[MKVII] zmiana silnika z 1.6 16v na 1.8 16v

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
potrzebuje waszej pomocy w takiej sprawie czy silnik 1.8 16v 115km lub 130 km będzie pasował w miejsce 1.6 na zasadzie "wytnij wklej"
prosił bym o wskazówki i podpowiedzi

jako ze autka nie udało się sprzedać wiec zaczynam dalsze doinwestowywanie

pozdro

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-02 21:31:45 ]
  
 
mocowania te same ale jak 115 to inny osprzęt skrzynia itd chyba ze masz cały na przekładke komplet to po problemie i troche dłubania z kabelkami a jak 130 to przy okazji zwrotnice inne
  
 
a co myślicie o takim rozwiązaniu i jakie elementy muszą być w tym zestawie abym miał wszystko co potrzeba


ZESTAW NA SWAP
  
 
wszystko co w komorze i trochę elektryki
  
 
no widze, ze zostaje autko :]
a co do swapa - już chyba lepiej naprawde na te 2,0 zmieniac wsadzisz 1,8 i po miesiącu znowu sie znudzi
  
 
Cytat:
2009-11-02 22:59:31, misio633 pisze:
a co myślicie o takim rozwiązaniu i jakie elementy muszą być w tym zestawie abym miał wszystko co potrzeba ZESTAW NA SWAP



To nasz klubowy kolega BORYS - da Ci wszystko co potrzebne,ale tak na krotko :
wiazka ele
komp
skrzynia z polosiami i sanki(jedna poducha wiecej)
dzwignia zmiany biegow 9kompletny lewarek)
mi linka sprzegla nie pasowala od 1,6
przewod wspomagania
puszka filtra kompletna z krokowym
  
 
Cytat:
mocowania te same ale jak 115 to inny osprzęt skrzynia itd chyba ze masz cały na przekładke komplet to po problemie i troche dłubania z kabelkami a jak 130 to przy okazji zwrotnice inne



Bzdury !!!! Skrzynia jest ta sama IB5 tak samo sprzeglo 220 tak samo mozesz dac skrzynie od 1.4 wazne zeby rozrusznik byl z przodu Wiem bo tak mam zrobione i masz duzo krutsze biegi

( osprzet zalezy co pod tym rozumiesz) rozrusznik alternator swiece, okablowanie jest to samo wiadomo jest inna przepustnica przeplywka i kolektor dolotowy oraz listwa

Kup zwykle 1.8 105km Wstaw (walki, obudowe przeplywki, przepustnice, z Mondeo 2.0) oraz listwe i kolektor z RQB i bedziesz mial 130 ja za te bebechy zaplacilem 260zl + komp od 1.8 i kostke od 1.8 a jesli nie to SMT6 i wgraj mapy ja teraz poszukuje do swojego map

I wszystko wwyszlo plug & play chyba ze moj escort jest inny

[ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2009-11-03 10:32:35 ]
  
 
No za to ja pewności nie mam ale obstawiał bym jeszcze wiązkę elektryczną do wymiany...
Co do reszty to pozostaje mi się zgodzić...Po za skrzynią ja osobiście nie polecam krótkich biegów... Może i lepiej sie zabiera ale za to trzeba więcej machać tym lewarkiem... Po za tym skrzynia od 1.4 jest wolniejsza, tak mi sie wydaje...

Michał ja Twojego esa to już bym tak nie nazywał... Bardziej pasuje do niego nazwa SAM bo już tam chyba wszystko jest inne niż fabryka wsadziła


[ wiadomość edytowana przez: ArekCLX dnia 2009-11-03 12:45:15 ]
  
 

dobrze sobie policz i zastanów się czy nie lepiej dołożyć trochę kasy i kupić esa z np. dwulitrowym silnikiem, przy swap-ie jest trochę dłubania i kasa tez idzie nie mała

 
 
Cytat:
2009-11-03 12:46:05, Otizon pisze:
dobrze sobie policz i zastanów się czy nie lepiej dołożyć trochę kasy i kupić esa z np. dwulitrowym silnikiem, przy swap-ie jest trochę dłubania i kasa tez idzie nie mała


a po swapie zawsze coś jest nie tak i trzeba latać po mechanikach i wkladać kolejne pieniądze...
Otizon dobrze mówi... sam zmieniłem auto i nie żałuję tej decyzji
  
 
Przeliczałem ostatnio koszty jakie pociągnęłoby za sobą zrobienie SWAP'a na RS 2000.

- kupno kompletnego silnika 2.0 DOHC z osprzętem - 2500zł
- mechanik przełoży silnik, skrzynię biegów, wiązkę itd. - 800zł
- założenie sekwencyjnego gazu do mocniejszego silnika - 1600zł
- sprzedaż silnika 1.6 16V na allegro, mały zwrot kosztów - (-500)zł

W sumie wymiana silnika będzie mnie kosztowała 4400zł. Wartość escorta Mk6 1.6 16V + LPG to około 2000zł. Gdybym zamiast swapować sprzedał escorta, mógłbym kupić cudowne mondeo Mk1 z silnikiem 2.5 24V i gazem sekwencyjnym. Osiągi podobne, spalanie trochę większe, ale za to klasa samochodu i komfort nieporównywalny
  
 
no autko jak najbardziej zostaje chciałem zmienić na coś mocniejszego ale się nie udało to z tego trzeba zrobić coś mocniejszego
jednak będzie przekładka na 1.8
po pierwsze jest łatwiejsza i sam ja zrobię
po drugie wystarczy kupić sam silnik a nie najlepiej całego essa
po trzecie większe możliwości podniesienia mocy z tego co sie orientuje

mam jeszcze takie pytanko czy duża jest różnica w przyśpieszeniu na skrzyni od 1.4 czy to jest nie warte roboty i czy może wiecie coś na ten temat taki ze jak mam aluminiowy kolektor ssący to najlepiej jakbym kupił tez z takim a niby jak jest plastikowy to wiązkę elektryczna trzeba jeszcze przekładać ???
  
 
WIazka zostaje ta sama a wiec kolego najlepiej kupic ci dobry blok i glowice od 1.8 105km!!!! jakies 400zl + te bebechy co pisalem 260zl ja dalem a reszte przekladasz dolicz koszt ECU oraz kostki okolo 150 zl w tej cenie masz zrobionego swapa na RQB 130km i nie trzeba nic zmieniac wszystko pasuje plug & play jesli nie wierzysz Napisz do MIgdal_6 on tak ma zrobione i to on byl rowniez pomyslodawca tego myka u mnie czyli cieszysz sie w miare dobra moca za mala kase a 2 mozesz to zrobic samemu jezeli masz tylko zaplecze ( kanal i cos do wyciagniecia silnik) i pamietaj ze 105 bedzie mniej wyzylowana niz 130 czy 150 RS a zadko ktory RS naszych dziejow ma seryjne 150 kucy chyba raczej 140 przez latka troche ich ubylo POZDRAWIAM i przemysl 2 razy zanim zrobisz SWAPA

Co do przyspieszenia jest roznica ja mam 17/40/205 i teraz moge na spokojnie palic gume bardzo ale to bardzo jest odczuwalna 1 lekko depniesz i masz 4000obr stal sie zrywniejszy ale predkosc max spadla i to mocno

Tak kolektory aluminiowy rozni sie od plastika ma on wiekszy przelot i niby ma lepsze wlasciwoscidolotowe powietrza

Jezeli chcesz sie dowiedziec najwiecej pisz do MIgdala moze ci pomoze bo co jak co ale w te klocki jest dobry i to bardzo jego ess na bloku 1.8 leci zdrowiej niz nie jeden RS a ma kombi mialem mozliwosc jazdy z nim czekam tylko na jego wyniki z hamowni

[ wiadomość edytowana przez: DobekBdg dnia 2009-11-03 16:37:05 ]
  
 
Cytat:
2009-11-03 16:25:55, DobekBdg pisze:
Co do przyspieszenia jest roznica ja mam 17/40/205 i teraz moge na spokojnie palic gume bardzo ale to bardzo jest odczuwalna 1 lekko depniesz i masz 4000obr


Pal tak gumę sobie jeszcze.... Koleją skrzynie wymieniam u Ciebie dopiero jak się ciepło zrobi...
  
 
Cytat:
cudowne mondeo Mk1 z silnikiem 2.5 24V i gazem sekwencyjnym. Osiągi podobne, spalanie trochę większe, ale za to klasa samochodu i komfort nieporównywalny


Z tego powyżej wynika, że nie opłaca ci się robić swapa. Lepiej nabyć 'cudowne mondi'. A co do osiągów: RS daje więcej radochy z jazdy. (nie wiem czy do 100ki jest szybszy od 2,5)
Tak jak napisałeś, to inna klasa. RS to auto do zabawy, a Mondeo 2.5 to szybkie wozidło. Wygodne, wypasione, wozidło.

-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
moze i tak ale pamietaj ze robisz OPLATY jak za 2.5L (OC) a nie jak za 1.6 dziekuje
  
 
A czy do skrzyni biegów od 1.6 16V będzie pasował silnik 2.0 16V ZETEC 136PS z mondeo Mk1 ? Czy taki silnik nie zniszczy skrzyni biegów? 2.0 16V ma moment obrotowy większy niż w 1.8TD, więc obawy są całkiem poważne...
W ogóle czy ten silnik zmieści się do komory silnika, czy mocowania będą pasowały??


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-11-03 17:29:17 ]
  
 
co do tego 2.0 136 km z mondka to jak dla mnie odpada bo z tego co się już dowidziałem na temat tego silnika to aby pasował do essa to trzeba coś z pompa wodną przerabiać czytałem na niemieckiej stronie kiedyś

na początek zrobił bym sama przekładkę silnika na 1.8 i związku z tym następne pytanko czy kompa i jakieś kostki będę musiał przekładać ??

przełożyć ECU to wiem o co chodzi ale jakiś kostki to już nie wiem może ktoś mi wytłumaczy o co chodzi

a teraz pytanie do kolegi DobekBdg jaka Vmax osiaga na 2,3,4 biegu
i jakie masz obroty silnika na 5 biegu przy 100km/h

  
 
Z tego co czytałem, to wszystkie te 1.4 8V, 1.6 16V, 1.8 16V chodzą na tym samym sterowniku EEC IV. Natomiast dołączam się do pytania o przewody - czy wiązka główna jest ta sama co od 1.8? Ewentualnie czym się różni, żeby można było poprowadzić dodatkowe kabelki zamiast wymieniać wiązkę

Też jestem ciekaw jakie przełożenia ma DobekBdg.
U mnie na 5 biegu jest 1500rpm przy 60km/h i 2500rpm przy 100km/h. Na 4 biegu jest 6000rpm przy 180km/h Więc pewnie 3300rpm przy 100km/h. Na 3 biegu koniec obrotomierza mam przy 135km/h, więc będzie 4800rpm przy 100km/h. Na 2 biegu osiąga 100km/h dopiero zahaczając o czerwone pole, więc przy 6500rpm


[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-11-03 19:44:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: Qwet dnia 2009-11-03 19:47:20 ]
  
 
Cytat:
2009-11-03 17:09:53, DobekBdg pisze:
moze i tak ale pamietaj ze robisz OPLATY jak za 2.5L (OC) a nie jak za 1.6 dziekuje



Założę się Michał że jeśli masz essa 1.6 zarejestrowanego na siebie to Twoje opłaty za OC zbliżone są do moich za poj 2.5... Nie wiem w jakiej ubezpieczalni opłacasz polisę ale ja a AXA Direct płacę Jednorazowo podstawowe 1501zł za cały rok i mam w tym NNW... Nie mam żadnej zniżki i prawie wszystkie możliwe zwyżki prócz tej za posiadanie prawka bo mam już je dłużej niż 3lata... a pamiętaj że na BMW mające więcej niż 15lat jest dodatkowe 15% drożej...