Mk VII Opoznienie wlaczania wentylatora chlodnicy.Ciekawe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam uprzejmie,

od progu informuje iz obczytalem forum prawie na wylot i mam z tego powodu kwadratowa glowe.
Mam ciekawy problem z opoznionym wlaczaniem sie wentylatora chlodnicy. Juz tlumacze co i jak.
Moj escortek to 1.4 1996 r.
Standardowo, zawsze wentylator chlodnicy wlaczal sie gdy wskaznik temp. osiagal idealny pion. W tej chwili wentylator zalacza sie miedzy literka "M" a "A". Pytanie dlaczego?
Wymienilem na nowe : chlodnice, termostat,pompe wody (15 tys km temu), wymienilem rowniez czujnik wentylatora chlodnicy na nowy. Nadal to samo wentylator zalacza sie tak samo pozno. Wymienilem wiec czujnik wskaznika temp- myslac ze falszuje wskazania - niestety wskazania byl jeszcze gorsze- wentylator wlaczal sie za literka L czyli juz tuz tuz pod czerowym polem. Wrocilem do starego i teraz wentylator wlacza sie miedzy M a A .
Wazne wiec bylo stwierdzenie czy wentylator chlodnicy wlacza sie na czas, czyli w ok 103 st, C. I tak jest - dziala jak nalezy, aczkolwiek wskazania na desce sa daleko powychylane tak jak pisalem.
Reasumujac - czy zakup kolejnego czujnika wskaznika temp cos zmieni? Stary mam zielony-, nowy tez zielony - pokazywal jeszcze wiecej. Dlaczego wskazania na desce sa tak wychylone mimo ze temp silnika wyglada na prawidlowa ?
Czy istnieje mozliwosc ze pompa wody nie daje rady? Nie byla najdrozsza i chyba wyraznie ja slysze zbyt glosno pracujaca ?
Aha i jeszcze jedno gdy zalozylem nowy czujnik wskaznika temp i grzanie bylo pod czerwone pole - zestresowany odpalalem nawiew by troche odpuscic ciepla z silnika - nawiew byl cholernie goracy.
Prosze o podpowiedz bo nie wiem w ktorym isc kierunku

[ wiadomość edytowana przez: escortek dnia 2009-05-21 21:14:05 ]
  
 
jak chłonica gorąca się robi wmiare otwarcia termostatu a płym po pełnym otwarciu wraca do zbiorniczka wyrównawczego to w tej chwili nie wina pompy ale jak głośno pracuje to może w kazdej chwili paść i narobić szkód(tak to jest jak sie szczędzi na skf-a) a na wskaźnik nie patrz wogóle bo one oszukują w fordzie... naprawde z dnia na dzień lubią paść i po sprawie ale jak chcesz to kup orginalny czujnik za ok 70 zł a jak nic to nie da to tylko elektryk i nie mów ze nie było pisane ze te czujniki oszukuja i sa tylko mniej wiecej orientacyjne
  
 
U mnie kupno oryginalnego termowłącznika załatwił sprawę...bo na zamienniku wentyl załączał sie zdecydowanie za późno i za wcześnie się wyłączał...także nie ma co oszczędzać na oryginale...ja zaryzykowałem i dupa...straciłem 2x
  
 
Cytat:
2009-05-21 17:38:37, essi1616v pisze:
ale jak głośno pracuje to może w kazdej chwili paść i narobić szkód(tak to jest jak sie szczędzi na skf-a)



Tak jest pompe wymienie, dziwnie ja slychac, szczegolnie gdy juz wjezdzam na parking, zatrzymuje sie, to slychac jakby przede mna konczyl sie krecic jakis wirniczek. Wczesniej tego nugdy nie bylo.


Cytat:
2009-05-21 18:24:45, falcon0 pisze:
U mnie kupno oryginalnego termowłącznika załatwił sprawę...bo na zamienniku wentyl załączał sie zdecydowanie za późno i za wcześnie się wyłączał...także nie ma co oszczędzać



Przy okazji ten wlacznik jeszcze raz wymienie, tym razem na oryginal.
Przed chwila bylem ostatecznie jeszcze u mechanika, stwierdzil, ze jeszcze jest tylko jedna mozliwosc, iz chlodnica ktora kupilem, moze miec wezsze dojscia, ujscia, przez co plyn moze nieco wolniej w niej chodzic niz w poprzedniej.Stad moze te wskazania.
Dzieki za podpowiedzi.
  
 
Ja pierd...e!!!
Cytat:
Wymienilem na nowe : chlodnice, termostat,pompe wody (15 tys km temu), wymienilem rowniez czujnik wentylatora chlodnicy na nowy. Nadal to samo wentylator zalacza sie tak samo pozno. Wymienilem wiec czujnik wskaznika temp


A czy jak ci się żarówka przepali to wymieniasz od razu wszystkie lampy i wiązkę? Bo w tej chwili nie wiem, czy cie podziwiać, czy cie wyśmiać.
A zrobiłeś taką małą próbę, jak pomiar temperatury płynu najzwyklejszym termometrem?
Silnik ci się przegrzewał, że wymieniłeś niemal cały układ chłodzenia?
U mnie wskazówka w tej chwili, po wymianie czujnika, jest wyraźnie przechylona w prawą stronę, wentylator się załącza przy końcu skali i NIC, ale to ABSOLUTNIE NIC ZŁEGO się nie dzieje!!!
Zresztą nie tylko u mnie.
  
 
Cytat:
2009-05-21 21:02:18, Blazey pisze:
Ja pierd...e!!!



Widzisz Blazey, nie pisze tu zbyt czesto, z pewnoscia wlazlem tutaj 50x mniej razy niz Ty, ale w taki sposob jak Ty sie nie wypowiadam

Cytat:
2009-05-21 21:02:18, Blazey pisze:
Bo w tej chwili nie wiem, czy cie podziwiać, czy cie wyśmiać.



Okey moze to moja wina bo nie napisalem ze chlodnice wymienilem 1,5 miesiac temu bo poprzednia ciekla. O tym, ze pompa wody wymieniana byla z rozrzadem 15 tys km temu to bylo napisane przeze mnie powyzej.
Reasumujac wymienilem teraz termostat i dwa czujniki, czy informacja ta nadal powoduje u Ciebie szloch badz salwy smiechu ?
I jeszcze raz prosze o to by stadionowe okrzyki pozostawic tam gdzie ich miejsce, szczegolnie jesli od nich masz zaczynac swoja wypowiedz
  
 
double prosze o usuniecie.

[ wiadomość edytowana przez: escortek dnia 2009-05-21 21:15:25 ]
  
 
double - prosze o usuniecie.

[ wiadomość edytowana przez: escortek dnia 2009-05-21 21:14:54 ]
  
 
Nie dziw się, ze tak zareagowałem. Zresztą zacytowałem twoją odpowiedź, gdzie NIE MA ANI SŁOWA O PRZECIEKU. Więc oczekiwałeś, zę jestem dobrą wróżką czarodziejką i będę wiedział? A zabrzmiało tak, jakbyś faktycznie ze względu na przesunięcie wskazówki, wymienił wszystkie te graty. A to już była by gruba przesada.
Zapytam jeszcze raz: czy silnik się przegrzewa? Czy zmierzyłeś temperaturę płynu NIEZALEŻNYM przyrządem?
  
 
Cytat:
2009-05-21 21:16:50, Blazey pisze:
Nie dziw się, ze tak zareagowałem. Zresztą zacytowałem twoją odpowiedź, gdzie NIE MA ANI SŁOWA O PRZECIEKU. Więc oczekiwałeś, zę jestem dobrą wróżką czarodziejką i będę wiedział?



Nie pisalem nic o przecieku i nie o przecik tutaj chodzi, wiec nie wiem po co mialbys wiedziec ze cieklo mi 45 dni temu ?

Cytat:
2009-05-21 21:16:50, Blazey pisze:
Zapytam jeszcze raz: czy silnik się przegrzewa? Czy zmierzyłeś temperaturę płynu NIEZALEŻNYM przyrządem?



Tak sprawdzalem. Temp. plynu przy recznym i mocnym kreceniu obrotami i grzaniu silnika wyniosla maksymalnie 90-92 stopnie i wiecej sie nie dalo. Wentylator wlacza sie za kazdym razem prawidlowo, oczywiscie prawidlowo gdy nie patrze na deske i jej wskaznik temp ktory po prostu jak wynika z obserwacji moich, a takze Waszych doswiadczen - robi mnie za blazna i pokazuje wiecej niz jest ( teoretycznie).

[ wiadomość edytowana przez: escortek dnia 2009-05-21 21:24:49 ]
  
 
u mnie w escorcie 1.6 16v 97r po wymianie termostatu (stary przepuszczał) wskazówka stoi równo po środku pola NORMAL a wentylator odpala dopiero miedzy literkami A i L, schłodzi szybciutko płyn i moim zdaniem tak powinno być
  
 
Nie pisałeś. Więc naturalnym wnioskiem dla czytającego było, ze wymieniłeś chłodnicę, bo ci wskaźnik oszukuje...
A tobie pozostaje jedno - przyzwyczaić się do nowych wskazań. Wszystko jest w porządku, nic złego się nie dzieje. Chyba wszystkie nowo zakupione czujniki tak pokazują. Zresztą było o tym tutaj nie raz...
  
 
Dokladnie tak to wyglada, ze nowe nic nie zmienianiaja i tak ma byc.
Troche ciezko sie przestawic, ale niech tak bedzie