łożysko oporowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Piszczy mi łożysko oporowe (przebieg 100kkm) i chciałbym je samodzielnie wymienić. Czy jest sens wymiany samego łożyska, czy od razu wymienić całe sprzegło (nic sie nie dzieje ze sprzęgłem). Mam skrzynie z dekielkiem pod spodem i czy da rade wymienic łożysko bez zdejmowania- odsuwania skrzyni biegów poprzez ten dekielek. Chciałbym to zrobić, anie jestem mechanikiem i nie wiem czy dam rade. Podpowiedzcie czy jechac do mechanika (wiadomo koszty rosną) czy kombinowac sam. Podpowiedzcie co odkręcić.

Druga sprawa.
Nie wysuwa się antena, silniczek buczy (tzn próbuje ja wysunąć), a ona nic i za chwile się wyłącza, bo pewnie ma jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe.
Co jest grane?
pozdrawiam
  
 
Łozysko jak wymienisz to i tak padnie po 20-30kkm z rok temu wymieniałem sprzęgło i wymieniem też łozysko i juz szumi

co do anteny to opis est na stronie klubowej pewnie wytarł sie plastik
  
 
Jeśli masz skrzynię ze wspomnianym dekielkiem, nie będziesz miał kłopotu z wymianą czy to łożyska czy też kompletnego sprzęgła bez demontażu skrzyni biegów.

Pamiętaj jedynie o wysunięciu wałka sprzęgłowego.

Co do zasadności wymiany samego łożyska... Niby można, gdyż przeciwwskazań nie ma, jednak osobiście zalecam wymianę kompletnego podzespołu. Duże znaczenie będzie miało "podcięcie" słoneczka, które ocenisz po demontażu docisku.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Cytat:
2008-02-03 21:26:52, SpeedR pisze:
Jeśli masz skrzynię ze wspomnianym dekielkiem, nie będziesz miał kłopotu z wymianą czy to łożyska czy też kompletnego sprzęgła bez demontażu skrzyni biegów. Pamiętaj jedynie o wysunięciu wałka sprzęgłowego.


Możesz coś więcej napisać jak wysunąć wałek sprzęgłowy (czy trezba luzowac skrzynie biegów i odsuwać na kilka centymetrów)?
A może jest gdzieś opis na forum jak sie do tego zabrać?
  
 
Cytat:
2008-04-01 17:30:00, Gathor pisze:
A może jest gdzieś opis na forum jak sie do tego zabrać?



Ty się za to lepiej nie zabieraj. Nie dość, że pytanie zadajesz po 2 miesiącach od ostatniej odpowiedzi to jeszcze dla mechaników banalne. Lepiej kup 4-ro paka i patrz jak mechanik robi.
  
 
Cytat:
2008-04-01 17:42:32, piotr_ek pisze:
Ty się za to lepiej nie zabieraj. Nie dość, że pytanie zadajesz po 2 miesiącach od ostatniej odpowiedzi to jeszcze dla mechaników banalne. Lepiej kup 4-ro paka i patrz jak mechanik robi.


No własnie dla mechaników banalne więc pytam jak sie do tego zabrać, bo sam nie jestem mechanikiem. (szkoda troche 150 wydać za wymiane samego łożyska)
  
 
Jeśli nie wiesz jak, nie zaczynaj. Potrzeba specjalne blokady do docisku (można zrobić bez), specjalny ściągacz do wałka (też można bez, ale trzeba sobie dorobić pseudo ściągacz). Opis tych czynności jest do zrobienia, ale zrobienie go dla laika jest kłopotliwe. Trzeba mieć ogólne pojęcie o budowie tych elementów (sprzęgło i skrzynia biegów).
  
 
Cytat:
2008-04-01 17:48:55, Gathor pisze:
bo sam nie jestem mechanikiem.



A w skrzynce z narzędziami zapewne narzędzia ze sklepu "Wszystko za 4 zł" i z "Biedrąki".
  
 
Cytat:
2008-04-01 18:01:04, piotr_ek pisze:
A w skrzynce z narzędziami zapewne narzędzia ze sklepu "Wszystko za 4 zł" i z "Biedrąki".


Jak zwykle błyszczysz Idiotyzmem.
  
 
Cytat:
2008-04-01 18:04:30, Gathor pisze:
Jak zwykle błyszczysz Idiotyzmem.



No nie wiem czy ja... To Ty chcesz sprzęgło naprawiać nie mając zielonego pojęcia jak się za to zabrać.
  
 
Cytat:
2008-04-01 18:16:44, piotr_ek pisze:
No nie wiem czy ja... To Ty chcesz sprzęgło naprawiać nie mając zielonego pojęcia jak się za to zabrać.


I dlatego pytam tutaj. No chyba, że to miejsce o rozmów o "biedronkach"
  
 
A pytaj... pytaj... Tylko potem nie płacz, że śruba się ukręciła, a klucz się skoślawił.
  
 
Jeśli masz skrzynię dzieloną to wymiana jest prosta.
Od cofnięciawałka sprzęgłowego potrzebujesz śrubokręt (lub kluczyk) gwiazdkowy i śrubkę, UWAGA! M7 .

Natomiast łapki do ściśnięcia sprzęgła można sobie samemu zrobić, ja jak wymieniałem sprzęgło u kolegi dorobiliśmy (pospawaliśmy) z kątownika.

Wszystko masz dokładnie opisane w serwisówce.
Jednak, pamiętaj, że w pojedynkę tego nie zrobisz.
  
 
Cytat:
2008-04-02 07:17:42, kisztan pisze:
Wszystko masz dokładnie opisane w serwisówce.


Nie mogę znależć.
Chyba pojade do mechanika jednak
  
 
Cytat:
2008-04-01 17:48:55, Gathor pisze:
No własnie dla mechaników banalne więc pytam jak sie do tego zabrać, bo sam nie jestem mechanikiem. (szkoda troche 150 wydać za wymiane samego łożyska)


Wymiana sprzęgła czy tylko samego łożyska oporowego pod warunkiem ,że masz zdejmowaną osłonę sprzęgła to sprawa banalnie prosta pod warunkiem,ze :
1.musisz mieć klucz typu Spline M8 do odkręcenia zaślepki
na końcu wałka sprzęgłowego
2.Śrubę z gwintem M7x1 o długości całkowitej min 45 mm.
3.Dwie łyżki /monterki/.
4.Zrobisz sobie trzy specjalne klamerki do odprężenia docisku
Reszta jest banalnie prosta ,dla mniej wprawnego 3 godz i zostaje w kieszeni min 150.
Potrzebny kanał.
Robiłem dwa tyg temu ,więc mogę Ci coś podpowiedzieć ,namiary na mnie w profilu.



[ wiadomość edytowana przez: BRom dnia 2008-04-02 18:25:43 ]
  
 
Cytat:
2008-04-02 07:17:42, kisztan pisze:
. Jednak, pamiętaj, że w pojedynkę tego nie zrobisz.



Pawełku,zrobi przećwiczyłem na sobie.
  
 
Cytat:
2008-04-02 07:17:42, kisztan pisze:
. Jednak, pamiętaj, że w pojedynkę tego nie zrobisz.



Pawełku,zrobi przećwiczyłem na sobie.
  
 
Cytat:
2008-04-02 18:23:50, BRom pisze:
zostaje w kieszeni min 150.



Przy zastosowaniu narzędzi z Żapki czy Biedrąki?
  
 
Cytat:
2008-04-02 18:50:35, piotr_ek pisze:
Przy zastosowaniu narzędzi z Żapki czy Biedrąki?



nażendzia z kuflandu albo z gararzu somsiada ,przez spare
  
 
Tylko jak wygzebac sąsiadowi przez spare takiego Spline M8 A i srubka i łyzkomonterka do wytargania