Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
krysti612 Essi cabrio Krosno | 2008-04-12 13:22:45 Witam wiem że o maglownicach jest dużo na forum czytałem i czytałem ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie.. (może przeoczyłem bo dużo jest tych wątków) a mianowicie chce sprawdzić maglownice (ze wspomaganiem) czy jest ok jest ona wyciagnięta z samochodu nie widać żeby były jakieś wycieki a jak sprawdzić luzy? |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-04-12 22:46:23 Można to sprawdzić ale nie na 100%.
Po pierwsze musisz ustawić maglownice tak jak do jazdy na wprost (to ważne żeby dokładnie). W tym miejscu powstaja największe luzy na zębniku. Teraz sprawdź czy listwa nie daje się przekręcić bardziej niż w innej pozycji (jak przy skręconych kołach). Drugi test to sprawdź trzymając jedną ręką za listwę tuż przy obudowie (obojętnie z której strony) a drugą ręką delikatnie kręć zębnikiem w prawo i w lewo kontrolując czy listwa natychmiast reaguje na ruchy zębnika. Ostatni test to kontrola luzów listwy (najczęściej takim luzom towarzyszą wycieki). Maglownica jest ustawiona tak, że zęby na listwie są ustawione w pionie test polega na sprawdzeniu czy poruszając listwą do przodu i do tyłu pojazdu (tak jak by maglownica była w pojeździe) w różnych ustawieniach (koła na wprost, skręcone w prawo i w lewo) kontrola luzów po obu stronach listwy. Taki test najlepiej się sprawdza gdy ma się jakieś odniesienie czy li mając 100% dobrą maglownicę możesz zweryfikować czy inna jest od niej lepsza czy gorsza i odwrotnie - mając magla 100% do bani można sprawdzić czy inny jest równie dobry czy może nieco lepszy. Ostatecznie luzy bez wycieków nie sa takie straszne i w niektórych modelach maglownicy można bez problemu sobie te luzy zniwelować. Dotyczy to luzów zębnika względem listwy (najczęstsza przypadłość). Zniwelowanie luzów wiąże się ze wzrostem siły oporu maglownicy. Powodzenia. |