Problem z el. szybami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jakie moga byc powody, ze nagle przestaja dzialac el. szyby w Omedze?
W 2.0 po prostu przestaly dzialac.
W 3.0 mam jakis stan posredni i dosc zabawne sa relacje.
Jak otworze drzwi na przekreconej stacyjce lub dzialajacym silniku - nie dzialaja. Sporadycznie "sie naprawia" i dziala, ale mialem tak dwa razy.
Jak wciskam dwa na raz - to mam serie jak z karabinu maszynowego i zolwim tempem lub wcale idzie.
Jak domkne okno od pasazera - seria z karabinu maszynowego
Jak otworze drzwi kierowcy, ale bez przekreconej stacyjki - nie dzialaja
Jak drzwi sa zamkniete i przekrecona stacyjka - dzialaja, ale nie dziala samoopuszczanie, trzeba trzymac guzik. Guzik wlacza/wylacza samoopuszczanie nic nie daje.

Jakies pomysly o co chodzi?


[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-05-20 22:39:44 ]
  
 
Cytat:
2010-05-20 22:38:39, fatboy82 pisze:
Witam, Jakie moga byc powody, ze nagle przestaja dzialac el. szyby w Omedze? W 2.0 po prostu przestaly dzialac. W 3.0 mam jakis stan posredni i dosc zabawne sa relacje. Jak otworze drzwi na przekreconej stacyjce lub dzialajacym silniku - nie dzialaja. Sporadycznie "sie naprawia" i dziala, ale mialem tak dwa razy. Jak wciskam dwa na raz - to mam serie jak z karabinu maszynowego i zolwim tempem lub wcale idzie. Jak domkne okno od pasazera - seria z karabinu maszynowego Jak otworze drzwi kierowcy, ale bez przekreconej stacyjki - nie dzialaja Jak drzwi sa zamkniete i przekrecona stacyjka - dzialaja, ale nie dziala samoopuszczanie, trzeba trzymac guzik. Guzik wlacza/wylacza samoopuszczanie nic nie daje. Jakies pomysly o co chodzi? [ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2010-05-20 22:39:44 ]


Masz wodę pod dywanikami? Przewody są stare więć wilgoć może na nie działać?
  
 
suchutenko jest. Niedlugo wymianiem podloge, wiec sprawdze dokladnie jak tam z wilgocia.
  
 
u mnie kiedyś podobnie było jedna szyba szła szybciej druga wolniej i czasami nie działała, działo się tak bo przewody w drzwiach się po przełamywały między drzwiami a słupkiem a na wolne chodzenie i takie trzeszczenie pomogło rozebranie i trochę towotu na prowadnice oraz mechanizm bo tam jest taki śmieszny półksiężyc który też trzeba trochę posmarować. po tym usterki zginęły. odradzam WD-40 pomaga ale na krótko a nie warto jeszcze raz rozbierać bo on szybko wysycha
  
 
hmmm te kable nawet maja sens i tlumacza zajwiska. Wymieniales wiazke?
Prowadnice byly samrowane w zeszlym roku przy okazji zmiany boczkow
  
 
sprawdz wiązkę kabli w okolicy spocznikia lewej stopy kierowcy/tapicerką (musisz rozciąc wiązkę). jest tam ich mnóstwo a te od szyb lubią się wręcz "rozpadac" w pył.

o ile pamiętam sa koloru czerwonego i dosyc grube (powinny byc wszystkie zwarte)

u mnie w mojej A jak je wziąłem do ręki to rozpadły się w drobniutki pył
  
 
całej nie wymieniałem wyciąłem kawałek przewodu i wymieniłem go na nowy, zlutowałem założyłem termokurczliwą opaskę i było ok. tak jak pisze michcio_007 główny przewód do szyb jest grubszy od innych i czerwony reszta jest cieniutka, jeśli to przewody to zacznij od sprawdzania tych między drzwiami a słupkiem, w słupku jest zaślepka w którą wchodzą przewody jak ją wyjmiesz to ciągnąc za nie powinna znaleźć się kostka pewnie jest zaśniedziała u mnie była w progu raczej nic stać się nie powinno bo idą one wysoko zaraz pod tą srebrną nakładką plastikową. w swoim przypadku wymieniałem bodajże 3 przewody jak narazie działa
  
 
Dzis zrobilem eksperyment i przy otwartych drzwiach wcisnalem dzyndzle, ze niby sa zamkniete, no i okazalo sie, ze dziala

Natomiast mam inny problem. wymieniam drzwi przednie od pasazera. Troche sie na..alem by wybic trzpienie z zawiasow, ale w koncu sie udalo i jak juz myslalem, ze bedzie z gorki, to okazalo sie ze bardzo sie myle. Niestety kostki sa inne (jedne drzwi sa sprzed liftu, drugie po jesli to ma jakiekolwiek znaczenie). Po wpieciu dziala centralny, ale nie dziala el. podnosnik szyby. Co z lutsterkiem to nie wiem. Czy samo przesuniecie pinow wystarczy? jesli tak to ktorych gdzie? W sumie to wystarczy przesunac dwa piny by uklad byl taki sam, ale trzeba wiedziec ktore gdzie

oto jak to wyglada (zdjecia w swietle latarki robione komora, ale widac co i jak )




  
 
Moze chociaz ktos wie ktore piny trzeba podlaczyc by opuscic szybe? Przy okazji sprawdze czy dziala sam podnosnik
  
 
30 - czerwony - stale +12V z bezpiecznika
18 - szaro-zielony - +12V przy naciskaniu zamykania
17 - niebiesko-czerwony - +12V przy naciskaniu otwierania

może to pomoże

[ wiadomość edytowana przez: syncmasters100 dnia 2010-05-24 19:07:22 ]
  
 
a te numerki to skad sa? Pinow w tej kostce jest 24
  
 
tak pisało w programie eTECH w schemacie elektrycznym co oznaczają nr tego nie wiem ale dobrze że jest kolorami podane.

glownie bezpieczniki szyb to
F19 - przednie szyby
F20 - tylne szyby

elektronika przyciskow (sterownik) znajdujacy sie przy lewych przyciskach jest podlaczony:
pin2 - RT (czerwony) - zasilanie z F20
pin9 - SW (czarny) - poprze pin4 z prawych przyciskow zasilanie z F13
pin8 - GRSW (szaro-czarny) - wejscie z wylacznika drzwi kierowcy (zwierane do masy)
pin3 - GR (szary) - wejscie z wylacznika oswietlenia wewnetrznego (zwierane do masy)
pin11 - BR (braz) -poprzez pin1 prawych przyciskow - masa

elektronika produkuje wewnetrznie napiecie zasilajace diody podswietlenia przyciskow, to samo napiecie jest podawane na przyciski - pinem10 to napiecie jest podawane na prawe przyciski.
Po na cisnieciu przycisku napiecie jest podawane na piny idace do silnikow
pin1, pin6 - lewy przod
pin5, pin7 - lewy tyl
dla prawych przyciskow:
pin7, pin2 - prawy tyl
pin5, pin6 - prawy tyl


z pinu4 (WS - bialy) prawych przyciskow wychodzi napiecie na przyciski (i diode) przyciskow w tylnych drzwiach.

z pinu 3 przwych przyciskow wychodzi napiecie do blokowania przeciazeniowki w silnikach.

tyle znalazłem na ten temat. powodzenia

[ wiadomość edytowana przez: syncmasters100 dnia 2010-05-24 19:06:50 ]
  
 
dzisiaj troche dlubalem przy samochodzie i nie zauwazylem by jakies kable byly w stanie szczatkowym. Za to cos jest chyba nie tak z tymi dzyndzlami, co sa przy drzwiach, cos one kurcze kiepszcza w tym wszystkim. Jak one sa podpiete do ukladu otwierania okien? Swiatelko wewnetrzne prawidlowo reaguje na otwieranie i zamykanie, natomiast szyby zupelnie nie. Odkrecilem to nawet i sprawdzilem styki, kable, ale wszystko wyglada w porzadku.
  
 
Cytat:
Jak one sa podpiete do ukladu otwierania okien?



Chyba tylko "usypiają" włączniki otwierania okien .

Cytat:
Swiatelko wewnetrzne prawidlowo reaguje na otwieranie i zamykanie, natomiast szyby zupelnie nie.



Nie bardzo rozumiem co masz na myśli w kwestii szyb.
  
 
Cytat:
2010-07-04 22:36:30, omegolotC30NE pisze:
Nie bardzo rozumiem co masz na myśli w kwestii szyb.



jak otwierasz drzwi to swiatelko wewnetrzne sie zapala i to dziala prawidlowo, wedle oczekiwan. Natomiast okna nie dzialaja, a powinny, bo przy otwarciu drzwi pasazera, tak wlasnie powinno byc. Jednak jak nawet wlacze zaplon, to okna przy otwartych drzwiach i tak nie dzialaja. Wystarczy ze wcisne dzyndzel nawet reka lub odkrece go od karoserii, to juz dziala (tylko przy wlaczonym zaplonie oczywiscie).
Wiem ze wcisniecie dzyndzla powoduje przerwanie jego obwodu, tylko nie wiem, czemu jesli obwod sie zamknie, to blokuje dzialanie szyb?!?!?!?!? Dlatego sie zapytalem jak on jest umieszczony w obwodzie do otwierania szyb, moze to mi jakos pomoze rozwiklac zagwostke i naprawic dzialanie szyb
  
 
Dobra zaczaiłem. Fatbot , krańcówka w dzrzwiach szofera jest dwustykowa, każdy styk obsługuje inny pin modułu sterowania szybami. Wydaje mi się , że ta krańcówka kiepści sprawę.
  
 
teraz to juz w ogole mi sie po..alo, caly czas swieci mi sie lampka w srodku, tak jakby caly czas byly otwarte drzwi, przez co nawet przy zamknietych drzwiach nie dzialaja szyby (otwierac, to jeszcze sie otwieraja, ale zamykanie trwa pol godziny ). Nawet wyjecie wszystkich bolcy nie pomoglo, dalej sie swiecilo, a szyby nie dzialaly. Tak wiec bylem zmuszony wyjac zarowke i juz sam nie wiem gdzie tego szukac, bo kable chowaja sie w karoserii Gdzie moze lezec przyczyna tego?
  
 
w instalacji elektrycznej
  
 
jeszcze doszlo (tego samego dnia co poprzedni objaw, ale zauwazylem go dopiero wracajac do domu) nie dzialajace podswietlenie licznika, komputera, przelacznikow nad radiem oraz brak mozliwosci wlaczenia przednich swiatel przeciwmglowych.
Inne funkcje licznika oraz kompuetera dzialaja, tylko szlag trafilo podswietlenie.
Blagam dajcie jakies sugestie, bo juz mi rece opadaja, a ciagle wisi nade mna mozliwosc ze zaraz znow sie cos sypnie... Moze gdzies sa jeszcze ukryte bezpieczniki, moze jakas masa gdzies w kabinie?!?

Sprawdzilem na starym liczniku i jest to samo. Kable i kostki wygladaja w porzadku, choc tych kabli sa kilometry i czesto w oslonkach, ktore i tak w wiekszosci sie rozsypuja, ale dostep do nich jest bardzo utrudniony.

Podsumowujac objawy jakie nastepowaly:
- problem (bo nie totalny brak) z otwieraniem i zamykaniem el. szyb przy otwartych drzwiach.

potem jednoczesnie:
- takze przy zamknietych drzwiach jest problem z szybami
- ciagle pali sie wewn. swiatlo, tak jakby drzwi byly otwarte
- brak podswietlenie licznika, komputera i przelacznikow nad radiem
- nie mozna wlaczyc przednich swiatel przecwimglowych
  
 
problem powiększa się od 3 miesięcy, jest oczywiste, że gdzieś skopana jest instalacja i z czasem będzie tylko gorzej.
nie dajesz rady sam - znajdź porządnego elektryka i jedź do niego.
to jedyne rozsądne rozwiązanie, które sam w takich sytuacjach stosuję