Ciche wycie w corolli d4d

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich miłośników japońca!!
Jestem świeży na forum.
Mam Corolkę z 2002 2.0 D4D 90KM.Jest problem-a mianowicie przy jeździe(nie ma tego na postoju) i obrotach około 1200-1300 słychać szum spod maski.Wymieniałem ostatnio filtr paliwa i gościu w serwisie za granicą mówił mi coś o szumie wody bo filtr jest nie oryginalny ale wcale mnie nie zachęcał do jego wymiany.
PLZ Help!
  
 
szum wody???
Noo to niezle zacpal,chyba ze serwis byl nad morzem
a do Jointow Cie nie zachecal??
  
 
hehe.
Troche nie tak to wyjaśniłem.
Mowa była o jakichś kroplach wody.Do końca go nie ztrytałem.
Ale tak na serio nie kumasz z kąd może byc te ciche wycie?

[ wiadomość edytowana przez: polgregor dnia 2009-10-07 21:59:47 ]
  
 
Cytat:
2009-10-07 21:53:38, polgregor pisze:
hehe. Troche nie tak to wyjaśniłem. Mowa była o jakichś kroplach wody.Do końca go nie ztrytałem. Ale tak na serio nie kumasz z kąd może byc te ciche wycie? [ wiadomość edytowana przez: polgregor dnia 2009-10-07 21:59:47 ]


Kiedys sie spotkalem z teoria ze to banieczki powietrza w filtrze paliwa,czy jakies tam brednie-tak to tlumaczyli skosnoocy tlumacze z dzialu konstruowania.
Jezeli chodzi ci o takie pojekiwanie jak ranny pterodaktyl,podczas ruszania z miejsca i przy niskich predkosciach silnika,to dzwieki te wydaje pompa wysokiego cisnienia,jest to normalne i niestety nic sie z tym nieda zrobic.Taki urok konstrukcji pompy.
  
 
Dokładnie o tych bąbelkach tłumaczył koleś z serwisu z Norwegii.A dźwięk hmm ująłeś to dokładnie tak jak to brzmi pterodaktyl.Co ciekawe to pojawiło się naprawde jakoś 2 dni po wymianie filtra.
Da się jakoś zniwelować ten dźwięk?
  
 
Moja RAV4 D-4D tez "wyje" i "jeczy" i tez sie tym przejmowałem...ale nic sie nie dzieje wiec jeżdzę Przyzwyczaiłem sie
  
 
Czy pompa wys. ciśnienia jest pod obudową paska rozrządu?Bo wycie jest jakby z tamtąd?
  
 
Cytat:
2009-10-09 19:03:27, polgregor pisze:
Czy pompa wys. ciśnienia jest pod obudową paska rozrządu?Bo wycie jest jakby z tamtąd?


Kolo napedowe pompy tak a sama pompa jest na widoku i raczej nieda sie nie zauwazyc.
  
 
Odświeżę nieco temat.
W poniższym linku jest nagrany dźwięk tego "miauczenia" (chyba o takie coś chodzi?):
http://w996.wrzuta.pl/audio/5S3K7fOthvW/wycie_pompy_wysokiego_cisnienia

Pytanie do Bigelektrona:
Czy można ten dźwięk jakoś wyeliminować, np. myjąc, czyszcząc układ paliwowy? Czy robiłeś takie "zabiegi", jest poprawa? Czy po prostu trzeba temat olać i przyzwyczaić się do dźwięku "rannego pterodaktyla"?
  
 
Dokładnie ten sam dźwięk jak w mojej Korolci.Jesienią nie było go słychać często ale jak juz jest zimniej to jest częstszy.No dziś właśnie robią mi rozrząd i takie tam szparagały.Wspomniałem im o tym dźwięku ciekawe co mi tam powiedzą.No ale opinia Bigelektrona jest ważna jak ogurek kiszony w polskiej kuchni wiec miło będzie ją usłyszeć.
Pozdrawiam.
  
 
Odebrałem Korolcie.Wymieniona pompa wody,filtr paliwa i rozrząd no jakoś narazie pterodaktyl wyemigrował spod maski.Zobaczymy jutro ,na zimnym silniku jak go odpale.
  
 
U mnie pterodaktyl jest od poczatku...wyje na jałowym i na wyższych obrotach jak jadę. Dzisiaj byłem w serwisie...mówili że normalka w D-4D. Cóż...przyjałem do wiadomości i jeżdżę.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2009-12-22 22:14:41, joe__ pisze:
U mnie pterodaktyl jest od poczatku...wyje na jałowym i na wyższych obrotach jak jadę. Dzisiaj byłem w serwisie...mówili że normalka w D-4D. Cóż...przyjałem do wiadomości i jeżdżę. Pozdr.


Efekt pterodaktyla polega na tym ze jest taki krociec na doprowadzeniu paliwa do pompy,wygiety w kolanko i tam sie zbiera banka powietrza,jak podnosimy obroty to banke wciaga do pompy i sciskane w sekcjach powietrze daje ten odglos.
Mozna to usunac wymieniajac krociec na zmodyfikowany.
Jezeli sa zainteresowani to podam nr czesci i cene.
  
 
Cytat:
2009-12-22 22:37:11, Bigelektron pisze:
...Mozna to usunac wymieniajac krociec na zmodyfikowany. Jezeli sa zainteresowani to podam nr czesci i cene...



Tak, są zainteresowani! Podaj proszę nr tej części. Czy jest dostępna w ASO, czy to jakiś zamiennik? Jakbyś jeszcze dysponował modelami aut, do których pasuje dany króciec, to byłaby by bajka.
Szczerze mówiąc jakby operacja nie była kosmicznie droga, a króciec "w miarę" prosto dało by się wymontować - wymieniłbym to w swojej Avce D4D'2000rok.
Czy rozmawiamy o części z rys. poniżej (zaznaczone)


[ wiadomość edytowana przez: jozef01 dnia 2009-12-23 07:51:54 ]
  
 
no i po sprawdzeniu.NArazie nie mam pterodaktyla.Mam nadzieje ze ja nie bede musial nic zmianiac ale wiadomosc na przyszłośc się przyda tzn. cena ui numer części.Toja chodzi jak zegarek.Jak by co polecam warsztat na warszawskiej 59 w białymstoku.Mały ale fachowy.
Pozdrawiam.
  
 
@Bigelektron
Obiecałeś nam nr części (tego króćca).
Jestem trochę namolny, ale ten dźwięk wkurza mnie coraz bardziej.
Z góry dzięki!

[ wiadomość edytowana przez: jozef01 dnia 2010-01-05 21:26:19 ]
  
 
Cytat:
2010-01-05 21:24:52, jozef01 pisze:
@Bigelektron Obiecałeś nam nr części (tego króćca). Jestem trochę namolny, ale ten dźwięk wkurza mnie coraz bardziej. Z góry dzięki! [ wiadomość edytowana przez: jozef01 dnia 2010-01-05 21:26:19 ]


Nie moge odnalezc tej informacji tech,ale w wolnej chwili przekopie dokumentacje .
  
 
Cytat:
2010-01-07 21:57:18, Bigelektron pisze:
Nie moge odnalezc tej informacji tech,ale w wolnej chwili przekopie dokumentacje .



Informacja Techniczna 1465 - wg. Toyota Motor Poland.
Dot. Corolli, ale ma zastosowanie do wszystkich pomp 22100-27010.
Może to Ci pomoże w "przekopywaniu"

Swoją drogą czy w Toyocie jest wszystko tajne przez poufne?
  
 
Proszę usunąć, 2 razy nacisnąłem wyślij

[ wiadomość edytowana przez: jozef01 dnia 2010-01-08 08:03:59 ]
  
 
22180-27010
Wymienione - cisza.
Amen