Gdzie jest nagrzewnica? :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,

pragnę zaznaczyć, że wątki na ten temat przeglądam od przeszło 2 tygodni i wiem ,że nic nie wiem.

problem mam z ogrzewaniem

po przeczytaniu tysiąca tematów i postów wiem, że ogrzewanie ledwo działa przez zatkaną nagrzewnicę-kamień kotłowy wytrącony z wody dolewanej( zwykłej) - kiedyś był drobny wyciek no i zamiast go usunąć dolewałem wody

wiem, że najlepiej podłączyć kompresor i sprężone powietrze ma zdziałać cuda a w razie czego mam nową na oku

ale tu natrafiłem na problem, wiele godzin szukałem, rozkręcałęm ale do jasnej chole.y nie potrafię dostać się do nagrzewnicy! nie wiem gdzie ona jest. została mi garść śrub a nagrzewnicy nie jak nie było tak nie ma.

gdyby ktoś mógł żółtodziobowi wyjaśnić krok po kroku jak ją odszukać, może nawet byłby ktoś na tyle miłosierny by zrobić zdjęcie to będę bardzo wdzięczny

pozdrawiam, Michał

ps chcę wymienić olej, lałem mobil 1 15w40 połsyntetyk.
co wlać teraz? wyczytałem z artykułu o olejach że 5w40 byłby dobry . 340 tyś silnik ma przejechane więc raczej stary już

[ wiadomość edytowana przez: michbu dnia 2010-11-15 11:55:45 ]

[ wiadomość edytowana przez: michbu dnia 2010-11-15 11:56:37 ]

[ wiadomość edytowana przez: michbu dnia 2010-11-15 11:58:49 ]
  
 
Cytat:
2010-11-15 11:49:55, michbu pisze:
witam, pragnę zaznaczyć, że wątki na ten temat przeglądam od przeszło 2 tygodni i wiem ,że nic nie wiem.



A może było lepiej miast 2 tygodni , poświęcić 1 minutkę i przeglądnąć wyszukiwarkę ??

wątek o nagrzewnicy
  
 
Cytat:
2010-11-15 11:49:55, michbu pisze:
chcę wymienić olej, lałem mobil 1 15w40 połsyntetyk. co wlać teraz? wyczytałem z artykułu o olejach że 5w40 byłby dobry . 340 tyś silnik ma przejechane więc raczej stary już




olej 15w40 wygląda mi na mineralny a 5w40 na pełny syntetyk.
W tej kolejności , jak piszesz, nie zmienia się oleju.
Nie przechodzi się z 15w40 na 5w40.
Wypłuka Ci cały syf z silnika i zaczną się wycieki oleju jak i jego szybsze spalanie.
Olej zmieniamy z 5w40, poprzez 10w40 na 15w40.
Jeżeli auto ma 340kkm przebiegu i wiesz że był lany 15w40 to nic nie kombinuj i taki lej.
Nawet z lidla w cenie 47.99PLN / 5litrów
  
 
co do oleju to jaki jest najlepszy do naszych silników ? Poprzednik mi powiedział, że był niby półsyntetyk czyli 10w40, a z tego co widzę, to one są do ropniaków (diesla). Czy ten olej rzeczywiście jest dobry ?
  
 
Cytat:
2010-11-15 14:49:59, VEndriuV pisze:
.."był niby półsyntetyk czyli 10w40, a z tego co widzę, to one są do ropniaków (diesla)





Bardzo jestem ciekaw , skąd taki absurdalny wniosek ??!


"ten olej rzeczywiście jest dobry" ...wystarczająco , szczególnie jeśli jest to jakaś w miarę firmowa oliwa
  
 
gdy szukałem po ile są, to większość była podpisana, że do rupników własnie...
  
 
Cytat:
2010-11-15 16:48:27, VEndriuV pisze:
gdy szukałem po ile są, to większość była podpisana, że do rupników własnie...

Moje Espero jest na rope
  
 
widocznie, olej bardziej przeznaczony do ropniaków nie wiem czemu, nie znam się na olejach. A jakiej firmy najlepiej ?
  
 
Cytat:
2010-11-15 17:00:21, VEndriuV pisze:
widocznie, olej bardziej przeznaczony do ropniaków nie wiem czemu, nie znam się na olejach. A jakiej firmy najlepiej ?



jak wrzucisz w allegro szukajke 10W 40 pokaże Ci się oferta mniej więcej ...50%/50% benzyna/diesel... a Ty ciągle swoje

Skąd więc bierzesz takie "przemyślenia" ??! - poza tym..co za problem przeczytać 1-2 artykuły o olejach i chociaż podstawową informacje przyjąć - mam wrażenie , że masz uczulenie na wiedzę

Dobre ceny blisko K-wic 1

2

  
 
Ja lałem 10W40 Lotosa. Moim zdaniem wystarczająco dobry dla tego silnika, a cena przystępna. Dlaczego chcesz zmieniać olej?

[ wiadomość edytowana przez: barcin dnia 2010-11-15 17:36:55 ]
  
 
Cytat:
2010-11-15 17:35:53, barcin pisze:
Ja lałem 10W40 Lotosa. Moim zdaniem wystarczająco dobry dla tego silnika, a cena przystępna.


Barcinie Marcinie...nie wiem czy wiesz ..ale bańka lotosa kosztuje teraz ok.70zł /i to niby jest "niska" cena z alledrogo! / - to już zdecydowanie wolę kupić za ten sam pieniądz jakiś bardziej markowy oil, a nawet skłonny jestem ..zapłacić te 3-5zł więcej na baniaku

Nie będę popadał w przesadę ..jeśli była by wyraźna różnica w cenie na korzyść lotosa (jak kiedyś kiedyś) , to też bym go wlał ...do "firmówki" ewentualnie
  
 
Bogdanie Bogdanie, "za moich czasów" zdecydowanie tańszy był (a może ja skleroze już mam) Jak są teraz inne tańsze to lepiej lać tańsze.


[ wiadomość edytowana przez: barcin dnia 2010-11-15 18:10:37 ]
  
 
A mi wali cena leje tylko mobila 10w40 serduszko bąbla jest ważne
  
 
Cytat:
2010-11-15 19:32:04, markon pisze:
A mi wali cena leje tylko mobila 10w40 serduszko bąbla jest ważne


reklama dżwignią handlu jiiiii....drążeniem kapsy frajerów
  
 
Cytat:
2010-11-15 14:49:59, VEndriuV pisze:
co do oleju to jaki jest najlepszy do naszych silników ? Poprzednik mi powiedział, że był niby półsyntetyk czyli 10w40, a z tego co widzę, to one są do ropniaków (diesla). Czy ten olej rzeczywiście jest dobry ?


kiedyś słyszałem ze czy do dizla czy benzyny to żadna różnica klasy lepkości są takie same to jedynie chwyt markietingowy masz dizla lejesz olej do dizla i tak to działa osobiście kiedyś chyba kupiłem do Espero Valvoline maxlife chyba do diesla bo do PB nie było , przy przebiegu 340 lej mineral
  
 
Cytat:
2010-11-15 17:00:21, VEndriuV pisze:
widocznie, olej bardziej przeznaczony do ropniaków nie wiem czemu, nie znam się na olejach. A jakiej firmy najlepiej ?



Ja leje 10W40 z General Motors. Nie wiem jak z jego dostępnością w sklepach, ale w zaprzyjaźnionym warsztacie mają go w beczce i zawsze mi go zalewają

pozdr.
  
 
Cytat:
2010-11-15 22:12:29, robertkaluza pisze:
Ja leje 10W40 z General Motors. Nie wiem jak z jego dostępnością w sklepach,..


Zero problema z dostępnością w dobrej cenie
  
 
Cytat:
2010-11-15 17:00:21, VEndriuV pisze:
widocznie, olej bardziej przeznaczony do ropniaków nie wiem czemu, nie znam się na olejach. A jakiej firmy najlepiej ?


Do dyzla to mi się tylko SUPEROL kojarzy
  
 
Cytat:
2010-11-15 20:40:37, Kula69 pisze:
kiedyś słyszałem ze czy do dizla czy benzyny to żadna różnica klasy lepkości są takie same



Bo i prawda.
Inaczej gdy diesel ma Dupny Pierdolony Filtr ( DPF ). Wtedy musisz mieć olej o specyfikacji low saps ( musi być oznaczony C3 lub C2 ). Praktycznie te oleje występują głównie jako 5W-30
  
 
Panie Bogdanie , szukałem, szukałem na forum naprawdę długo i nie znalazłem. Postaram się być dokładniejszy następnym razem ale poważnie byłem już załamany.
Bardzo dziękuję Panu oraz Krzychowi_ch , wyczerpujące odpowiedzi.
Pozdrawiam