Centralny zamek - było dużo ale nie znalazłem...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
otwiera sie normalnie ale zamykać sie nie chce...tzn. przy zamykaniu wlancza sie mechanizm - zamyka i spowrotem otwiera... co jest grane i jak łatwo i szybko sprawdzić dokładnie co jest nie tak?

dodam że szukałem tematu z jednym z klubowiczów ale jest ich tak dużo a w żadnym nie ma konkretnej odpowiedzi...
  
 
Cytat:
2007-03-24 16:51:07, pucek2509 pisze:
otwiera sie normalnie ale zamykać sie nie chce...tzn. przy zamykaniu wlancza sie mechanizm - zamyka i spowrotem otwiera... co jest grane i jak łatwo i szybko sprawdzić dokładnie co jest nie tak? dodam że szukałem tematu z jednym z klubowiczów ale jest ich tak dużo a w żadnym nie ma konkretnej odpowiedzi...



Ale co zakładałeś centralny/a może miałeś ? Jeśli tak to jaki ? Oryginał/uniwersalny ?
  
 
Sprawdź czy wszystkie się prawidlowo domykają. Jeżeki tego któryś z zamków nie robi to wysyła sygnał zwrotny do centralki a ta wszystkie zamki otwiera.
  
 
Centralny oryginał, czy dokładka? Wygląda na złą regulację. Może też być uszkodzony styk od przełącznika w siłowniku lub przyblokowanie któregoś z zamków.
  
 
jak na mnie to oryginał bo dokladki tak nie umieja raczej :]
i tak jak pisali kwestia przyblokowanego ktoregos silownika...
  
 
umieja umieja ja mam wstawiany centralny i ma zwrotna reakcje...

klego moze byc nastepujacy problem... Zablkowala ci sie jakas linka i dlatego otwiera zamki z powrotem.. Musisz rozkrecic wszystkie boczki i popatrzec czy wszystko chodzi jak nalezy.. przyokazji zrob sobie konserwacje
  
 
centralny jest prawdopodobnie oryginalny, stało sie tak z dnia na dzień, popychając obydwie klamki ze środka normalnie sie zamknie, z otwieraniem nie ma problemu więc co trzeba rozebrać, nasmarować linki czy zamki czy jak?

ja tam z elektryką nie bardzo wiec prosze o dokładniejsze wytłumaczenia, aha i pojawia się jeszcze dodatkowy problem aczkolwiek

samochód zamykam normalnie od kierowcy lub pasażera a otwierać moge tylko od pasażera, jest to uciążliwe i to wina CHYBA JAKIEŚ WKŁADKI czy coś podobnego tak mi sie wydaje wiec co zrobic, trzeba zamki wymienić czy tylko jakoś same wkładki?

  
 
Nie jest to kwestia wyrobionego mechanizmu ? U mnie jedne drzwi dało sie tylko zamknąc ale otworzyć już nie bardzo... Musiałem wyciagnąc zamek razem z mechanizmem i podgiąc taką grubą blachę. Teraz działa.
  
 
był nie raz i pisałem dość szeroko.
Jak sugerowali koledzy blokuje Ci któraś linka bądź zamek. Odkręć wszystkie wtyczki przelotowe w drzwiach i podłączaj po kolei to sprawdzisz, która strona Ci blokuje. Jeśli nie możesz zablokować -odblokować drzwi do środka, to najprawdopodobniej zacina Ci się linka. Wysuszyć, nasmarować. Możliwe, że blokuje Ci zamek. Tak czy inaczej bez zdjęcia tapicerki się nie obędzie.
  
 
wiec po oględzinach sprawa ma się tak:

linki chodzą lekko, zamki dobre i mechanizmy też, problem znika po odłączeniu jednych drzwi, tzn. gdy mam podłączone tylko jedne drzwi to wszytsko OK ale gdy mam podłączone dwoje drzwi to lipa, centralny Zamyka auto ale spowrotem otwiera i tak non stop

po wymuszeniu zamknięcia poprzez popychanie obydwu klamek zamknie się normalnie, i wtedy już otwiera normalnie dwoje drzwi

ale inaczej nie zamyka BO CIĄGLE OTWIERA

doszedłem że to musi być wina gdzieś głębiej w elektryce tylko gdzie:/??

niewiem nawet gdzie znajduje się jakaś centralka albo coś co odpowiada za zamykanie auta...

pilnie czekam na odpowiedz!

dzieki



[ wiadomość edytowana przez: pucek2509 dnia 2007-04-03 18:00:15 ]
  
 
up
  
 
Co prawda post ostatnio edytowany byl rok temu, ale podlacze sie do pytania.

Autko jest 3D wiec ciezko sprawdzic ktora to strona, po odlaczeniu wiazki w drzwiach druga strona dziala poprawnie. Jak zamkne od srodka oba zamki jednoczesnie to tez zamkna i nie wariuja.

Zamek praktycznie z dnia na dzien przestal dzialac, z poczatku jeszcze co 3-4 raz zlapal, pozniej zeby zamknac samochod musiem aku odlaczac bo po przekreceniu kluczyka otwieral od razu. Jak podpialem aku (przez pierwszy tydzien) to jedno moglem autko zamknac raz z kluczyka (prawie zawsze), ale za drugim razem znowu zaczynal wariowac.

Centralny prawdopodobnie nie jest oryginalny, bo nawet w skrzynce z bezpiecznikami na 19 miejscu nie ma stykow, a i bezpiecznika tam nigdy nie bylo.

Jak ktos ma pomysl gdzie moze byc zainstalowana centralka (obstawiam ze to ona jest winna - ze wzgledu na poprawne dzialanie zaraz po podlaczeniu aku) i jak to ewentualnie naprawic, albo przynajmniej czasowo wylaczyc zebym nie musial aku wylaczac jak chce zamknac autko to bede wdzieczny.

Jak jest ktos z CK lub okolic i jest chetny pomoc to bede wdzieczny, tak samo jak za kazda inna pomoc/rade!!
  
 
up
  
 
Gdzie jest zamontowana centralka w twoim aucie?
A skąd my mamy wiedzieć, gdzie ktoś zamontował sterownik w twoim aucie? Samemu nie można zajrzeć pod tapicerki? Standardowo montuje się to albo w lewym kikcpanelu albo w okolicy skrzynki bezpieczników. Najprościej dojść po dokładanych przewodach.
Napisałeś:
Cytat:
Centralny prawdopodobnie nie jest oryginalny


To znaczy, że nieoryginalny jest sterownik, czy cały centralny? Bo jak dokładane są też siłowniki, to może to być ich zużycie lub rozregulowanie.

[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2009-02-23 22:37:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2009-02-25 09:12:23 ]
[ powód edycji: Off Top ]
  
 
witam, mialem podobny problem z centralnym gdy pirwszy raz umylem mojego essiego, mianowicie, zalalem zamek woda, styki sie polaczyly i fiksowal przez 5 dni, pozniej nagle ozdrowial, ale nie dalo mi to spokoju,


mianowicie nasmarowalem wszystkie linki, zamki, przeciscilem styki, obie wkladki zamka plus bagaznik rozkrecilem nasmarowalem obficie, zabezpieczylem przed korozja, itp zabiegi,

po tych zabiegach wszystko dzialalo prawie jak nowe

jest troche przy tym roboty ale warto
  
 
A czym smarowałeś? I czy przypadkiem po tym smarowaniu nie działało poprawnie do pierwszych silniejszych mrozów?
  
 
zamki wazelina techniczna a linki mieszanka wazeliny ze smarem grafitowym, wszystko dzialalo jak ta lala, a w zime nie wiem bo moje auto zimy w tamtym i w tym roku nie widzialo


zapraszam do watku : czy moj essi zyje - 6miesiecy w garazu!!!
  
 
Bo bawią mnie tacy "spryciarze": wyjmą jakoś kasetę zamka, coś tam w niej poczyszczą, a żeby dobrze działała, to obłożą ją centymetrowej grubości warstwą smaru. A potem się dziwią, że nie działa... bo jakoś do głowy im nie przyszło, ze smar na mrozie twardnieje... Albo nałożą konserwację i tak zasmarują zamek, że go nawet nie widać...

Jeśli już zdarza się usterka, to często jest to padnięty switch w siłowniku zamka. Jeszcze nie spotkałem mkVII z wyrobionym zamkiem. Wkładki owszem, ale nawet jej całkowita blokada w pozycji neutralnej nie wpływa na pracę centralnego. Można jeszcze kontrolnie zajrzeć w wiązki w przelotkach. Może się zdarzyć pęknięty przewód (na szczęście ford to nie opel ).
Naprawa centralnego w escorcie to banalna sprawa. Tam nawet nie ma centralki sterującej. Wszystko odbywa się na zasadzie przełączania w siłownikach. A zewnętrzny radiosterwnik też łatwo sprawdzić. Wystarczy do tego żarówka.