Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-11-23 16:11:34 powyciagalem z forum wszystko co sie da na ten temat... jednak moj sterownik centralnego ma sterowanie 3cim kanałem na minus... czyli jak podlaczyc przekaznik 12V (Klik) do siłownika.
rozumiem ze plus od aku podłączyc bezpośrednio do przekaznika i od przekaznika do siłownika, ale co z minusem od centralki 3ci kanał do przekaźnika i od przekaźnika do siłownika? [ wiadomość edytowana przez: fizz2 dnia 2007-11-23 16:11:56 ] |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-11-23 16:31:07 jeszcze jedno pytanie zamykanie i otwieranie fabrycznego centralnego sterowane jest minusem czy plusem ?????????????? |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-11-23 16:38:55 to czego na allegro wsztskie dedykowane do forda maja sterowanie minusem ? zdac sie na nich czy kupic do sterowania plusem ? |
jerico Sympatyk FEFK Mondeo MK4 Wojkowice | 2007-11-23 16:40:38
Nie wiem czemu tak piszą ale są w błędzie. Na 1000% plusem, dla Escorta ! [ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-11-23 16:41:36 ] |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-11-23 16:50:53 W sumie to niepotrzebujesz takiego przekaźnika. Wystarczył by tylko z czterema pinami ale to bez różnicy- po prostu troche drożej.
Piny 85 i 86 sterują przekaźnikiem (cieńkie przewody obwodu sterowania). Do jednego z nich (np. 85) trzeba doprowadzić prąd "+". Drugi (86) należy podłączyć do centralki, która po wciśnięciu przez ciebie trzeciego guzika poda minus "-" i obwód się zamknie tzn przekaźnik zadziała. Piny 30, 87a i 87 służą do przełaczania prądu o dużym natężeniu (grube przewody zasilające odbiornik pradu). Do pinu 30 podłączasz prąd "+". I teraz jeżeli przekaźnik nie działa (piny 85 i 86 nie zamykają obwodu) to pin 30 na stałe zwarty jest z pinem 87a tzn z pinu 30 prąd przekazywany jest do 87a. Natomiast jeżeli zamkniesz obwód sterowania (prąd na 85 i 86) to przekaźnik rozłaczy połączenie 30 - 87a i przekaże prąd z 30 na 87. U ciebie to stałe zwarcie 30 z 87a nie jest konieczne dlatego nie będziesz go używał pinu 87a. Pin 87 połacz z siłownikiem klapy a drugi przewód od tego siłownika na stałe z masą. Jeżeli włączysz na pilocie trzeci przycisk to uruchomisz przekaźnik, który poda prąd do siłownika i klapa sie otworzy. Impuls masy z centralki podawany jest przez 1-3 sekundy i w tym czasie siłownik będzie ciągnął (lub pchał). Później prąd się rozłączy i przekaźnik rozłączy zasilanie siłownika. Siłownik zazwyczaj sam lub jakąś spręzyna wróci do pozycji wyjściowej żebyś mógł zamknąć klapę z powrotem. Obwód dużego natężenia (30, 87, masa, plus) musi mieć odpowiednio grube przewody i pewne połączenia z masą i musi być zabezpieczony bezpiecznikiem (można pobrać prąd już za którymś z mocniejszych bezpieczników obwodu zazwyczaj nie używanego w czasie otwierania klapy np ogrzewanie szyby)). Uwaga. Przez to wszystko mogłem zamienić piny 87 i 87a ale łatwo to sprawdzisz. |
fizz2 Ford Escort FUN Wrocław / Lubin | 2007-11-23 17:03:25 a jeszcze jedno mam uszkodzona wkładkę nie da sie włazyc kluczyka w bagarznik, czy bedzie to uniemozliwiac montaż ciegna do siłownika? |
DoktorB Escort 180 Nm Szczecin | 2007-11-23 17:07:50
Wkładka nie ma nic wspólnego z zamkiem. Po prostu wyjmiesz cięgno łączące wkładkę z zamkiem a pod zamek podepniesz siłownik. W tym przypadku wkładka jest zaślepką otworu po samej sobie. Zawsze możesz otworzyć linka z wnętrza wózka |