną swojego samochodu kierowca jest w stanie lepiej prowadzić tzw. "jazdę ekonomiczną" Reszta tu: Mototechnika




ja tylko powtórzyłem to co wyczytałem i się dowiedziałem
precież wiadomo że dyzle maja bardzo szeroki max moment obrotowy a jednak różnica w spalaniu przy ostrej jeździe a normalnej nie jest duża.
  
 
Wąskie opony=małe zużycie paliwa
prądkość obrotowa w granicach 2000-3000 =małe zużycie paliwa
Jazda na wybiegu(na luzie ale bez przesady) = małe zużycie paliwa(tak jeżdżą w rajdach o kropelce)

częste używanie hamulca= duże zużycie paliwa
gwałtowne(lub zbyt ospałe) przyspieszanie= duże zużycie paliwa
krótkie przebiegi(zimny silnik)= duże zużycie paliwa
jazda na niskim biegu= duże zużycie paliwa
późna zmiana biegu "w górę"= duże zużycie paliwa
rozgrzewanie silnika na postoju= duże zużycie paliwa
klima= duże zużycie paliwa
duzy pobór prądu= duże zużycie paliwa
  
 
najlepiej nie krecic auta powyzej 3 tys gdy chcemy oszczednie jezdzic, nie znaczy to zeby auto kisic na 5 przy 70km/h bo wtedy silnik sie meczy i pali duzo wiecej a dodatkowo zachodzi efekt tzw."zamulania silnika". przed swiatlami jak widziz ze czerwone to pusc gaz i niech fura toczy sie na biegu . moja bmw 320 pali w miescie od 10 do 13 l (zalezy od jazdy) najszybciej jechalem 220 ale wlascicilem przedemna jak kupywalem przewiozl mnie 230 pozdrawiam
  
 
Moja pali tyle ile sie wleje ale tak na poważne jak chcesz ekonomicznie jeździć to delikatnie przyspieszaj nie krec za wysoko (ja jak śmigam to krece 3.5-4tys i nie jest tragicznie) i powinny być mniejsze rachunki
  
 
zapomialem rozbujalem swoja do 195km/h
  
 
odkąd mam moje beemwe zastanawia mnie jak board computer oblicza to średnie spalanie, bo ono po przejechaniu kilkuset km sie statkuje np. mi na 10,7 i tak zostaje. Jak zresetuje to zmienia się co chwile. jakieś pomysły/?
  
 
Mysle ze sprawa jest prosta bord kom. podaje srednie spalanie na 100km i oblicza przez caly czas srednia jezeli jezdzisz tylko po miescie roznica sie raczej nie zmienia ja np.jazdze duzo po autostradie i miescie i srednie spalanie (diesel)mam 5,7l na 100km z wlaczona klima natomiast gdy jade w tarse np do polski srednie spalanie mam 4,7 ale po przekroczeniu granicy zaczyna pomalu wartosc ta wzrastac,podejrzewam ze poprostu nie ma auto stalej predkosci czeste przyspieszanie przy wyprzedzaniu hamowanie itd wowczas wzrasta mi ta wartosc do 6,0l ale zawsze srednio na 100 km z benzyna mialem tak samo(to moj pierwszy diesel) tyle ze zanim dojechalem musielem zawsze dotankowac po drodze a wiec wyjazd do polski 6l na 100km srednia predkosc 160 km/h na benzynie w e 36 1,8l 10l benzynki przy sredniej 160 km/h e 34 2,0l 9 l benzynki przy sredniej 160km/h Mysle ze BMW wcale nie jest bardiej chlonne paliwa jak inne auta o podobnej pojemnosci