[Accent] Instalacja LPG - jaką wybrać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chciałem założyć instalację gazową do swojego accenta...
Sęk w tym że w dwóch punktach powiedzieli mi ze powiniennem założyć sekfencje bo zwykły gaz na mikserze będzie mi rozwalał przepływomierz przy każdym strzale... Mam pytanko cy ktos ma założoną zwykłą instalacje gazową i ma problemy ze strzelaniem gazu i czy jak strzeli to siada przepływomierz.... inst zwyka 1500zł
inst sekf. 2300zł w przypadku tej drugiej to połowa wartości samochodu prawie.. pomocy poradźcie coś.




----------------------------
Podążaj za kopnietym H

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-04-03 19:10:34 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Samochód to nie AGD i nie jeździ na gazie
Ja kiedyś wałkowałem ten temat polecam link:

LINK

Moim zdaniem jak już to tylko i wyłącznie sekwencja... bo na „zwykłej instalacji gazowej” rozsadzisz sobie kolektor plastykowy /są stosowane jakieś grzybki etc. no ale to już fantazja polskich mechaników/ ponadto zamulisz swoje autko....
  
 
Ja mam gaz z aluminowym kolektorem i jakoś chodzi.
Co prawda czasem coś szczeli... ale tak to już ma gaz.
Przepływomierza nie mam. Wywalony. Auto chodzi poprawnie. Wywalił już poprzedni wlasciciel - nie wiem dlaczego.
  
 
Cytat:
Przepływomierza nie mam. Wywalony. Auto chodzi poprawnie. Wywalił już poprzedni wlasciciel - nie wiem dlaczego.



A mi mowili ze jak przepływomierz bedzie walnięty to mi na paliwie nie pojdzie awtko... accent1 odnotowałeś taki problem u siebie???



----------------------------
Podążaj za kopniętym H
  
 
Cytat:
Przepływomierza nie mam. Wywalony. Auto chodzi poprawnie. Wywalił już poprzedni wlasciciel - nie wiem dlaczego.



A mi mowili ze jak przepływomierz bedzie walnięty to mi na paliwie nie pojdzie awtko... accent1 odnotowałeś taki problem u siebie???



----------------------------
Podążaj za kopniętym H
  
 
Ja w swojej sonacie od kiedy zalozylem blosa nie zauwazylem ani jednego strzalu. Na tradycyjnym mixerze wystepowal ale mialem klape antystrzalowa w dolocie ktora ratowala przed utrata przeplywki.

Moje auto bez przeplywki zapala na Pb tylko ze ma strasznego muła na Pb jak i na LPG. Zauwazylem ze bez przeplywki nie nastepuje dokladne przyspieszenie kata zaplonu..

accent1Twoje autko odpala na PB czy palisz odrazu z LPG??
  
 
Moja auto odpala i na PB od razu i na LPG.

Choć zawsze je odpalam(5sek-15sek trzymam) na PB i gasze na PB(5sek).
Wtedy wg. mnie nie trzeba wogole jeździć na benzynie.


Choć musze przyznac ze idealnie na zimnym opadala.
Jak się rozgrzeje to jest ciut gorzej - trzeba gazu dodać.
Sądze ze to jednak czujnik od temp. silnika.
Poprzedni wlascicel go wymieniał i sądze ze wymienił na takze używany.
Wzasadzie jak ktos bedzie wiedział dlaczego tak odpala zle na ciepłym to prosze o informacje Wiem jak sprawdzić ten czujnik, w zależności od temp bedzie miał ileś tam Omhów. Ale na zimnym jest ok a na ciepłym to ja nie wiem ile stopni jest

Na benzynie chodzi tak że czasem jak zostawie benzyne to sie nie zorientuje ze na niej chodzi. Obroty na PB lekko falują czasem ale po chwili trzymają poziom i tylko ciut lekko falują. Na lpg mi nie falują.
Aha i na PB bez przepływomierza mój musi się chwilke rozgrzać bo bedzie gasnąc na PB (tak z 15 sek trzeba rozgrzać i jechać), na LPG już nie i mozna od razu jechać.

Aha BLOS to piekna sprawa -oplaca sie go zamontować???? I jak się to reguluje itp??

  
 
Tu poczytaj sobie o BLOSIE

Jestem zadowolony z zakupu Blosa fak ze to wydatek 300zl ale zwykly mikser kosztuje ok 100zl. Co do spalania to zmalalo spokojna jazda w trasie 11l/100km nie spalil mi jeszcze wiecej niz 14l/100km a noge mam ciezka troszke

Autko po zamontowaniu blosa zyskalo ok 20-30 KM mocy

Jedyna wada to ze blos nie posiada homologacji w polsce
  
 
Cytat:
2007-05-24 21:05:06, karol208 pisze:
....Autko po zamontowaniu blosa zyskalo ok 20-30 KM mocy



opuść trochę
  
 
Cytat:
2007-05-24 21:52:33, Jarek_2 pisze:
opuść trochę


Moze i troszke przesadzilem ale Zwykly mixer strasznie zamulal moja sonate.
No ale do setki mam ok 3 sek lepiej niz na mixerze.
  
 
Cytat:
2007-05-24 21:05:06, karol208 pisze:
Jedyna wada to ze blos nie posiada homologacji w polsce



Też mam blosa i jak najbardziej sobie chwale, nie mniej jednak zdarzyły mi się strzały, ale tylko przy końcówce gazu w zbiorniku.
Może i nie ma homologacji, lantrze udało się przejść nie wspomagany przegląd z blosem i bez silniczka krokowego od gazu
Nawet się gość nie pytał "co to"
  
 
Chłopaki z blosami, mój silniczek ma 1.3 to taka zmiana dużo zmieni. W sonacie to ruzmiem pewnie z 15 KM zabierało ale czy u mnie bedzie az taki duzy przyrost. Chociaż zeby sie szybciej na obroty wkręcał bo się wkręca jak muł.....

Chodzi mi blos juz po głowie chyba sobie go zamonontuje Do tego dodam stożek - z blosem niby mozna i zobacze co z tego wyniknie
  
 
ja miałem accenta 1.3 '96r. ze zwykłą instalacją(komputer) na plastikowym kolektorze i z zaworkami zabezpieczającymi,zrobiłem 40-50tys km,co 10 tys robiłem przeglądy i nigdy nie było problemu. Czasami zapalał sie check jak chodził na gazie,na benzynie nie ;p
Ogólnie byłem zadowolony,to chyba najlepszy z accentów bo później miałem z 2004r. i jakoś tak inaczej,też był w gazie i to sekwencji,ale wydaje mi się że tamta była bardziej niezawodna.
  
 
jeszcze sie nie spotkalem z dobrym zdaniem na temat tanich i prostych instalacji gazowych sam taka posiadam w accencie i mam nietypowy problem, gdyz na nagrzanym silniku czasami strzela mi przy odpalaniu silnika. Wymieniane juz byly przewody i swiece czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje.
  
 
Gaś na benzynie nie na gazie.
A jezeli to nie wina gaszenia to za słabe ssanie ( za duży jest mikser).
Strzela Ci bo gazu jest za dużo w dolocie. Zapalaj takze na benzynie i gas na gazie. Napisz czy zadziałało.

Poza świecami i kablami są cewki, palce, kopułki takie pierdoły też wplywają na strzały.

Z reguły syf powoduje przebicia. Stąd dobrze mieć czysto pod maską gdzie elektryka WN.
  
 
Witam panowie orientujecie sie ile moze kosztowac zalozenie instalacji gazowej do Accenta 1.3 /1999r.
  
 
Ja bym sie nie bawił w zwykły gaz bo pewnei masz plastikowy kolektor ssący? tylko jak już to sekwencja - około 2300 powinni ci to zrobic. A jak chcesz zwykły to około 1300 zależy gdzie jak sobie krzyczą

Osobiście mam sekwencje z 1 omowymi wtryskiwaczami oraz kompem STAG-300 i nie narzekam

[ wiadomość edytowana przez: Legro_Sz dnia 2008-04-03 18:20:26 ]
  
 
Kolego, twoje auto prawdopodobnie zostało wyprodukowane w grudniu 1999r., ale jest to model na rok 2000 Accent II Verna .


Koszt instalacji sekwencyjnej STAG-300 to 2200zł
Strona producenta i forum www.ac.com.pl/autogaz/


W zestawienie podzespołów:
-centralka STAG-300
-Wtryskiwacze PlaniJet lub Magic Jet dysze 1,8mm
-Reduktor Zavoli Zeta N lub Tomasetto Alsaka

Taki zestaw wymuś u instalatora.

Producent sprzedaje całe zestawy różnica w cenie zestawu z reduktorem Zeta N (do 150KM), Alaska (do 90KM) to 50zł. Efekt bardziej stabilne ciśnienie.

Standartowo w zestawie są wtryskiwacze Valtec 1ohm są mało precyzje i głośne. Koszt wtryskiwaczy, które podałem to koło 200zł, za dopłata 50-100zł powinni ci je zamontować.

Auto będzie paliło minimum 5-10% więcej, w skrajnej sytuacji do 20%. Skrajna sytuacja to za duże dysze wtryskiwaczy (optymalne 1,8mm) lub stare przewody WN nie chodzi tu o iskrzenie (do 1L więcej potwierdzone osobiście).

Pochwal się jakie masz spalanie benzyny.


[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2008-04-03 18:48:14 ]
  
 
Accent II Verna 1.5 12v (90 HP)
instalacja LPG sekwencyjna Elpigaz Stella (proste wtryskiwacze) - trochę zajęło dostrojenie żeby nie wyrzucało CE (tak z 20 wizyt). Efekt?
- spalanie 25 - 30% większe niż na Pb95 czyli ok. 8,5 L/100 km
- bardzo ładne przyspieszenie w całym zakresie obrotów
- szybkie przełączanie z Pb na LPG (max 2 km przy -20 stopniach).

Cena: 2550 PLN ( I 08')
  
 
Cytat:
trochę zajęło dostrojenie żeby nie wyrzucało CE (tak z 20 wizyt).



Faktycznie fachowcy....

Możesz podać dane tego strojenia aby inni mogli skorzystać?
O ile to możliwe?