[MK6] Oszukujący czujnik temperatury na deske w 1.6 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam... jestem tu nowy i proszę o cierpliwość. mam essa mk6 94 1.6 16v i mam z nim problem od początku. jak kupiłem to walniety był czujnik temperatury podajacy na deske. cały czas pokazywał maksa nawet na zimnym i nie uruchomionym silniku... wystarczyło ze przekreciłem zapłon. wymieniłem czujnik i tak samo... nie pokazuje maksa na zimnym i nie zapalonym ale po kilometrze jest max. gdy przejade ok 30 km jest w normie... wydaje mi sie ze gdyby to była zwara to cały czas był by max... nie możliw też jest rzeby silnik tak szybko miał taką temperature. tez sądze ze gdyby to był zły czujnik to też by sie nie zmieniała temperatura. możliwe ze się myle. szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat z takimi objawami i dlatego prosze kolegów o pomoc... z góry dzieki

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-04-11 18:29:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cetek71 dnia 2009-04-11 18:38:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: essi1616v dnia 2009-04-11 19:19:51 ]
  
 
hee, zle dobrany czujnik (kolor)
  
 
szczeże ciężko mi powiedzieć ( w sklepie powiedzieli ze na bank dobry i sprawdzali jeszcze po nr nadwozia... może kolega ma racje... ale dziwnie reaguje ten czujnik... na nie nagrzanym max a na gorącym norma
  
 
zakladam ze instalacja sprawna - nie popaprana.
cos pamietam ze byly kolory - zielny, czarny, rozowy
ale skleroza - nie zjmije sie tym pd stu lat
  
 
ten ma czarna tą wtyczke ale to zamiennik niby taki jak powinien byc pomocy
  
 
hmmm, ja bym obstawial zly czujnik (tak jakby byl 'odwrotny' ? i do tego zle wyskalowany... choc to troche dziwne, moze sam wskaznik zle dziala?

sprawdz jeszcze tak - wlacz zaplon, odlacz wtyczke i sprawdz co sie bedzie dzialo - powinna wskazowka opasc na sam dol, potem zewrzyj obydwa kable, wskazowka powinna poleciec na max. to raczej wykluczy Ci problemy w instalce...

[ wiadomość edytowana przez: zenq dnia 2008-10-09 23:48:47 ]
  
 
sprawdze tak jak kolega podpowiada... dzięki za pomoc... moze ma ktoś jeszcze jakieś sugestieco z tym zrobić?
  
 
sprawdziłem i wychodzi na czujnik... wielkie dzięki... jak juz ponownie go wymienie to napisze co i jak... czy się poprawiło
  
 
jeszcze jedno... na przewodzie z wtyczką była jakaś kartka z numerem 94ag... niewiem czy to moze dotyczy czujnika?
  
 
Cytat:
2008-10-09 21:32:52, essi1616v pisze:
witam... jestem tu nowy i proszę o cierpliwość. mam essa mk6 94 1.6 16v i mam z nim problem od początku. jak kupiłem to walniety był czujnik temperatury podajacy na deske. cały czas pokazywał maksa nawet na zimnym i nie uruchomionym silniku... wystarczyło ze przekreciłem zapłon. wymieniłem czujnik i tak samo... nie pokazuje maksa na zimnym i nie zapalonym ale po kilometrze jest max. gdy przejade ok 30 km jest w normie... wydaje mi sie ze gdyby to była zwara to cały czas był by max... nie możliw też jest rzeby silnik tak szybko miał taką temperature. tez sądze ze gdyby to był zły czujnik to też by sie nie zmieniała temperatura. możliwe ze się myle. szukałem ale nic nie znalazłem na ten temat z takimi objawami i dlatego prosze kolegów o pomoc... z góry dzieki



zakupiłem dziś orginalny czujnik i to samo więc to nie wina czujnika ale instalacji ale co z nia jest problem opisany wyzej... pomocy panowie to już 3 czujnik który kupiłem
  
 
moze to byc nasza kochana skrzynka??? proszę o pomoc
  
 
pomoże ktoś??
  
 
A czy normalne wskazanie pojawia się nagle, czy po prostu wskazówka opada po pewnym czasie?
Czy wychylenie wskazówki wskaźnika nie jest zależne od jakiejś kontrolki, załączonego innego odbiornika (oświetlenie, wycieraczki, inne)?
Ja bym się czepił zegarów. Wgląda na ewidentny "niekontak". Brakuje sygnału z czujnika lub masy. Pojawia się, jak auto się rozgrzeje. Rada: wybebeszyć zegary, sprawdzić stan wtyczek. Dokładnie sprawdzić stan masy, na próbę podciągnąć masę dodatkowym przewodem. Dodatkowo radze przedzwonić przewody między deską, a czujnikiem.
  
 
jak sie nagrzeje to poprostu opadnie do norm i puzniej ok tak jak powinno być...... na zapłonie załączonym też ok czyli na min... podszas jazdy tak sie dzieje i nie jest to z niczym związane... wyćiągam juz skrzynke i zobacze co z nia... widze ze jest z 97 a es z 94... z zegarami tez zobacze ale przoszę jeszcze o pomoc kolegów
  
 
może jest to coś związane ze ssaniem ale moim zdaniem nie bo przecież po 30 km napewno nie trzyma... niewiem juz jak kombinować niechce dać do byle kogo bo spieprzyć moze bardziej a w porządnym serwisie za drogo

pomocy
  
 
Ze skrzynką się pośpieszyłeś. Akurat obwody czujników nie przenoszą właściwie żadnych prądów i raczej nie ulegają przepaleniom. Chyba, że popękały luty. też się zdarza. Dlatego też radziłem na dzień dobry zajrzeć do zegarów.

PS. I zainwestuj w słownik ortograficzny. Mała podpowiedź: pÓźniej i inne...
  
 
ja mam znowu tak, czujnik nowy, ale jak włącze zapłon leci na max włacze silnik spada na sam dół i nie rusza sie wogole nawet po 100km sie nie ruszy. Wypne wtyke to na zapłonie dalej na max jak zewre leci na max. Czujniki chyba juz ze 2 wsadzałem i dalej to samo. Co to moze być?
  
 
kolego Blazey opisz mi jeśli możesz dokładnie co z tymi zegarami... skrzynka wydaje się być ok... sory za ort


kolego bobas sk moim zdaniem masz walniety czujnik... też tak miałem jak kupiłem auto... jak wymieniłem na nowy to zaczeły sie moje problemy opisane wcześniej... choć dziwne bo wymieniałeś
  
 
Wyciągasz zegary. Z tyłu zegarów masz dwie wtyczki białą i niebieską. Odpinasz i patrzysz czy nie złącza nie są brudne lub luźne. Sygnały do wskaźników masz w białej wtyczce.Szósty od góry to S - sygnał z czujnika temperatury (S jak sensor). Ósmy od góry, to E (earth) - masa. Na samym dole masz plus po stacyjce (B+ - battery). Zresztą wszystkie opisy są wyraźnie na folii z tyłu zegarów. Zaznaczone tam są który wskaźnik od czego. Musisz sprawdzić, te sygnały, Na próbę pociągnij dodatkową pewną masę z pojazdu na zegary.
Sprawdź też ciągłość obwodu z pinu 6 do gniazda czujnika.
  
 
dzięki wielkie lece działać wrazie W będe jeszcze pisał a jak sie uda to sie pochwale